Knikkertijd!!!!

mammavark

XPdite Sponsor
Ineens is het weer zover; KNIKKERTIJD!!!
overal op school lopen kinderen met zakjes glazen balletjes, iedereen zit op zijn knieën, en er is geen ruzie en gestoei meer.
Het gebeurd ieder jaar ineens; ergens in het voorjaar. Vreemd he?

En nou ben ik zo benieuwd; Wordt er in Australië ook geknikkerd??

auk
 
Er liggen overal knikkers in de speelgoed winkels en speelgoed afdelingen van K Mart en BigW. We hebben laatst ook een paar zakjes aan onze kleinkinderen gegeven omdat het een rage bleek te zijn. Maar om nou te zeggen dat je er kinderen op straat mee ziet spelen.... nee.

Overigens kan ik me nog herinneren dat knikkertijd altijd in de herfst was, toch? Of heb ik dat mis?  Nou is het hier wel herfst, maar in NL lente  :smile:
 
[quote author=mammavark link=topic=6949.msg88418#msg88418 date=1177681081]
Het gebeurd ieder jaar ineens; ergens in het voorjaar. Vreemd he?[/quote]

Dit is vast vanwege het NK Knikkeren! http://www.nkknikkeren.nl/  :grin: :grin:
 
Kinderen die hier op straat spelen ( althans Adelaide) is een onbekend verschijnsel, meeste worden met de auto naar school gebracht, weer opgehaald en blijven vaak binnenshuis of op eigen property.

Schijnt toch een soort angst te zijn dat je kind op straat wat kan overkomen. Een mijns inziens overdreven angst. Veel kinderen zijn niet voor niks behoorlijk overgewicht hier. Thuis achter de pc zitten heeft voor kinderen ook gevaren, ontmoeten de verkeerde mensen op het net of spelen zoveel van die schietspelletjes dat het verschil tussen realiteit niet meer zien en waar dat kan toe leiden hebben de kranten van volgestaan.

Willem
 
Wij hebben vorig jaar nog onze Australische neefjes en nichtjes gevraagd of ze konden knikkeren: nou, die wisten niet wat dat was. Maar wilden het wel leren, dus wij nemen in augustus knikkers mee!!!
:wink:
 
Ik vindt het ook erg jammer dat kinderen niet spelen. In ons vorige huis zaten we min of meer in een nieuwbouwwijk, daar werdt gelukkig iedere middag buiten gespeeld. Dus soms kan je mazzel hebben. Hier waar we nu wonen ook niemand in de straat. Maar nu moet ik zeggen dat de weg voor het huis wel eens als racebaan gebruikt wordt, geen haar op mijn hoofd die mijn meiden voor op straat laten spelen!
Nu gaan we weer verhuizen, wederom nieuwbouw, vlak voor een school en in een cul du sac, wie weet hebben we wéér mazzel!

Groetjes Lin
 
Hi Lin,

Even een offtopic vraagje.
Ik had al begrepen via de weblog van John en Cath dat julli weer gingen verhuizen.
Is dat omdat jullie gewoon graag willen of zijn de huurperiodes iedere keer zo kort?

Mariette
 
Nee hoor, we hadden een beetje pech. De huiseigenaren kwamen terug en toen weer niet... Beetje besluitloos en niet de makkelijkste mensen. Al met al hebben wij de keus gemaakt om dan maar te gaan verkassen. Maar nu naar een huis van een investeerder. Die dus geen intenties heeft om terug te komen en waar we dus nu voor een lange tijd kunnen blijven zitten. Iedere keer gaan we wel een stapje vooruit dus dat is leuk. Nu hebben we 4 slaapkamers en het huis is nagelnieuw, heerlijk comfort! We vertrekken naar Redland Bay, wederom dicht aan het water.

Oja maar om op je vraag terug te komen, huurperiodes zijn meestal wel een jaar. Je begint meestal met een half jaar.

Groetjes Lin
 
Het komt goed hoor Mariette! Het ziet er gunstig voor jullie uit na de medicals cleared boodschap!
Kijk naar ons, wij hebben ook een bumpy ride achter de rug!
Je waardeert je visum strakjes nog een tikkie extra!

Groetjes Lin


[move][size=8pt]En nu maar weer on-topic  :evil:[/size][/move]
 
Weet je wat ik nou zo raar vind? Dat er blijkbaar helemaal niet zo buiten gespeeld wordt in oz! (ontdek ik nu, naar aanleiding van mijn knikkertijd posting tot mijn grote schok)
Wij gaan juist vanwege de vrijheid, het buiten zijn, eindeloos bomen klimmen etc etc! (en mijn dochters nemen hun knikkers gewoon mee...)
dat niet buiten spelen; betekend dat niet op straat met de step en skelter? Geen verstoppertje? Geen; 'mag Tjitske buiten komen spelen?'..

mmm, even aan wennen hoor...

aukje
 
Onze kleinkinderen spelen ook niet echt vaak op straat. Wel in de tuin en rond het zwembad (een eigen zwembad is niks bijzonders i.t.t. NL) met vriendjes en vriendinnetjes.  Verder gaan de wat oudere kinderen hier in de buurt allemaal naar het strand: surfen.

Hou er ook rekening mee dat het - zeker in de zomer - soms veel te heet is om lang buiten te zijn en ongezond vanwege de zonne straling. De Ozzie leeft gewoon meer binnen dan de NL-er die bij elk straaltje zon direct naar buiten holt. Dat deden we toen we hier pas woonden ook nog wel, maar na acht jaar gaat dat over.
 
Back
Top