Koemelk vrij brood

Frank100

New Member
hallo allemaal,

Beetje vreemde vraag misschien maar weet er iemand weer ik koemelk vrij brood kan kopen in Perth? ik ben er zelf nog nooi naar op zoek geweest maar ik krijg binnenkort een vriend over. Zijn dochertje heeft behoorlijke koemelk allergie en hij vroeg me of ze dat hier in Oz ook verkopen.....k'heb echt geen idee.....iemand??

Gr Frank
 
Hoi Frank

Ik koop zelf mijn brood vaak bij bakery Lawley dacht www.lawleys.com.au deze bakker zit in mount Lawley maar verkoopt hun brood ook op andere plaatsen . Weet niet of ze koemelk vrij brood verkopen maar wel allerlei soorten dieet broden en broden zonder toevoegingen. Je kan ze een email sturen in ieder geval hebben ze erg lekker brood.

Hoop dat je hier iets aan hebt en succes ermee :up:
 
Weet er niet echt veel van maar heb me ooit laten vertellen dat mensen een eigen brooddeeg machine hadden.
Je hoefde alleen alles toe te voegen en de rest ging automatisch tot bakken toe, dit was zelf (exclusief het kopen van deze machine) goedkoper dan het brood kopen bij de bakker en zo hadden ze elke ochtend heerlijk vers brood.
Anders zelf even kneden en bakken in je oven.
Misschien zo een tijdelijke oplossing om zeker te zijn dat zij hier een veilige leuke tijd heeft.

Cheers :up:

Jack :evil:
 
Zit er koemelk in brood? Ik heb het eens even nagekeken op een broodzak en bij de ingredienten staat niets dat zelfs maar in de buurt komt van melk. En dat is gewoon multigrain brood van de Coles. Gluten zitten er uiteraard wel in, maar dat is een totaal andere allergie.

Groetjes,
Rixta
 
Wat in Nl broodverbetermiddel heet, is gemaakt uit koemelk. (geen idee hoe het hier heet)
In Nl zit melk vaak in wit brood, nooit in (donker)bruin. Daar kun je misschien op letten bij je zoektocht?

veel succes!
 
Bij de Health Food Shops verkopen ze dairy-free bread; no problem.

En Rixta, brood kan je op een hele hoop manieren maken. Met of zonder ei, met water of met melk, met en zonder gist etc, verschillende meelsoorten etc. Dus er kan inderdaad melk in zitten.

En Jack, wij hebben zo'n machine, raadselachtig hè? ;-) Ik laat het inderdaad meestal alleen kneden, en dan draai ik er zelf bolletjes van om die na een uurtje rijzen te bakken. Lekker joh! En al helemaal met noten erin, mjum!
 
Vond het brood op het terras in NZ bij jullie afgelopen kerst al zo apart lekker.
Zelf gemaakt ... het kan niet anders. :up:

Jack :evil:
 
Ja ja, ge pruuft 't verschil, nie!?

Jammergenoeg zouden ze een trip naar Darwin niet overleven, anders bakte ik d'r een paar voor je ;-)
 
ik zelf kan ook niet tegen koemelk en heb tot nu toe geen problemen gehad met brood kopen. Brood van de supermark kan ik prima eten (check de ingredienten) en bij de bakker vraag ik altijd gewoon voor de zekerheid of er melk in zit en tot nu toe zat in het bruine brood nooit melk (net als in Nederland).

No worries dus.....echt genoeg zonder melk. Wat trouwens een ander verhaal is met de koekjes, dingen voor op brood hier :-( dat is een lastigere zoektocht.
 
Back
Top