Koen & Katrina de laatste stand van zaken.

Koengaroo

XPdite Sponsor
Hallo Beste XPdite Forumers,

Na al maanden actief te zijn geweest op dit forum nu dan toch eens een update van waar wij zoal mee bezig zijn.

We zijn begonnen in mei met het verzamelen van informatie, in eerste instantie gingen we er vanuit dat we het beste op een visum for intended marige konden gaan. Daar van uit gaande toch maar eens wat informatie ingewonnen bij een migration agent ( kosten an €260,-) om er achter te komen dat zij ons niets meer konden bieden dan alleen een grote kosten post.

Weer meer informatie gekregen via het forum en na met Ton gesproken te hebben er achter gekomen dat we eigenlijk wel gelijk voor een defacto visum konden gaan omdat we al 5 jaar een relatie hebben en dit ook kunnen aantonen.

Nu zijn we dan eindelijk begonnen met het inwerking stellen van de papier molen, Schoonfam. gevraagd statdecs op te sturen, form 47sp en 40sp ingevuld, bewijzen bij elkaar gezocht, vorige week een uitdraai van het bevolkings register opgehaald (om te bewijzen dat we op het zelfde adres wonen), en tevens gelijk maar mijn VOG Nederland aangevraagd.
Daarna schoonmoeder gebeld om ervoor te zorgen dat zij de papieren voor mijn Ozzie VOG daar naar de police stuurd en dan terug naar ons stuurd.
Militaire discharge papers aangevraagd en vandaag de certified copy's laten maken bij onze gemeent en dit kost slechts €3,80 per document. :up:

Zodra we dit binnen hebben gaan we de medicals inplannen en daarna een afspraak maken in Berlijn.

Nu hoeven we alleen nog maar de Statements van onszelf te schrijven en dan de checklists na te kijken om te zien of we echt niets vergeten zijn..... :-(

Zodra we meer nieuws hebben zullen we dit natuurlijk laten weten....

Groeten,
Koen
 
Het begin was er, het midden is er en het einde is in zicht.  :up:

Het gaat nu met grote stappen vooruit. Maar heb ik wat ergens gemist?? Waar ga je voor, bedoel ik werk natuurlijk!! En Katrina?

Hoe het ook zij, veel sux6 nog voor de volgende tijd. We blijven jullie volgen.

Gr. Rene
 
Hoi Rene,

Katrina is een bartender en voor mij maakt het niet echt uit wat voor een werk ik doe, ook al werk ik momenteel in de ICT.

Greetz,
Koen
 
Hi Koen en Katrina.

Wens jullie veel succes met de aanvraag van het visa.
Zo te zien zijn jullie al een end op weg.
Ik duim voor jullie dat alles goed gaat.
En houd ons op de hoogte.

Groetjes Ineke  :up:
 
Ziet er goed uit, Koen. Fijn toch, zo'n forum dat je elke keer weer op het juiste spoor zet, he?  :)
Veel succes met het vervolg.  :up:


groetjes
 
@Annelies, Ja het is zeker fijn dat het forum je op het juiste spoor zet, dat scheelt wel zoveel frustratie.
                  Als het een beetje mee zit kunnen we voor januari het visum binnen hebben zou wel helemaal te gek zijn.... :-D

@Ineke, Bedankt, en we houden jullie zeker op de hoogte.. :up:

Greetz,
Koen
 
Nou even een tussentijdse update dan maar....

Vandaag de gecertificeerde copyen laten maken bij de gemeente, en ook mijn discharge papers van het ministerie van defensie binnen gehad.

Als het zo door gaat kan ik begin november mijn medicals gaan doen en dan Berlijn gaan bellen voor een afspraak.... :-D
 
Nog een klein updateje.

Ik begrijp nu wat het inhoud om inderdaad af te wachten tot bepaalde zaken binnen komen. Zoals jullie weten heb ik een paar week geleden de VOG's aangevraagd, en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een brief van Justitie.
Ik wist natuurlijk eerst niet wat het was en dacht ohh nee niet weer een bon voor te hard rijden... :-( , toen ik de brief open maakte dacht ik ohh nee toch ik hoef toch niet voor te komen ofzo....  :-o .... affijn, ik rustig even gaan zitten en toen ik de brief las begreep ik eindelijk dat het de Nederlandse VOG al was. dit had ik nog niet verwacht, maar goed nou dus maar hopen dat de Australische VOG ook maar zo gauw komt... :up:

Mijn schoonmoeder heeft hem voor me opgestuurd en ze zei dat het ongeveer 4 weken zou duren voor er een uitslag zou komen.... dus zullen we nog even geduld moeten hebben.

Groeten,
Koen
 
En weer eens een update-je, Nu ook de VOG uit Ozz binnen, we kunnen nu dus beginnen met de Medical en dan een afspraak maken in BERLIJN... :up:


Heeft er iemand ervaring met de dockter in Utrecht???

Greetz,
Koen
 
No, alleen in A'dam.

Maar geen zorgen hoor, stelt niks voor(althans bij ons dan)

Let wel even op of ze overal goed hun handtekening opzetten. Bij ons waren ze er nl 1 vergeten , (bloeduitslag) en toen moesten weer weer terug enz.
 
Hoi Yvonne & Patrick,

Ik zal er extra goed op letten, ga vandaag de afspraak maken om ook dit zsm binnen te halen.. :)

Hoe is het verder in Upper Ferntree Gully?

Hoelang duurd het eigenlijk voor je de uitslag hebt?? dan kan ik vast een afspraak gaan maken in Berlijn.... :-D

Greetz,
Koen
 
Nou het gaat nu hard met de updates, voorheen had ik niet zoveel te vertellen, maar nu alles langzamerhand binnen begint te komen... moet ik ook steeds meer schrijven... :-D

'K heb gisteren de afspraken gemaakt voor mijn medical, 29 november de longfoto en op 1 december naar dockter baars in Utrecht voor de algehele checkup en daarna bloedprikken. Ben allleen benieuwd wanneer ik de uitslag van het bloed krijg.. (niet letterlijk natuurlijk) en voor de genen die naar Utrecht komen voor het etentje... die kan ik dan gelijk op de hoogte stellen van de laatste nieuwtjes.

En deze week maar eens een afspraak gaan regelen in BERLIJN... :up:
 
Mooi zo, gaat lekker! 

Kunnen jullie wel gebruiken denk ik, nu het echt koud gaat worden in Nederland...
weet niet meer hoelang de uitslag op zich liet wachten, geloof niet zo lang hoor.


(Hier in Gully alles goed, volgenden week woensdag sleutel halen, alleen de spullen komen wat later. Dus het wordt nog eventjes kamperen in het begin...)
 
[quote author=victoria link=topic=2885.msg36480#msg36480 date=1132055154]
Dus het wordt nog eventjes kamperen in het begin...)
[/quote]

Toch ook leuk!!
 
Hoi,

Nou ik heb Berlijn gebeld en in 1 x erdoorheen. Ik moet nu wachten tot ik terug gebeld wordt door een caseofficer... ze zeiden dat het tot 5 werkdagen kan duren voor dat je terug gebeld wordt.... :?

Nou is natuurlijk de vraag hoelang het gaat duren.
Is er iemand die heeft uitgezocht hoelang het over het algemeen duurd voordat er een afspraak wordt gemaakt????

Groeten,
Koen
 
Back
Top