Koffiezet apparaat meenemen?

Martens73

Active Member
We zijn hier druk aan het inpakken en nemen 4m3 mee naar Oz! Ro vroeg net of hij zn koffiezet apparaat mee moest nemen? Tja, I don't know? Does anyone know?

Groetjes, Betty
 
Hey Betty! We hadden het van het weekend nog over jullie, of je nu al daar zat of niet :D

Niet dus maar wel f#cking bijna zeg!!!!

Oh.... en ik drink geen koffie dus GEEN idee ;)
 
Tja, waarom niet... wat is het voor apparaat? Senseo pads kun je hier ook krijgen, als het niet in de winkel is dan wel via (online) Dutch shops. Ik had mijn Nespresso destijds ook meegenomen, met een adapter zodat de stekker hier in het stopcontact kan.
 
Zeker meenemen! Koffie is het alternatieve zwarte goud, zeg maar.
Tjee, lange tijd geleden dat we teken van leven kregen van jullie. Ik dacht ook dat jullie er al lang zaten! Hoe zijn jullie de winter doorgekomen? Jullie kampeerden toch? Allemensen zeg! Maar nu schiet het toch aardig op!
 
Ik heb juist bewust hier nog een koffieapparaat gekocht om mee daarnaar toe te nemen.
Illy espresso machine. Daar 5 keer duurder als hier geloof ik. Ik neem zelfs de cups/pods van hier mee.
Gewoon in de kist met spullen. Nu alleen nog afwachten of de douane hier moeilijk over doet.
 
Officieel moet je invoerrechten betalen op nieuwe spullen...
haal het uit de doos
maak er een kras op
gooi er wat koffievlekken over - o nee, dan is het niet schoon, toch maar niet
pak een deel in een andere verhuisdoos

of niet hoor, wij hebben nieuwe dingen meegenomen en nergens last van gehad.
 
Alleen als het een goeie is :) Oftewel, neem vooral dat espressoapparaat mee, maar die 20 euro koffiepot van de hema kost waarschijnlijk meer geld om te vervoeren dan om opnieuw te kopen.

Ander vraagje, ik heb wat ervaring met in het buitenland wonen, maar dit is de eerste keer dat ik naar Australie ga en ik vroeg me af: is het makkelijk om daar goeie koffie te krijgen? Ik ben verslaafd (!) en in veel landen is de koffie ronduit slecht. Tips?
 
Ik zie in OZ altijd mensen vragen om zoiets als een: "Decafe Long flat white with soymilk and a hint of vanilla..."

WTF denk ik dan, bestelde je nu net koffie, of besprak je de relativiteitstheorie... Dus volgens mij is het een koffie land

En nee, ik drink geen koffie dus ben geen ervaringsdeskundige :)
 
Ik zie in OZ altijd mensen vragen om zoiets als een: "Decafe Long flat white with soymilk and a hint of vanilla..."

WTF denk ik dan, bestelde je nu net koffie, of besprak je de relativiteitstheorie... Dus volgens mij is het een koffie land

En nee, ik drink geen koffie dus ben geen ervaringsdeskundige :)
Ik wel. En de koffie is veel beter dan in andere Angelsaksische landen. Ik durf zelfs te stellen dat alleen onze Kaldi tot nu toe in NL betere koffie maakt dan de tentjes waar ik in Oz ben geweest.
 
Paar leuke sites

http://www.smh.com.au/federal-polit...ing-coffee-can-be-a-grind-20120723-22kkw.html

http://m.travel.cnn.com/coffee-sydney-345321

Ik las onlangs dat Sydney een van de steden was met de hoogste dichtheid coffee shops (echte coffee shops bedoel ik dan ;)). Je vindt ze op bijna iedere hoek en het is haast een ritueel om iedere morgen een koffie te scoren. Ook was er ergens geschreven dat 1 op de 3 huishoudens een espressoapparaat heeft. Dus ze houden zeker wel vn hun koffie.

Of de koffie ook goed is is natuurlijk een andere vraag. De ene shop ia betet dan de andere, de ene barrista is beter dan de andere... Maar is genoeg keuze voorhanden,
 
dank je slatsr, afterbang en zwerver, ik ben helemaal enthousiast! Om de een of andere reden vind ik het lastig om Australie als koffieland te zien (je denkt dan toch eerder aan Italie), maar overal coffeeshops, dat klinkt goed!
 
Bij de Kmart: koffiezetapparaat voor 12 dollar (eerste aankoop hier geweest toen we 3 weken geleden aankwamen). Inmiddels staat er ook 1 op mijn werk :)
 
Ik zie in OZ altijd mensen vragen om zoiets als een: "Decafe Long flat white with soymilk and a hint of vanilla..."

WTF denk ik dan, bestelde je nu net koffie, of besprak je de relativiteitstheorie... Dus volgens mij is het een koffie land

En nee, ik drink geen koffie dus ben geen ervaringsdeskundige :)


Afterbang, je mist wat...
Ja, echt ongelofelijk wat ze soms bestellen... Zit er wel koffie in vraag ik me dan af.
Ik kan in Australië Campos coffee aanraden, heerlijk! Niet overal verkrijgbaar. Maar als je een zak ground coffee vindt, meenemen! Heerlijk :)
 
Afterbang, je mist wat...
Ja, echt ongelofelijk wat ze soms bestellen... Zit er wel koffie in vraag ik me dan af.

Nou..... dat doet me denken... Dat we een paar keer Chai Latte dronken en dachten: "...Dit is best lekkere koffie, want hij smaakt niet naar koffie!..." "...Wel vreemd dat ze koffie naar thee (Chai) vernoemen..."

Duurde even maar op een gegeven moment kwamen we er achter dat in Chai Latte ECHT geen koffie zit hahaha (maar wel thee ;) )
 
Nou..... dat doet me denken... Dat we een paar keer Chai Latte dronken en dachten: "...Dit is best lekkere koffie, want hij smaakt niet naar koffie!..." "...Wel vreemd dat ze koffie naar thee (Chai) vernoemen..."

Duurde even maar op een gegeven moment kwamen we er achter dat in Chai Latte ECHT geen koffie zit hahaha (maar wel thee ;) )
Hahaha, ja dat is een goeie!!! ook wel lekker hè die Chai! Kun je toch meedoen met de koffiedrinkers, zonder dat ze het doorhebben! ;)
 
Back
Top