koksmessen meenemen als bagage

ramon

Member
Hallo !

Wie heeft er op het volgende een antwoord :

Op 15 januari aanstaande vertrek ik dus naar Perth vanuit Brussel ( brussel-londen-singapore-perth).Omdat ik kok ben neem ik 2 kokskoffertjes met messen en andere benodigheden mee als bagage samen met me normale bagage. (deze neem ik mee omdat onze container dan ook pas vertrekt en 2 maanden later dan pas aankomt. En ik heb me messen etc nodig voor me beroep).
Nu heb ik al naar singapoire airlines gebeld , en die zeggen dat het geen probleem is , dat ik ze bij inchecken gewoon kan afgeven. Maar ik ben nog steeds niet gerust met dat antwoord. Wat zullen ze bij de douane van australie doen! Vinden hun dit wel goed?
Weet iemand hoe ik dit het beste kan meenemen zonder dat ik boete(s krijg of erger , dat ik me messen kwijt raak.
Ik vind het niet erg om er extra voor te betalen , zolang alles maar goed gaat.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Ramon

Misschien het door singapore airlines zwart op wit laten zetten??
Zolang ze in het ruim zitten vormen ze geen bedreiging. Maar hoe het zit bij de bagage afhaal/douane etc.. maar aan de andere kant.. voedingswaren e.d. mogen niet ingevoerd worden, maar daar valt dit niet onder. zoek desnoods eens op google op wat je in australie mag invoeren en wat niet. Zorg wel dat ze tip top schoon zijn (ivm de panische reactie dat er misschien nog een bacterietje op kan zitten - zelfs slaapzakken doen ze moeilijk over vanwege het zand dat je misschien het land mee in zou nemen..)
Succes

Zolang messen in de ruimbagage zitten is er geen probleem. Je mag messen ook echt wel invoeren. Zulke dingen mogen alleen niet mee als handbagage omdat je dan wel eens een piloot zou kunnen neersteken. :grin: Zorg er alleen wel voor dat die messen onberispelijk schoon zijn (maar dat lijkt me voor een kok nogal voor de hand liggend), zodat ze niet moeilijk kunnen doen over mogelijke etensresten of zo.
En ik zou die koffertjes niet lost als bagage afgeven. Ik neem aan dat die dingen nogal klein zijn en kleine voorwerpen vallen nog wel eens van de band af of raken anderszins zoek. Je kunt ze dan beter even samen in een wat grotere koffer of tas doen.

Groetjes,
Rixta

Als wij gingen duiken namen we ook altijd onze duikmessen mee
(en het waren geen kleintjes  :smile: ). In het ruim en nooit geen
problemen, ook niet in Australië.

Heel mijn kappersgereedschap (welliswaar niet zo gevaarlijk als messen maar toch) in de koffers in bagageruim meegenomen. Bij de douane keken ze heel raar maar na uitleg kon alles gewoon mee.

HOi Ramon,

ik heb voor onze reis naar Perth, naar Singapore airlines en naar de douaneafdeling hier in Australie gemaild wat ik "mee wilde nemen" en zei hebben toen mij op mail geantwoord dat het geen probleem was.
wellicht een geruststellend idee voor je als je die mail bij je hebt voor eventuele vragen bij het in/uitchecken? ik had binnen een paar dagen reactie dus NEE heb je, JA kun je krijgen denk ik zo :lol:

grs en een prettige reis!

groeten
Monja

Wij hebben ook al diverse keren duikmessen en zakmessen meegenomen.
In het ruim meenemen is geen probleem.
Bij aankomst niet vergeten aan te geven bij de douane en koken maar.
Wij hadden de eerste keer niets aangegeven maar kregen te horen of we messen bij hadden en waarom we deze niet hadden aangegeven als "wapen" ook al is het voor de duiksport.
Laatste keer hadden we onze zakmessen aangegeven, ze wilden ze even zien en wensten ons een fijne vakantie.

Axel

Op de terugweg uit OZ had Miranda een kadootje voor onze zwager in haar tas zitten.
Dat werd er mooi wel uit gevist, het was een
order_kangaroo_scrotum_bottle_opener1.jpg

Maar gelukkig zorgden de heren van customs, in overleg met de bemanning van SA, ervoor dat het toch werd meegenomen naar NL :up:
Op schiphol stond er een jongedame klaar met een grote enveloppe.
Ik heb haar maar niet verteld waar ze mee stond te zwaaien  :lol:

Bart

Geez....Tekkel, wat een afzichtelijk ding.....en al helemaal omdat een arm dier weer het loodje heeft moeten leggen omdat de mens van mening is dat dit mooi is :S :S :S

Wat mensen eraan vinden... zo'n kangaroo-scrotum-bier-opener... ik snap er de ballen niet van  :p

Oke! bedankt voor jullie info!

Ik zie dus dat er geen problemen zijn om deze messen mee te nemen. Ik heb dus 2 koffers ten groote van een akte koffer , en eenmaal zo dik. Deze kunnen op slot.
ik zal singapoire airlines nog even een mailtje sturen , en hun antwoord dan voor de zekerheid uitprinten.

Is het nodig om op het vliegveld deze koffers nog te laten inpakken met plastic?

Bart : Het is inderdaad een rare opener! Wat vond je zwager ervan?

Ramon

[quote author=jolanda b link=topic=9543.msg129377#msg129377 date=1229948727]
Ik zou de messen wel in de gewone bagage doen en niet meenemen in de handbagage.

Jolanda
[/quote]
Ja , stel je voor dat ik ze als handbagage meeneem. Dan heb je wel een probleem!

[quote author=ramon link=topic=9543.msg129376#msg129376 date=1229948269]

Ramon

[/quote]
Hij vind 'm wel grappig, ik heb 'm er vanmorgen nog in de kast zien staan :smile:

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=9543.msg129380#msg129380 date=1229950572]
[quote author=ramon link=topic=9543.msg129376#msg129376 date=1229948269]

Ramon

[/quote]
Hij vind 'm wel grappig, ik heb 'm er vanmorgen nog in de kast zien staan :smile:

Bart
[/quote]

er staat toch niet onder op :  schudden voor gebruik  :lol:

Back