Kom je met een taakstraf Australie binnen?

surbilly

New Member
beste mensen, ik ga volgende maand op vakantie naar, je raad het al, Australie. Mijn ticket is al binnen en ik heb een visum toegewezen gekregen. Echter heb ik afgelopen jaar ook een taakstraf van 80 uur opgelegd gekregen. Mijn vraag is nu of deze taakstraf valt onder de vraag " do you have any criminal conviction/s" die je moet beantwoorden op je passenger card in het vliegtuig? (deze taakstraf is trouwens niet door de rechter opgelegd)
 
Als het een veroordeling is moet je het wel aangeven inderdaad.
Of je toegelaten wordt of niet hangt af van de vraag of je een "gevaar" bent voor Australië.
Dus waar je voor veroordeeld bent.
Parkeerbonnen zal een minder groot probleem zijn als mishandeling.
Hopelijk kan je hier iets mee.
 
Maaruh, je zegt dat het niet door de rechter is opgelegd? Heb je dan wel een veroordeling? Heb je een strafblad? Als me de term conviction letterlijk neemt dan is het een veroordeling. Dingen als HALT vallen daar volgens mij niet onder?
 
Als je het niet zeker weet zou je dan opnieuw zo'n VOG op kunnen vragen? Als daar niks in staat is het vast goed, als het er wel tussen staat moet je het wschl wel opgeven??
 
Dat is inderdaad een goeie even een nieuwe VOG aanvragen staat er niks dan kunnen ze ook niets vinden als ze willen checken.
 
Ik zie op Border Security altijd dat mensen die dit soort zaken achter houden (veroordelingen) vaak voor de bijl gaan. Eerlijk duurt het langst zeg maar.

Maar hier is dan de vraag of het een veroordeling is. VOG aanvragen is een idee. Maar op een VOG dien je aan te geven waarvoor je gechecked wil worden. (weet iemand wat er dan ingevuld zou moeten worden?) Ik heb stapels VOG's liggen. Voor elke klus bij de overheid of financiële instelling weer net even een andere... Maar of die me Australië binnen zouden brengen?

Zou ff de consul of zo contacten, of het mail adres in de link van Fam. S.
 
idd eerlijkheid duurt het langst en word echt het meest gerespecteerd...
Waarom jezelf moeilijk maken..
 
beste mensen, ik ga volgende maand op vakantie naar, je raad het al, Australie. Mijn ticket is al binnen en ik heb een visum toegewezen gekregen. Echter heb ik afgelopen jaar ook een taakstraf van 80 uur opgelegd gekregen. Mijn vraag is nu of deze taakstraf valt onder de vraag " do you have any criminal conviction/s" die je moet beantwoorden op je passenger card in het vliegtuig? (deze taakstraf is trouwens niet door de rechter opgelegd)

Als deze opgelegd is door je school directeur dan hoef je geen zorgen te maken.
Als deze door het gerecht is opgelegd dan heb je een probleempje.

Snap eigenlijk ook niet hoe je een taak straf van 80 uur zult moeten uitvoeren als deze niet is vastgelegd door het gerecht van Nederland.
Is deze niet door een rechter opgelegd maar door iemand NIET van het gerecht dan zou ik niet eens die 80 uur uitvoeren (give him the bird) en ga lekker een potje voetballen met je vrienden achter op het plein.

We horen het wel weer wat Mr or Mrs Surbilly bedoelt.

Cheers,

Jack "bloody xpdite...still no devil"
 
Dingen als HALT vallen daar volgens mij niet onder?
Klopt, dan heb je slechts een taakstraf zonder strafblad.
Maar dan ben je ook nog geen 18 jaar of net geworden.
En in het profiel van Surbilly staat dat hij 20 is.
Dan heeft hij waarschijnlijk rechtstreeks van het OM een taakstraf gekregen, zonder tussenkomst van een rechter.
(brief van het parket gekregen)
En dan is er zeer waarschijnlijk wel een strafblad.
 
Hey beste mensen, bedankt voor alle reacties. Familie S zit in ieder geval goed met wat betreft de zaak. Ik ben voor het OM moeten voorkomen en ben door de officier van justitie "veroordeeld" tot 80 uur taakstraf. Echter heb ik mijn visum al binnen, en vraag ik me af of ik deze kleine zaak wel moet aangeven op de passenger card. Bij de aanvraag van mijn visum moest je alleen zaken aangeven waarvoor je langer dan 12 maanden hechtenis had gekregen, al dan niet uitgezeten. Wanneer ik voor dit lichte misdrijf toegang tot Australie wordt ontzegd, lijkt dit mij in eerste instantie tegenstrijdig met de bovenstaande voorwaarden van de aanvraag van het toeristenvisum. Moet ik deze straf nu wel of niet kenbaar maken? Het best is natuurlijk om deze vraag eerlijk te beantwoorden en afwachten wat ze hiermee doen. Wat denken jullie dat ze zullen doen? terwijl ik het anderzijds niet kenbaar kan maken en misschien wel zonder enkel probleem toegang krijg tot Australie. (weet niet in hoeverre de douane deze taakstraf ziet staan?) alvast bedankt

groetjes
 
Wij hadden een koffer vol etenswaren en mochten er zo mee doorlopen, omdat we het hadden aangegeven.
Kruis je het niet aan staat er een leuke boete tegenover.
Daar komt nog bij: Mocht je ooit weer die kant op willen en je bent gesnapt, kom je er niet meer in.
Eerlijkheid duurt het langste. ;)
 
Tja, het is heel verleidelijk om het maar niet te zeggen en dan te hopen dat ze het niet zien. Maar als ze er dan toch achter komen ben je de pineut, en niet alleen deze keer.

Ik zou het wel van te voren willen weten, denk ik. Je zit toch niet lekker in het vliegtuig als je niet zeker weet of je straks wel door mag lopen.
 
Het is inderdaad nogal verleidelijk om het te verzwijgen, maar ik wil het inderdaad van te voren weten. Ik reis immers alleen, en heb geen zin om me 27 uur lang op te vreten of ik binnen ga komen. Helaas weet ik nog steeds niet waar ik het juiste antwoord kan krijgen op deze vraag. Mij lijkt het in prin cipe geen probleem maar ik weet niet hoe streng ze daar zijn.
Een taakstraf stelt in mijn ogen niets voor om toegang te worden ontzegd..
 
Oke bedankt. Kwam de link vanmiddag ook al tegen. Wilde hem eigenlijk nog niet meteen invullen omdat al mijn gegevens er meteen weer aan gekoppeld worden. Dadelijk is het een antwoord nee en valt het binnenkomen sowieso niet meer te proberen haha. Of zou het zo niet werken?
 


OFX
Back
Top