kom je zonder problemen aan een 12 maanden toeristenvisum?

Maxx

Member
Ik ben bang dat ik niet voldoende schriftelijk bewijs heb voor mijn relatie met mijn fiancée voor een prospective marriage visum. Daarom denk ik er over om op een 12 maanden toeristenvisum naar Australie te gaan, daar te gaan samenwonen voor een jaar (of trouwen in die 12 maanden) en dan een visum aanvragen. Maar kan ik zomaar een toersitenvisum voor 12 maanden krijgen. En zo ja, welke vragen kan ik dan verwachten bij de douane in Australie. Kan ik daar zeggen dat ik mijn verloofde ga bezoeken of laten ze me dan helemaal niet binnen en moet ik dus maar jokken?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij adviseren?

Volgens mij, maar pin me er niet op vast, is een toeristenvisum niet langer geldig dan 3 maanden. Maar ben je beneden de 30, dan kun je overwegen (als je dat nog niet eerder hebt gehad) een WHV visum aan te vragen. Die is wel 12 maanden geldig. Of als je tijdens je eerste WHV minimaal 3(???) maanden in de fruitpluk hebt gewerkt, mag je volgens mij ook nog eens een 2e WHV aanvragen.....

of laten ze me dan helemaal niet binnen en moet ik dus maar jokken?

Jokken moet je nooit doen.....komen ze daar eenmaal achter, dan bestaat de kans dat je het land uit moet en ook nog eens een notitie meekrijgt dat je nooit meer terug mag komen in het land....Eerlijkheid duurt het langst....

Als je boven de 30 bent kun je gewoon een toeristen visum aanvragen voor 6 mnd of 1 jaar kijk maar even via de volgende link. http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/index.htm
Zo'n visum kost wel wat maar voor de liefde doe je alles toch :p. Blijf in ieder geval eerlijk als je nog eens een permanent visum wilt bemachtigen.

Chantal

Hallo Tweety,
Ik heb de site bekeken die je doorgaf, en het lijkt er inderdaad op dat ik eenvoudig een 12 maanden visum kan aanvragen. Bedankt.
gr
Maxx

Back