Komt sinterklaas dit jaar naar Perth?

looseontheloop

New Member
Dag allemaal,
Ik heb van Perthpete wat sinterklaas liedjes gekregen, maar vroeg me af of er nog een echte Sint of een hulp Sint komt.
Mijn dochter van drie zou dat prachtig vinden.
Heeft iemand een idee of zijn er mensen die misschien iets wilde doen maar het alleen net te veel vinden laat wat horen.

groetjes

Erik

Is er geen Nederlandse club die dit organiseerd in Perth ?
Zelfs in Cairns ( lekker heet in het pak ) komt de Sint langs voor de kinderen in Cairns.

Jolanda

Hmmm, normaal gesproken zou Neerlandia (de NL vereniging in Perth/WA) wel iets organiseren omtrent de Sint. Misschien niet een 'aankomst', maar toch wel een of andere avond... Ik denk dat we nog een blaadje van de club hebben, ik zal even kijken (vanavond thuis) of ik iets kan vinden daarover) ..

OK... daar is ie, uit de November editie van Neerlandia:

" St Nicholas for the children".
Saint Nicholas and his "Zwarte Pieten" will visit the Neerlandia Clubhouse on Sunday the 7th of December to ensure everyone will have a good time. The children will get an ice-cream, a bag of lollies and a cool drink. Hey Presto the Magician will provide the entertainment for the children and we will also have a colouring-in competition. Forms with the conditions of entry on the back will be in this issue of the Neerlandia Magazine. Spare forms available in the clubhouse."

Ook:

" The grownups will get coffee or tea and "Appeltaart". The Neerlandia kitchen and bar will also be open. Only one present per childto be handed in at the door. Ensure the child's name is clearly written on it (value NOT over AUD 15.00)".

Tenslotte:

"Time: 1.00 PM (doors open at noon). Costs AUD 8.00 PP for young and old. This event will be held on the Sunday, places are limited and an early booking is essential. Please contact: Ans van Alphen on: 93426525 (09.00AM-09.00PM)."

Oh ja, het clubhouse adres is:
230 Cambridge Street
Webley WA 6014
93813738

Als je gaat: Veel plezier .. :)

Na wat gezoek en gepuzzel ga ik toch voor het idee van Sacha :up:.

Inmiddels struikelde ik vandaag in Subiaco op Rokeby Road zelfs een choco winkeltje die chokolade letters verkoopt (puur, melk en witte) met een soort versiering erop.  :grin:

Pete dank voor de tip,

groetjes

Erik

Nou nou beste allemaal,
de Sint is vandaag inderdaad in Perth aangekomen bij Claremont Jetty, vervolgens een fantastische optocht met een salsa achtige fanfare en begeleiding door twee motermuizen naar de school waar de ontvangst was met de burgemeester en het feest kon beginnen voor de kids.

Uitstekend georganiseerd door de Schakel, heel goed idee om een pauze in te lassen zodat de ouders even op adem konden komen in de rij bij het capuccino-to-go-karretje. Heel snel pakjes uitgedeeld door de pakjes Piet, nog een peppernoot en op Dag Sinterklaasje deinde de hele meute naar buiten.
Het was top, dat is in iedergeval mijn idee.
Jammer dat ik niet kennis heb gemaakt met meer Nederlanders maar in ieder geval twee contacten versterkt.

Voor mensen die interesse hebben ik heb foto's op mijn facebook pagina staan, nu ben ik niet zo heel handig met internet (als iemand een tip heeft hoor ik het graag) maar als je via de facebook groep van MariaLouisa klikt denk ik dat je mijn foto's wel kan vinden in mijn domijn.

Groetjes

Erik Loose

Hoi. Even voorstellen: mijn naam is Wilna Cornelisse en regel hier in WA het Nederlandse onderwijs. Wat leuk om deze berichten te lezen. Nooit geweten dat dit bestond. Wij, als gezin, wonen hier nu ruim 14 jaar en ik vond de reacties en mededelingen verrassend om te lezen. Ja, Sinterklaas was inderdaad een prachtig feest, zoals Erik dat omschreef. We hebben er dan ook veel plezier in gehad om het zo te organiseren. Dat is niet over 1 nacht ijs gegaan. Met een stel ouders van de school is dit prachtige feest in elkaar gezet voor zo'n 200 kinderen van de school 'De Schakel'. Het gonsde gewoon in Claremont en we haalden ook de krant met de aankomst van Sint plus Pieten per boot. Doen we dit jaar weer!

Hoi Wilna,

Welkom op het forum!
Dit jaar zijn wij ook van de partij wanneer de Sint in Perth aankomt!

Groetjes,

Sacha

Back