Konijnen

Zuidema

New Member
Niet alleen voor ons moeten we een nieuwe plek zoeken (in Australie; duurt nog wel even, zijn net begonnen met visumaanvraag) ook voor onze huisdieren (1 bejaarde kat en 2 gigakonijnen) moet een andere plek gevonden worden. Volgens mij mogen katten na een bepaalde quarantaine periode wel het land ingevoerd worden, maar konijnen niet. Het lulligste is dat het de konijnen van onze kinderen zijn ( 5, 6 en 8 jaar oud). Ik weet dat het nog wel even kan duren, maar toch. Vriendjes en een vertrouwde omgeving worden door hun achtergelaten en dan ook nog hun dieren......Iemand hier ervaring mee? :oops:

Groet,
Connie
 
Wij hebben ons konijntje maurits achter gelaten in NL. Echt een snoepje. We dachten dat het moeilijk zou zijn. Maar aan een konijn hecht je niet zoveel als aan een hond of kat (laat staan als aan een mens). Ik denk dat kinderen er ook makkelijker overheen komen dan je soms denkt (geen garantie natuurlijk, ik heb als juf menig traantje weggepinkt zien worden om een overleden hamstertje).  Maar ze gaan hier een nieuw avontuur tegemoet. En als je het uitlegt, dan zijn kinderen best flexibel!
 
Hi

Ik had al een topic geopend in Queensland ivm konijntjes.... Helaas helaas zijn die harstikke lieve dingen niet toegestaan in Queensland.... Ik heb begrepen wel in enkele andere staten, dus dat zul je even na moeten kijken. Ik heb jarenlang konijntjes gehad en moet er niet aan denken om langoor achter te laten... Moet ik dadelijk aan de cavia's, no way!

Jacqueline
 
Back
Top