Konijntjes in Queensland?

Hoi! Wij hebben hier in Nederland jaaaarenlang konijntjes in huis gehad  :) en vroegen ons af of we ook een konijntje in Brissie mogen houden? Wij waren daar in maart en zijn naar een pet shop geweest alwaar wij te horen kregen dat er in Queensland een verbod op knijntjes als huisdier is? Maar bij de K-Mart stonden gewoon konijnenhokken te koop! Weet iemand hier wat vanaf?
 
Zover ik weet mag het niet nee, ze zijn te bang voor een plaag. Maar zeker weten doe ik het niet..

Grtz Tanne
 
In Melb is het wel toegelaten, mijn dochter heeft jaren een paar konijntjes
gehad,hebben wel de plinten en het electra draad van de droger door
geknaagt, maar ja het mag daar wel.


Gr Ineke   :)
 
Hi, ik vroeg even aan mijn vriendin waarom je geen konijntjes mag hebben in QLD. Ze zei dat het komt omdat ze zich nogal veelvuldig voortplanten hier.
Ze zei ook dat die hokken voor guinea-pigs zijn. Raar he?
 
Inderdaad die hokken zijn voor cavia's, voor konijnen heb je een speciaal licence nodig.

Groetjes
Syl
 
jeetje, toevallig hoorde ik het verleden week van een "fairy"  :-D oftewel een dame verkleed als fairy die gehuurd was om een kinderverjaardag te verzorgen.  Zij had namelijk twee konijnen en vertelde dat ze een speciaal licence had. Zal eens kijken of ik wat te weten kan komen.

Groetjes
Syl
 
Tsja, je moet wat over hebben voor een knijn! :-D, gelukkig zijn ze wel veilig met kerst hier! :) aangezien de Prawns op het menu staan...

Groetjes
Syl
 
Helaas........bad news  :-(

UNDER the new Land Protection (Pest and Stock Route Management) Act 2002 the maximum penalty for keeping a rabbit without a permit in Queensland has increased from $3750 to $30,000 from 1 July 2003.

Kindergartens and other educational institutions will no longer be permitted to keep domestic rabbits from July 1, and permits will not be issued for keeping rabbits as pets or for rabbit farming.

For further information on rabbits in Queensland phone freecall 1800 999 367 or see the NR&M website at www.nrm.qld.gov.au/pests/legislation www.nrm.qld.gov.au/pests/legislation>.

Blijft alleen de Fairy optie nog over... :-D of misschien een (heel klein) hondje met lange oren?
Groetjes
Syl
 
WOW!!!! da's een boel centjes voor een knijntje! Misschien moeten we dan toch maar naar de 2e optie: een Beagle. Heeft ook hangoortjes moet je maar denken..... wel jammer hoor, ik had graag weer een knijn gehad, cavia's vind ik niks.....  :cry:  :cry:  :cry:
 
Ja maar is wel  te begrijpen dat ze er zo moeilijk over doen. Een paar jaren geleden hebben ze echt een vreselijke plaag gehad met die beesten en dat was niet al te best voor de natuur. Want er was geen natuurlijke vijand voor ze. Dat is net als in Nederland met de muskusrat, die hoort er ook niet en vormt dan ook een grote bron van ergenissen...

Grtz Tanne
 
Toen ik laatst in N'land was, heb ik me ook zo lopen vergapen aan de konijnen; in de dierenwinkel stond ik tijden wazig te mompelen met een duidelijke aanmaak van moederlijke hormonen. Maar ja, utmagnie! Honden hebben we al (daar willen we zelfs graag vanaf, zodat we een schone tuin houden en groenten/fruit kunnen planten), en een te gekke kat hebben we ook. Maar nijntjes.... daar worttik helemaal wee van....
 
Ja, jammer he? ik vind het echt het leukste beest dat er is..... ok, buiten de koala dan. Mmisschien moeten we wel een huis-opossum gaan nemen en tam maken.... Maar toch he? liever een hangoortje.... Snif......
 
Back
Top