koninginnendag 2007 sydney

marc-el

New Member
Hallo mensen,

Weet iemand of er een feestje is op 30 april in Sydney.
We weten wel dat het consulaat een receptie heeft maar wij dachten meer aan een echt feestje zoals in holland.

Weet iemand iets, misschien bij Una's?
 
[quote author=marc-el link=topic=6747.msg84702#msg84702 date=1174179844]
Weet iemand of er een feestje is op 30 april in Sydney.[/quote]

Ik weet wel dat er feestjes zijn op o.a 26/1 (Australia day), 25/4 (Anzac Day) en 11/6 (Queen's Birthday). Afgelopen weekend nog een groot feest omdat die brug in Sydney er 75 jaar staat.
Is Wim-Lex tegenwoordig koning? Je noemt het 'koningendag'.
No offence en er van uitgaande dat je koninginnedag bedoelt; ik kan niet begrijpen wat je met daarmee moet als je in Sydney woont.
 
Nou Martin: de Ozzies zullen ook echt niet de NL Queen's Day gaan vieren maar af en toe lekker Hollands doen is toch leuk?

Zo hadden ze vorig jaar hier in Brisbane geregeld dat de populairste backpackerskroeg helemaal oranje gekleurd was en dat er frikadellen en kroketten waren (nou ja: iets dat er op leek... :wink:)

On-topic: nope, weet ik niet
 
Hallo mensen,

Ik heb het al veranderd bedank voor de opmerking had het nog niet gezien.

ik kan niet begrijpen wat je met daarmee moet als je in Sydney woont.
Dus ik begrijp dat je niets meer met de hollandse feestdagen te maken wil hebben nu je in Australie woont?
En wat heb je met st.patricks day gadaan? ook niet mee gefeest in het groen?

Maarja maakt niets ieder zijn eigen lol dus...........
Wij wonen hier net dus we hebben zin in koninginnen dag.

bedankt voor jullie snelle reactie.

groeten marcel :up:
 
Ik ben ook van plan om te gaan.

Ik heb gehoord dat het feestje/receptie van de ambassade doorgaat tot 11pm. (Dat is laat genoeg voor mij, op een doordeweekse dag.)
 
mij maakt het niet uit in welk land ik woon doe gewoon aan alle feesten mee, maakt mij helemaal niks uit. En aan gezien dat ik zelf patrick heet weet iedereen wanneer ik een feessie te vieren heb, altijd gezellie........
 
Ha die mensen,

Ik ben ook van plan om te gaan

Je moet wel van te voren en een mailtje sturen zodat ze je namen kunnen noteren, want volgens mij is het elk jaar uitverkocht.

Wij vroegen ook of er veel mensen in het oranje kwamen, zij gaven ons het antwoord dat dit niet het geval is, sommige komen wel met een oranje tintje maar meer niet dus.............

Maarja een feestje kan altijd toch.

Groeten marcel
 
[quote author=marc-el link=topic=6747.msg85011#msg85011 date=1174391707]
ik kan niet begrijpen wat je met daarmee moet als je in Sydney woont.
Dus ik begrijp dat je niets meer met de hollandse feestdagen te maken wil hebben nu je in Australie woont?
En wat heb je met st.patricks day gadaan? ook niet mee gefeest in het groen?
[/quote]

Nee, ik ben geemigreerd en pas me aan. Intergreren heet dat..... Je hebt de keus gemaakt NL te verlaten, laat het dan ook achter je. En wat heeft Saint Patrick's Day ermee te maken? Dat is ook geen officiele Australische feestdag en ik ben geen Ier. Tis echt belachelijk als je die (dronken) oranje t-shirts ziet rond springen...... En bij de volgende Nederlandse bbq weer klagen dat de buitenlanders in NL zo slecht intergreren, dat zien ze op hun BVN schotel.......
 
Sorry Marcel voor het gebruiken van je topic:
Integreren is heel belangrijk, ben van mening dat de meeste Nederlanders heel goed integreren hier. Ik werk in een Nederlands retirement village met Nederlandse en Australische collega's. Maar heb buiten mijn werk voor het merendeel Australische vrienden en kennissen. Niets mis met een NL feestje! Denk dat het erg leuk is om toch nog iets van je thuisland te vieren zo ver weg? Dat staat los van het integreren. Voor de liefhebbers is er zondag 22 april weer het Dutch Food Festival in Birkdale.  :grin:

Groetjes Lin
 
Nee, ik ben geemigreerd en pas me aan. Intergreren heet dat..... Je hebt de keus gemaakt NL te verlaten, laat het dan ook achter je.

Dus als ik het goed begrijp geef je niets meer om nederlandse invloeden, en sta jij op australia day bij Darling harbour met een australische vlag over je schouders mee te feesten, maar waarschijnlijk nog wel een nederlands paspoort in bezit......

Maarja het ging mij in eerste instantie in deze topic alleen maar te doen of er wel wat te doen was met konninginnendag, en niet dat ik eigenlijk geen koninginnendag mag vieren.
Martin even goede vrienden, maar laten we het verder een beetje on topic houden

Groeten Marcel :up:
 
Hello

Kijk effe op www.dutchlink.com.au - 29 april is er een festijn en 30 april een receptie met een live dutch band met hollandse knallers. Vorige jaar was de receptie zeer geslaagd! Een om niet te missen.

Grt
 
Over integreren gesproken - je hoeft hier in Sydney niet geforceerd te integreren. Je kan gewoon jezelf zijn, met je eigen achtergrond en gewoontes. Werkt prima, en iedereen staat open voor mensen met verschillende achtergronden en ervaart deze door bijvoorbeeld heerlijke restautantjes. Eten en uiteten is wel het beste voorbeeld: Thais eten in Newtown, Yum Cha en chinees nieuw jaar vieren in China town, turks of libanees eten in Auburn, Vietnamees eten in Marrickville. Sydney is een heerlijk multiculturele stad.

Je hoeft niet per se deel uit te maken van een bevolkingsgroep om een bepaald feest te vieren. Ik heb meegefeest met de Mardi Gras en Chinees NY. Ja ik heb ook een Sinterklaas feestje gehad.

Ik weet niet hoe het met Martin in SA is, maar hier in Sydney is er niemand die tegen de Australische Chinezen zegt dat ze moeten integreren en daarom maar niet Chinees NY moeten vieren. Er is niemand die tegen de Thaise Australiers zegt dat ze maar 'meat and 3 vege' moeten eten en moeten stoppen met het heerlijke Thaise eten te koken. En er is niemand die tegen de Nederlandse Australiers zegt dat ze geen Koninginnedag mogen vieren en moeten integreren.
 
[quote author=marc-el link=topic=6747.msg86249#msg86249 date=1175639917]
Dus als ik het goed begrijp geef je niets meer om nederlandse invloeden, en sta jij op australia day bij Darling harbour met een australische vlag over je schouders mee te feesten, maar waarschijnlijk nog wel een nederlands paspoort in bezit......
[/quote]

Je zult altijd je Nederlandse invloeden / cultuur met je mee dragen, maar om dat Nederlandse gedoe nou in stand te houden door Nederlandse feesten te organiseren / bezoeken vind ik wat ver gaan. Je bent geemigreerd, verdiep je in die feestadagen en hou je daar mee bezig.

Australia day heb ik met Australiers gevierd, een bbq en cricket. Dat was leuk en mijn Australische vrienden waarderen het dat ik zoiets doe. Ze zien het als een bewijs dat ik ook trots ben een Australier te zijn. Een Nederlandse kennis zat die dag op een Hollandse borrel de adressen van Nederlandse winkels uit te wisselen, de ere-divisie te bespreken, appeltaart te eten en de ontvangst van zijn BVN schotel te bespreken. Tja, dat begrijp ik niet.... Het mooie is als ze onderling gaan klagen dat buitenlanders in NL zo slecht intergreren, zelf komen sommige van hun al jaren de woonwijk niet uit, behalve voor de NL meeting. O ja, of om in een oranje t-shirt in de fontein te gaan dansen als die solar bakfiets in Adelaide aankomt, de Australiers spreken er schande van. Ieder jaar krijg ik het weer te horen van mijn Australische collega's als dat ding aankomt in Adelaide, die fontein is een monument en geen peuterbadje voor (dronken) Hollanders.

Ik denk dat intergreren inhoud dat je een een deel van je eigen cultuur achter je laat en een deel van de nieuwe cultuur in je op neemt en daar een nuttige bijdrage aan levert (en de fonteinen respecteert). En je zult er echt je best voor moeten doen, Australiers zijn anders in omgang en vaak heb je maar weinig overeenkomsten / historie met je 'nieuwe' vrienden. Je Nederlandse clubje aanhouden is veel makkelijker.....
 
Wat fijn voor je dat je jezelf zo australisch voelt dat je nog regelmatig op een NEDERLANDS forum te vinden bent.... :evil:

Met alle respect, iedereen integreert op zijn eigen manier. Al mijn nieuwe vrienden zijn australisch, maar ik vier gewoon sinterklaas. En toen op 5 december een grote doos met nederlands snoepgoed en kadotjes met een engels gedichtje en een verklaring van wikipedia bij ze voor de deur stond waren ze erg vereerd dat ik nederlands santa claus voor ze deed. En ja, ze weten dat oranje mijn kleur is en maken er grapjes over. en ja ik zit met oranje shirt in de kroeg met de WK, ik vier koninginnedag, ik ga 1 keer per jaar op vakantie naar nederland en ik bel elke week trouw met mijn mams. En iedereen weet als ze bij mij komen bbq dat ik het op de nederlandse manier doe: niet al het vlees in 1 keer op de 6 pit mikken en vervolgens koud vlees moeten eten. Nee. Zoals we dat in nederland gewend zijn in etappes. En inmiddels vinden ze dit een veeeeel betere manier van bbq-en. En ze zijn gek op mijn sate met sate saus. en stroopwafels. en hagelslag. Ik ben trots op mijn nederlandse afkomst en onzettend gelukkig dat ik in australie woon. De keuze om hierheen te komen wil niet zeggen dat ik mijn afkomst moet verloochen.

En of ik integreer? Dacht het wel. geniet volop van het australische leven. 4wd tripjes, slapen in een swag, bbq, surfen, vissen, potje cricket.....he bah.... heel vervelend die easy way of living :cool:

On topic: jammergenoeg in perth geen koninginne dag feest.....
 
Ik kwam het volgende tegen:

Ter gelegenheid van de officiële verjaardag van Hare Majesteit
Koningin Beatrix zullen de Consul-Generaal der Nederlanden te Sydney,
Margarita Bot en de heer Edmond Ruitenberg een receptie geven als volgt:

Datum : maandag, 30 april 2007
Tijd : 18.00 - 20.00 uur
Lokatie : Sydney Masonic Centre, 279 Castlereagh Street
(hoek Goulburn Street), Sydney.
te vinden op: http://www.dutch.net.au/html/
 
[quote author=Sabien link=topic=6747.msg86747#msg86747 date=1176266078]
Wat fijn voor je dat je jezelf zo australisch voelt dat je nog regelmatig op een NEDERLANDS forum te vinden bent.... :evil:[/quote]

Waar zeg ik dat ik me Australisch voel? Na meer dan 35 jaar Nederland voel ik me nog steeds meer Nederlander dan Australier.... Maar dat ik me zo voel wil niet zeggen dat ik me zo ga gedragen.
 
laatste opmerking off topic:

wat is ook alweer "australisch" en wat is de australische cultuur. Is het niet zo dat alle australiers eigenlijk niet uit australie komen? En dat daarom de australische cultuur een mengelmoes is van alles? Santa claus, st patricks day, chinees oud en nieuw.....heel veel culturen openbaren zich in australie, dus waarom zouden wij als nederlander dat dan niet kunnen.....?

Als een italiaan een eigen pizzaria heeft in australie is dat heel gewoon, een thai afhaal om de hoek vinden we heerlijk, maar een hollandse snackbar zou overdreven zijn en vasthangen aan je oude cultuur?

St patricks day vieren kan wel voor de Ieren, maar Koninginnedag niet?


hmmmmmmm....geloof dat ik het hier maar bij laat..
 
Back
Top