Kooka(burra)

Kooka

Active Member
Hoi allemaal,

Ik dacht, laat ik ook eens een topic openen om mezelf kort voor te stellen. Mijn nickname verwijst uiteraard naar de kookaburra, mijn lievelingsvogel in dit mooie land. Toen ik vorig jaar een maandje hier op vakantie was hoorde ik 's ochtends vroeg de kookaburra's en dat was de perfect manier om wakker te worden (wel al om 4u door de jetlag, haha!). Als ik een kookaburra zie doet dat me denken aan ijsvogels uit de Biesbosch, waar ik vlakbij woonde, dus nog een reden waarom deze vogels speciaal zijn voor mij :)

Ik woon hier nu bijna een half jaar en ga volgende maand met mijn Australische verloofde trouwen. Hij heeft me kort na aankomst hier ten huwelijk gevraagd en we hebben toen besloten om tijdens de Nederlandse schoolvakantie te trouwen, zodat mijn familie en enkele vrienden er ook bij kunnen zijn. Inmiddels ben ik bezig om alle documenten bij elkaar te krijgen voor het aanvragen van een 820 Partner Visa en afgelopen maandag had ik de health check deel 1 (deel 2 over twee weken). Aanvraag voor police check is gedaan en er is een aanvraagformulier voor de VOG naar de Australische ambassade in Nederland. Nu nog even wachten tot we daadwerkelijk getrouwd zijn en dan kunnen ook de rest van de formulieren ingevuld worden en kunnen we alles inleveren bij het DIAC.

Als ik over hopelijk 2 jaar mijn permanente visum krijg wil ik me aanmelden voor de QLD politie (hoef je gelukkig geen citizen voor te zijn). Momenteel werk ik als admin officer, maar ik ben het zo zat om achter een bureau te zitten en voor een grote baas te werken, ik doe liever iets directers voor de maatschappij... Maar dat is voor later zorg :) Werkt er toevallig iemand van de medeforummers bij de Aussie police? Misschien als volunteer?

Ik heb al wel gemerkt dat hier bergen info te vinden zijn, dus ik ga het forum eens lekker doorspitten :)

Hooroo!

~Kooka~

Welkom op het forum!! Waar in Oz woon je nu precies?? Succes met de voorbereidingen voor je huwelijk!

Bedankt voor het welkom!

Ik woon nu in Waterford, Queensland. We willen uiteindelijk naar Victoria verhuizen omdat de familie van mijn verloofde daar vandaan komt. Ik heb nog geen echte Queenslandse zomer meegemaakt, maar verloofde waarschuwde al dat ik daarna vast heel graag zuidwaarts wil ;)

~Kooka~

Welkom op het forum! En? Ben je al zenuwachtig voor de bruiloft! *smiles
Succes met doorspitten...kan je waarschuwen...er komt geen eind aan! Ik heb ook nog steeds niet alles gelezen lol

Welkom op het forum! En? Ben je al zenuwachtig voor de bruiloft! *smiles
Succes met doorspitten...kan je waarschuwen...er komt geen eind aan! Ik heb ook nog steeds niet alles gelezen lol

Nog niet echt zenuwachtig... ik maak me vooral druk om alle kleine dingetjes die nog geregeld moeten worden ;) Ben een beetje een perfectionist en dat is momenteel niet goed voor m'n bloeddruk, haha!

Nou en of, echt over alles is hier wel een topic te vinden. Echt ideaal!

Hoi Kooka, (leuke naam
smiley.gif
)

Welkom en succes met je aanvraag.
Dat zal een stuk makkelijker gaan dan de meeste hier
wink.gif

Gr,
Steven

Welkom Kooka, heel veel succes (en stiekum toch ook wel plezier?)met de voorbereiding van jullie huwelijk! Voor je het weet dans je een openingsdans met je echtgenoot! :dancing:

Absoluut ook plezier Kathren! Ik kan haast niet wachten :D We hebben nu bijna alles geregeld, alleen nog een paar rehearsals en de order of service nog uitprinten. Volgende week komen mijn ouders en zusje aan dus de tijd voor de bruiloft kan ik lekker met hen de toerist uit gaan hangen ;)

M'n ouders, zusje en twee vriendinnen zijn gisterenochtend (7u) en vannacht (2u) aangekomen. Ik ben zo brak als wat want ik ben 24 uur achter elkaar opgebleven en ze op te halen van het vliegveld. Ze zijn nu wakkerder dan ik! :p

Veel succes!!! En wat vinden ze van OZ? Heb je ze al weten te overtuigen te blijven? :lol:

Zooo beter laat dan nooit, hier ben ik weer! Inmiddels getrouwd met de allerliefste Aussie ter wereld :D Mijn familie is gisteren aangekomen in Nederland na een hele fijne tijd hier. Wel druk natuurlijk, met alle voorbereidingen voor de bruiloft, maar we hebben ze mee kunnen nemen naar Australia Zoo, Gold Coast, Mt Tamborine, O'Reilly's rainforest, Southbank in Brisbane etc. etc. en ze vonden het prachtig.

Overtuigen om te blijven is niet gelukt, maar het is zeker geen straf voor ze om vaker op bezoek te komen ;)

:congrats: Gefeliciteerd!!! Wat leuk dat je zo'n fijne tijd met je familie gehad hebt. :up:
Groetjes,
Sacha

Back