kopieen?

de vonkies

New Member
Hallo luitjes,

ja we zijn er weer met een vraag hoor!
We zijn bezig met de papierwinkel voor de TRA maar hebben toch een vraagje, weet iemand waar
je die speciale kopietjes kunt laten maken in de omgeving van Rotterdam?
En weet iemand waar en of je die papieren moet laten vertalen of dat je dat zelf kunt doen?
En zaken als geboorte aktes etc, haal je toch gewoon bij het gemeentehuis?
Groetjes, enne... alvast weer bedankt!!!
Marcel, Cindy & de kids. :|
 
vertalen.pagina.nl  Hier kun je heel veel vertaalbureau's vinden.

Vaak kun je de kopieen laten maken bij de notaris. Bel er gewoon een paar en vertel je verhaal. Vraag of ze je kunnen helpen en vooral... hoeveel geld het je gaat kosten!!De een vraagt er namelijk veel geld voor, terwijl de ander het gratis doet.

Geboort aktes en je VOG haal je inderdaad bij het gemeentehuis. Misschien kun je van te voren ook daar even naartoe bellen en vragen hoe de procedure in elkaar zit. Bij de ene gemeente moet je het van te voren aanvragen en bij de ander kun je het zo op halen als je aan de balie komt. Sommige gemeentes hebben zelfs bestelformulieren voor dit soort dingen on-line staan.
 
Als je met speciale kopietjes bedoelt dat dit gecertificeerde koipien zijn dan kun je dit bij elke notaris laten doen, even rondbellen waar het het goedkoopste is is zeker aan te bevelen!
Vertalingen kun je bij een officiele vertaler doen dan zijn de documenten ook gelijk beedigd gecertificeerd.
Aktes kun je idd bij het gemeentehuis halen(wel even vragen naar internationale geboorte-akte) en hoeven dan ook niet meer vertaald te worden
 
annemiek, wat bedoel je met VOG ? misschien een domme vraag hihihi!
en nog een vraag, moeten die papieren alleen voor degene di het visum aanvraagt
gedaan worden, in dit geval mijn man of ook voor mijzelf en de kinderen?
Greetzzzz, Cindy :oops:
 
Ik dacht dat je van alle gezinsleden de geboorteakte moet hebben en de VOG weet ik eigenlijk niet, omdat wij nooit zo ver zijn gekomen bij poging 1 ;)

Let wel... Geboorte akte kun je dacht ik alleen opvragen in de plaats waar je geboren en aangegeven bent. Woon je in een andere plaats als waar je geboren bent, dan moet je daar even op letten. Een Uittreksel uit het bevolkingsregister kun je dacht ik ophalen bij de gemeente waar je ingeschreven staat. Ook al is dit een andere als de gemeente waar je geboren bent.
Pfoee... ;) Ik geloof dat dit zo was, maar zeker weten doe ik het niet.
 
[quote author=Annemiek link=topic=3380.msg39895#msg39895 date=1134125985]
Ik dacht dat je van alle gezinsleden de geboorteakte moet hebben en de VOG weet ik eigenlijk niet, omdat wij nooit zo ver zijn gekomen bij poging 1 ;)

[/quote]

Huh?  :| Ik dacht dat als je je diploma laat assessen bij de TRA, je enkel het geboortebewijs moet meegeven van de persoon die assessed wordt! De rest van de geboortebewijzen (als je met het hele gezin gaat) moet er wél bij als de hele aanvraag naar DIMIA gaat ! Ben ik nu mis?

Sara
 
Euh.... Je hebt gelijk Sara. De geboorte aktes van het hele gezin moeten pas mee naar de DIMIA.....
Sorry :)
 
[quote author=Annemiek link=topic=3380.msg39899#msg39899 date=1134126389]
Euh.... Je hebt gelijk Sara. De geboorte aktes van het hele gezin moeten pas mee naar de DIMIA.....
Sorry :)
[/quote]

No worries, ik wilde gewoon zeker zijn, zodat Cindy geen foute info van me kreeg!  :up:
 
allemaal bedankt voor de tips en de info, en nu maar verzameen, pffffff moeten we ff naar den helder om een geboorte akte te gaan halen van manlief, zit er nog een beperkte tijd aan dat zo'n ding geldig is voor de dimia, anders halen we er meteen 3 als we toch daarheen moeten!
Scheelt weer een keertje rijden he!
Groetjes, Cindy :-(
 
Dag Cindy,

Je hoeft niet naar Den Helder te rijden voor een geb.akte. Kun je ook gewoon via de post aanvragen. Hebben wij met de gemeente Utrecht en de gemeente Putten kunnen doen.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hallo,
Wij zijn ook bezig met het verzamelen van alle documenten voor TRA maar een geboortebewijs is daar niet echt voor nodig. Je kan gewoon ook een kopie van je paspoort meesturen.
Grtjs,
Nath
 
Back
Top