korte vraagjes

nickey

New Member
hoi,

Nog 2 weekjes werken en dan vertrekken we naar Aussie land voor vakantie.

We gaan van Darwin naar Perth en hebben er 5 weken voor uitgetrokken. Met een 4 wd waar we in kunnen slapen.

Nog wat praktische vragen:

1 Kun je met je mobiel bellen vanuit Australie ? heb weleens gehoord dat je bv vanuit amerika een speciaal toestel moet hebben.....

2 Voor mijn fototoestel moet ik mijn batterijen opladen zo nu en dan. Heb je daar dezelfde stopcontacten ?
Misschien rare vraag maar was 2 jaar geleden in Brazilie waar het dus niet kon omdat ze geheel andere wandcontactdozen hadden waar mijn snoertje niet in kon :oops:

3 Hoe is het met muggen in die regio's ?? :?

Alvast bedankt !!!
 
Hoi Nickey,

Met een mobiel kan je bellen maar op sommige plekken is het bereik slecht of is er zelfs geen bereik. Hou daar dus rekening mee. Voor je batterijen gewoon je eigen oplader meenemen en een wereldstekker met een Australisch contact.
Muggen weet ik niet maar hier heb je vanalles te koop tegen de muggen. Ook Stop Itch wat je hier kan kopen werkt erg goed tegen de muggenbulten. Wij kregen in het begin een ontzettende dikke bulten na een muggesteek want deze muggen hier lijken net wel anders te bijten. Eenmaal gewent zijn de bulten kleiner maar jeuken wel heel erg.

Vergeet niet optijd je auto te tanken!

Groetjes uit Australie van Marga
 
Hoi

1 Ja dat kan maar wel even 0011 ervoor zetten om naar buiten oz te bellen, en er is niet overal bereik.
2 Gewoon 240 volt alleen een adaptortje nodig, is te koop in zowat elke winkel
3 ja we hebben ook muggen, mozzies en sandflies, gewoon goed smeren en voor de jeuk en allergie gebruik je telfast (te koop bij elke drogist en het zijn tabletten)

Fijne vakantie gewenst

Kees
 
Hi Nicky,
Hoelang blijf je in Darwin en wat wil je zien in de NT.
Mobiel bellen vanuit the NT gaat maar ligt eraan waar je bent.

De mugjes zijn hier zeker aanwezig en zeker wanneer het donker gaat worden weten ze je te vinden.

Have fun :up:

Jack :evil:
 
Hoi Nicky,
1. Het klopt dat je voor zowel amerika als australie een speciaal toestel moet hebben om te kunnen bellen. Nu is het zo dat de MEESTE toestellen wel in australie kunnen, maar loop anders even langs een telecomwinkel, die kunnen je dat wel vertellen.
veel plezier!
 
Niet bellen met je NL-simkaart in je mobieltje, véél te duur. Koop hier een prepaid card van Telstra, die hebben verreweg het beste bereik. In je NL-telefoon past waarschijnlijk geen NextG card, dus een simkaart kopen op het ouderwetse GSM-netwerk.
Bij de ANWB in NL kan je alle mogelijke adapters kopen die je nodig zou kunnen hebben, dus ook een adapter voor Ozzie.

Veel plezier met je rondreis. Er is erg veel te zien en te doen in NT en Noord WA. Wij hebben daar ruim 8 maanden rondgetrokken...

Zilver
 
Ik zou je ook aanraden een SIM van telstra te kopen. Is wel ietsje duurder dan Optus en Vodafone maar heeft verreweg het meeste bereik (vodafone is waardeloos!!!) Met telstra heb je dus in alle steden en dorpjes (hoe klein ook) bereik. Alleen NT viel me iets tegen met Telstra. Let wel.. sommige dorpjes liggen in WA 800 km uitelkaar.. en dan heb je dus ook geen bereik 800 km.. maar dat geldt voor alle mobiele telefoons. ALs je gewoon de normale routes neemt zit je veilig. Je behoort nm ook te stoppen als je mensen aan de kant van de weg ziet staan in de middle of nowhere (maar wees wel voorzichtig..) ik heb het toen 10 km verderop vertelt bij een tankstation, dat er iemand aan de kant van de weg stond, omdat ik het niet vertrouwde.

Stopcontacten: koop idd een adapter. Geen enkel probleem (probeer een kleine te vinden en niet zo'n groot ding dat gelijk alle ruimte in beslag neemt in zo'n stopcontact ;)) Je zou desnoods ook een snoer kunnen kopen die je via het sigaretten oplaad punt in je auto kunt opladen (werkt lang niet altijd!)

SUcces!
 
En als je nog slimmer bent neem je ook een tafeldoos mee (korte verlengsnoer met meerdere stopcontacten)
die stop je in je adapter en je hebt direct meerdere nederlandse stopcontacten.

Kees
 
Bedankt voor alle tips. :smile:
Inmiddels een handige adapter aangeschaft....
De planning is  Darwin, kakadu, katherine, kununurra, broome, port hedland, tom price enz met als eindbetemming Perth.

Heeft iemand ervaring met de gibb river road en zo ja is het iets om te doen als aanrader ? of zeg maar eerder een afrader ???

Bedankt maar weer
 
Hoi Nickey

Kijk vooral ook eens hier:
http://australie.prikpagina.nl/list.php?f=20

Als je dan de zoek functie gebruik voor gibb river road zul je heel wat 'hits' krijgen.  Is al veel over geschreven.
Succes!
http://australie.prikpagina.nl/search.php?f=20&globalsearch=0&search=gibb+river+road&match=1&date=0&fldsubject=1&fldbody=1
(158 hits)
 
Port hedland kan je overslaan, als je er niet echt iets te zoeken hebt. Is een vieze saaie stad
 
En nog super duur ook (Port Hedland) helaas kom je er vaak niet omheen omdat je ongeacht je richting vaak lang moet rijden voor je bij de volgende plaats arriveert..
 
Als het dan echt moet, wij hebben op een cabin park overnacht(self contained) was op een landtong aan de rand van de stad. Dat was de enige plek die niet onder een laag ijzererts was bedolven en er nog een beetje uitzag  :? . Ik geloof dat er in februari/maart schildpadden eieren leggen (wij hebben helaas niets gezien  :p ).

En als je nog tijd hebt vanaf Bunbury (180km zuid van Perth) met dolfijntjes  :flipper: zwemmen, beter dan bij monkey Mia.
 
Back
Top