Kosten emigratie bureau

Jhonny

New Member
Al op een andere topic geef ik even aan nu bezig te zijn met een SIR. Hiervoor vraagt TIG 4000 euro zonder dat ze het kunnen garanderen.
Wat hebben andere betaald aan dit soort tussen personen? Of kan je het net zo goed zelf doen?
En wat is de kans dat je dan ook echt gaat? Immers durven ze geen garantie te geven.

Je zult bij geen enkel bureau een garantie krijgen. Je zult altijd een hoop zelf moeten doen, maar zij kunnen je wel heel goed helpen. Ik heb met George Lombard samengewerkt, en daar ben ik nog steeds heel tevreden over.

Ik ben in totaal 3320 euro kwijt, inclusief de fees voor Dimia en Ieaust, maar exclusief kosten voor vertalingen, transport van documenten en legalisaties.

Bart

Hoi Johnny,

Zoals ik in je andere topic ook al aangaf, kun je het net zo goed zelf doen. Zo moeilijk is het allemaal niet, het kost alleen wat tijd maar het scheelt je wel klauwen vol geld.

Succes.

Erna

Move2 australia vind ik niet duur,als ik die vergelijk met andere bedragen die hier op het forum wel eens voorbij komen.

Clair.

Ok wat hebben jullie uitgegeven en hoeveel uur waren jullie er ongeveer mee bezig?
Thx voor alle reply's

Buysse Emigratie rekende voor het hele gezin (5 personen) bij Skilled visa, zonder begeleiden ter plekke ongeveer € 10.000. Indien er echter geen visum verstrekt werd, emigratie dus niet mogelijk was, dan werd er een behoorlijk bedrag kwijtgescholden. Het preciese bedrag weet ik niet meer, maar het was behoorlijk. Een soort garantie dus.

[quote author=Jhonny link=topic=4212.msg52335#msg52335 date=1142730833]
Ok wat hebben jullie uitgegeven en hoeveel uur waren jullie er ongeveer mee bezig?
Thx voor alle reply's
[/quote]

Tel niet in uren, maar in dagen of weken.....

Alleen al je CDR heeft mij een doorlooptijd van 1,5 maand gekost. En zonder hulp waarschijnlijk langer.

Wij zijn bij Buijsse voor 5 personen een goede 3000 euro kwijt. Dit kan je in termijnen betalen (3). Ik moet er niet aan denken die hele papierwinkel zelf uit te moeten zoeken, het is nu nog genoeg werk. Wij hebben gekozen voor de luxe van een bureau. Er is inderdaad een "geen visum, geld terug" waarbij je ong. 3/4 van het bedrag terugkrijgt.

Wat een maffia zit er dan. Sorry te zeggen maat zo'n dia voorstelling in het Novotel met prachtige plaatjes en verhalen. En dan 4000 euro vragen.
Er zullen een hoop mensen rijk van worden zeker als ze je ook niets garanderen of niets terug willen geven.

Hallo Jhonny,

Wij hebben TIG als migratieagent en zijn zeer tevreden.!! Wij hebben €1250 betaald voor Skilled independend en indien visum wordt verstrekt betalen we nogmaals €1250.
(Wij hebben zeer regelmatig contact, doordat zij veelvuldig Nederland bezoeken. Ook verlenen zij veelal specifieke inspanningen. Als voorbeeld kan ik aangeven dat de Australian Nursing Board van Ellen een uitgebreidere aanbevelingsbrief wilde hebben, dan die wij hadden verstuurd. Onze agent in Sydney heeft persoonlijk contact opgenomen en uitgebreide discussie gevoerd, met positief resultaat voor ons.)

Wat mij betreft moet je uitkijken met woorden als "maffia". Het wordt hier op het forum regelmatig verteld dat je het ook zelf kunt en inderdaad er is voldoende info. Als je zelf deze moeite wil besparen en een migratiebureau in de hand neemt kost dit geld. Echter TIG en vele anderen zoals Rob Breumelhof zijn bureau's die in Australië officiëel zijn erkend.

Ik zou zeggen vergelijk de bureau's die op dit forum worden vermeld en vergelijk de verleende diensten.

groet,

Wim

Ik begrijp je reactie. TIG heb ik gesproken en die vroegen nu 4000 euro. Op mijn but kon het eventueel best minder worden maar moest het tussen ons blijven. And besides het gaat om een gevoel. En ja het is mijn keuze.

Je kan het heel goed zelf doen als je bereid bent je avonden in de papieren te storten en al je vragen op te schrijven. Boek dan losse consults bij een migration expert en stel in het half uur dat je krijgt al je vragen. Ik ben er een heel eind mee gekomen (en nu maar hopen dat Adelaide dat ook vindt!).

Groetjes,
SMT

Hallo iedereen,

Ik ben een beetje non-actief geweest maar ben nu op het punt dat alle knopen zijn doorgehakt. Ik ga naar Oz en moet ervoor mijn relatie opgeven.
Mijn diploma en werkervaring zijn niet goed genoeg om meteen binnen te geraken. Of beter gezegd, het is nogal complex. Ik zou dus graag met een agent ofzo willen praten om optiees te ontdekken die ik niet weet. Ik ben belg en vroeg me af welke agents er in belgië opereren.
Als er geen is zou ik george lombard nemen omdat hij heel vriendelijk was per mail.

grtz

Hoi Thom

Wij zitten bij migration bureau in New Zeeland .Tot dusver zijn wij ongeveer 3200 euro kwijt en dat is zonder DIMIA, TRA, vertaling, notaris etc. etc. :cry:
Mijn aanvraag DIMIA is net de deur uit dus komt er nog een rekening :cry:

Ik moet er niet aan denken om het zelf te doen want een gedeelte van mijn opleiding en werkervaring was in Zuid-Afrika en maakt het nog moeilijker.Als je tijd genoeg heb zou ik zeggen doe het zelf, maar reken erop dat het een BOEL werk is zoals je al las. Als je wat fout doe krijg je alles terug etc. etc.

Het is niet om jou te ontmoedeging maar de een denk er zo over en de andere weer anders :blahblah:

Heel veel sterkte en begin snel want het duurt allemaaaaaal  al zo lang :lol1:

Gerard

Hi Thom, Jhonny en others,

Wij zitten ook bij Migration Bureau in New Zealand. We zijn tot nu toe ongeveer E 2500,00 kwijt (en dat is inclusief VETASSESS, Aanvraag sponsorship voor SIR 495 visa, IELTS test etc). We moeten straks alle gegevens voor DIMIA opsturen. Ik schat dat het ongeveer rond de E 4000,00 gaat kosten.   
We zijn tevreden over Migration Bureau en moet er niet aan denken om alles zelf uit te vissen. Ze helpen aan alle kanten met duidelijke info en je gegevens komen direct bij de juiste instanties en personen terecht. Het kost misschien iets meer maar het scheelt je een hoop werk.  :wink:

Succes met de aanvragen iedereen!!    :up:

Aussiegirl

Hoi Aussiegirl

Ik schrok effe, omdat wij bij hetzelfde bureau zit ging ik snel alles narekenen en bij mij kom ik uit op een bedrag van 4562 euro!!!! Nou is mijn papieren al weg maar krijg straks nog een rekening voor het maand April,en dan nog het kosten van het VOG en medicals.Dit bedrag is icl.belasting en exl. de rest :thinking:
Ik ben wel tevreden maar gezien het prijs verschil, doe mij toch wel effe slikken en voel alsof ik genaaid word maar goed, de een heeft gewoon meer werk dan de ander, en ik deed al zo veel zelf :donttell:

Van een verdrietige en failliete forum bezoeker
Gerard :drinking:

Net als Bart hebben wij George Lombard gebruikt en we zijn ook erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding: de kosten voor George zijn hulp waren AU$ 2400 (=1450 euros). Gezien de andere bedragen die hier genoemd worden een behoorlijk scherpe prijs. We hebben in 2 termijnen betaald: eerst hebben we de helft betaald voor de skill assesment en vervolgens de andere helft nadat we hadden besloten om ook van de diensten van George gebruik te maken voor de rest van de aanvraag. We hebben er zeker geen spijt van gehad: het is een flink bedrag, maar het bespaart je ook een hoop tijd en moeite.

Voordat we met George in zee gingen hebben we ook nog een bezoekje afgelegd bij het "migration bureau" in Amsterdam: zij zijn enorm duur (uurtje-factuurtje), we kregen niet echt een "warm gevoel" van het gesprek en ook de negatieve verhalen op internet waren niet echt een aanrader.

Daarnaast zijn we ook op een van de informatieavonden van TIG geweest en hebben een persoonlijk consult met hen gehad. Zij zijn vriendelijk en komen betrouwbaar over (meeste verhalen op internet zijn ook positief), maar prijzig. Daarnaast was het zo dat ze geen ervaring hadden met skill assesments door de ACS en daardoor kwam het er eigenlijk op neer dat ik voor de skill assesment alles zelf uit moest zoeken en zij eigenlijk niet meer deden dan het geheel een keer doorlezen. Dat vond ik niet echt "value for money"  :wink: Daarnaast hebben ze me een paar keer verkeerde informatie gegeven: George Lombard had op deze vragen wel de juiste antwoorden  :up:

Buysse zou ik nooit gebruiken omdat zij geen "registered migration agent" zijn en je dus geen klacht tegen ze in kunt dienen bij MARA. Daarnaast vind ik dat ze absurd duur zijn. Veel mensen kiezen volgens mij voor Buysse omdat zij in Nederland zitten, maar ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee had om het via email en post te regelen: de reactiesnelheid van George (en medewerkers) op emails is fenomenaal: ik maak me soms wel eens zorgen over het sociale leven van George  :-D

Anyway, met wie je ook in zee gaat doe in ieder geval flink research via Google etc.: zoals ook uit deze discussie blijkt kunnen de verschillen qua kwaliteit en prijs fenomenaal zijn. En buiten dat het je een hoop tijd kan kosten kan een incapabele migration agent je ook nog eens veel tijd kosten i.p.v. besparen....

Groeten,
Tijn

Ik kan het verhaal van Tijn alleen maar beamen.
Soms kreeg ik zelfs op zondag een mail van George...

Ik heb iets meer betaald, de fee was 2900 aud. Dit komt waarschijnlijk omdat er meer werk was aan de CDR voor de Ieaust. Voor het schrijven van deze rapport had hij me tijdelijk aan een ingenieur in Oz verbonden, die me ook heel duidelijk en snel hielp.
Ik heb er nog steeds geen spijt van, ze zijn me nog steeds zeer behulpzaam en zoeken alles tot in de diepte uit.
Ik had een verschil van mening met IPA over een aangeboden visum, hierop heeft George duidelijk en direct ('s avonds mailen, 's ochtends antwoord) antwoord gegeven.

Bart

Wij waren in 2000 aan honorarium een bedrag van $3.500 (Australische dollars) kwijt, verdeeld over $750 1e fase (Skills assessment) en $2.750 2e fase (aanvraag visum). Vond het meer dan het geld waard; zelf waren we er nooit uitgekomen..........

En garanties: die kunnen ze nooit geven, natuurlijk (behalve een korting als het uiteindelijk niet lukt).

Marc

[quote author=Hebe link=topic=4212.msg52370#msg52370 date=1142769737]
Buysse Emigratie rekende voor het hele gezin (5 personen) bij Skilled visa, zonder begeleiden ter plekke ongeveer € 10.000. Indien er echter geen visum verstrekt werd, emigratie dus niet mogelijk was, dan werd er een behoorlijk bedrag kwijtgescholden. Het preciese bedrag weet ik niet meer, maar het was behoorlijk. Een soort garantie dus.

[/quote][quote author=Yoog link=topic=4212.msg52427#msg52427 date=1142800061]
Wij zijn bij Buijsse voor 5 personen een goede 3000 euro kwijt. Dit kan je in termijnen betalen (3). Ik moet er niet aan denken die hele papierwinkel zelf uit te moeten zoeken, het is nu nog genoeg werk. Wij hebben gekozen voor de luxe van een bureau. Er is inderdaad een "geen visum, geld terug" waarbij je ong. 3/4 van het bedrag terugkrijgt.
[/quote]

Euhm... Dit is bij hetzelfde bureau??
Vreemd... 10.000 tegenover 3.000 euro bij hetzelfde bureau?

Back