kosten emigratie??

juuls76

New Member
wie kan ons vertellen met welk bedrag we rekening moeten houden om met een gezin met 2 kinderen te emigreren naar Australie?(globaal)
Wij hebben helemaal geen idee wat er financieel op ons af gaat komen,maar zijn ons wel bewust dat het een aardig centje kost.
wie kan ons hier uitleg over geven????

Groetjes Marc en joyce.

Hoi Marc en Joyce,

Ik heb de visum aanvraag in mijn eentje gedaan zonde hulp van een emigratie bureau en ik ben in totaal volgens mij (ik weet het niet exact) een kleine € 2000,- kwijt (visum aanvraag, RPL assesment, certified copies, vertalingen, IELTS, VOG, medicals, etc). Met een gezin zal je wat meer kosten maken (extra engelse tests, certified copies en medicals). Mocht je met een emigratie bureau in zee gaan dan moet je al snel aan het 2 a 3 voudige denken.

Extra kosten zijn natuurlijk nog het shippen van je inboedel, het al dan niet meenemen van huisdieren, etc...

Hoi Marc en Joyce,

Wat 4np schrijft klopt aardig. Ter indicatie; wij zijn als gezin met 2 kinderen aan de totale aanvraag € 5500 kwijt. Dat is dan inderdaad inclusief de fee van ons uitstekende migratie bureau (Move2Australia), 2x IELTS, beroepserkenning inclusief RPL, 4x medische keuring, beëdigde vertalingen, gecertificeerde kopieën, visum aanvraag zelf (ondertussen AUS 2060,=) en 2x VOG's. 

Hoop jullie hiermee geholpen te hebben,

Succes verder!

gr. Tampet

Vorig jaar stond een artikel in Elsevier waar ze het hadden over totale kosten (dus inclusief visum, verhuizing, tickets, etc.) zvan o'n EUR 7500 p.p. kwijt. Een gezin (papa, mama, 2 kids) schatten ze tussen de 25k en 30k.

zie: http://emigratie.nl/UserFiles/File/Artikelen/Elsevier%20artikel%20nov%202006.pdf

Klinkt erg veel vind ik, maar goed. Er zijn legio mogelijkheden veel meer of minder uit te geven.

Groeten,
Francois.

Veel? Ik vind het eigelijk wel mee vallen. Volgens mij kom je er al snel....
visum  2500
ticket  750
verhuizen 1000 (slechts een kleine verhuizing)
Dan zit je dus al op 4250 en dan ben je alleen nog maar in Australie en heb je nog niets.
Dan moet je nog spullen in nederland met verlies verkopen waaronder auto en inboedel en diezelfde spullen moet je vervolgens weer in australie weer "nieuw" aanschaffen dus al met al is 7500 p.p denk ik wel reeel.

Groetjes Chantal

Afhankelijk van het soort visum natuurlijk!
Wij zijn  (gezin met 2 kinderen ) ongeveer 2500 Euro kwijt voor het visum(all-in zonder agent), vergeet echter niet dat daar dadelijk nog de totale verhuiskosten en settlement bijkomen en dan kan nog aardig oplopen!

Hansie, see subject, je dwaalt af.

Vertalingen, doktors enz.enz

Tussen 6 en 8000 euro heb je het goed gedaan.

Jack :evil:

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
We hebben nu in ieder geval een idee wat er op ons af gaat komen als we de sprong in het diepe durven te maken.
Marc en ik zijn er al van overtuigd dat we het graag willen,maar we hebben natuurlijk ook de verantwoordelijkheid over 2 kinderen,dus vooral voor hun is het belangrijk dat alles goed geregeld is.
we hebben nog een lange weg te gaan,maar we komen er wel,wat er ook uit mag komen.
Groetjes Joyce

Hoi Joyce,

Waarschijnlijk als je er een regenachtige zondagmiddag voor gaat ziten kun je het zelf redelijk begroten. De kosten van de application (is ook afhankelijk van welk soort visum) kun je op de site van de DIAC nagaan. Zaken als IELTS, medicals en VOG e.d., ook die kun je m.b.v. internet op een rijtje krijgen. Het loont behoorlijk de moeite om te shoppen omdat kosten van transport en gecertificeerde kopien nogal uiteen kunnen lopen. Zoek op dit forum op al dat soort topics en ook op die manier haal je de redelijke voor een betaalbare prijs er uit. Ligt ook een beetje aan je eigen situatie, neem je bijvoorbeeld je hele inboedel mee of koop je het hier nieuw ? (Over het algemeen zijn meubelen en huishoudelijk zooi niet zo duur in OZ dus het is een goede optie om nieuw te kopen) Heb je de tijd om zaken uit te zoeken of juist niet ? Je kan eigenlijk heel veel zelf. Wij hebben weinig meegenomen en het zelf laten verzenden met groupage, dat kostte voor 2 m2 bij elkaar zo'n 500 eurietjes. Maar we hadden het ook voor 2200 kunnen laten doen. Het is maar 1 van de vele voorbeelden. Dus kijk rond op dit forum en zoek alles bij elkaar. Zelfs checklisten staan er op dus je kan zo van start gaan om een soort van begroting te maken. Ook gecertificeerde kopien varieert erg sterk, de een vraagt er 20,- per stuk voor terwijl de ander voor 40 kopieen  50,- eurietjes rekent. Ook via diverse opleiders (met name in de IT) kun je redelijk makkelijk engelstalige versies krijgen van nederlandse certificaten, soms slechts met een simpel e-mailtje op origineel papier met handtekening en. Ik zou dus haast zeggen, zoek en gij zult vinden.
Kom je er niet uit dan kun je altijd nog een bureau inschakelen natuurlijk. En via dit forum is er plenty hulp beschikbaar.

Succes !!!

ook wij hebben er geen idee van wat alles zo kost.
wanneer hebben jullie gepland om te kunnen gaan? :|

wat een geregel al allemaal voordat je pas echt kunt gaan beginnen he?

groetjes Jacky

Hoi Jacky,
wij hebben een tijdslimiet van 4 jaar, dan wordt onze dochter 12 en wordt het moeilijk een puber mee te nemen,dus we kunnen het op ons gemak doen. Maar als ik eerlijk ben vertrek ik liever vandaag dan morgen.
SPANNEND. jullie ook veel succes met alles.Groetjes Joyce :up:

Ik heb tijdens het hele process niet zo goed durven uitrekenen wat alles nou gekost heeft  :depressed: , maar als het voor mensen interessant is kan ik alle prijzen wel eens opzoeken in de administratie.

1x Skills Assessment
1x Skills Assessment + RPL
2x Application
2x IELTS
2x kopieen, birth certificates, pasfotos, nieuw paspoort, VOG etc
1x kosten George Lombard voor ondersteuning (niet de full fee)
2x medicals
koerierskosten
.. en ik ben vast nog wat vergeten  :shock:

Nog even een tip, wij heben alles gewoon met aangetekende post via TPG Post verzonden. Geen enkel problleem en het was er binnen een week. Dus een koeriersdienst is niet nodig en kost veel te veel.

Ligt er een beetje aan hoeveel haast je hebt :)

Arjan's application moest voor zn verjaardag binnen zijn bij de DIAC, en was 1dag ervoor binnen. Thanks to FedEx  :lol:

Back