Kosten invoeren artikelen jonger dan 12 maanden.

Ebony

New Member
Ik heb voor de verhuizing naar Oz nieuwe meubels gekocht die rechtstreeks bij de verhuizer worden aangeleverd.
Op de bon staat vermeld dat ik zodra de bon afgestempeld is bij de verhuizer voor de uitvoer dat de BTW teruggestort word op de rekening.

Via Intern. Distr. koop ik goederen gelijk zonder de btw.
Nu krijg ik een lijst van de verhuizer waarop ik moet vermelden welke artikelen ik zonder btw hier heb aangeschaft. Ik zal dan in Oz invoerbelasting moeten betalen over de goederen.

Durf niet te gaan frauderen omdat de spullen er echt nieuw uitzien, en straks duurt de hele invoerprocedure langer omdat ze het niet vertrouwen.

Wie weet hoeveel % je in Oz betaald op meubels en luxe artikelen, als ik in Nederland 19% terug ontvang wil ik best wel BTW in Oz betalen, maar straks is het meer als 19%.

Heb wel wat andere nieuwe kleinere dingen gekocht (lampen, servies, glaswerk, bestek etc..)maar die heb ik uit de verpakking gehaald en staan nu voor 3 weken een beetje stoffig te worden. Dus daar kunnen ze het niet aan zien.

Heeft iemand anders nog een goede tip: de uitverkoop is ook begonnen en dan koop ik het ook goedkoper haal de verpakking eraf en laat het 3 weken hier in huis staan en de verhuizer pakt het dan voor mij in.
 
Toch snap ik iets niet; niet nieuwe spullen kunnen er ook gloednieuw uitzien, hoe beoordelen ze die dan?
 
"Amulya said:
Toch snap ik iets niet; niet nieuwe spullen kunnen er ook gloednieuw uitzien"]

Ik dus ook helemaal niet, wij hebben 9 mei gehoord dat we naar Oz gaan, dus alle spullen die ik dit jaar heb gekocht moet ik invoerrechten over gaan betalen, heb in nederland ook al btw erover betaald. Dus dit word een duur grapje. Kan begrijpen dat ik over de spullen die ik via ID koopt invoerrechten moet betalen, ook niet helemaal hoor, ik neem alles weer mee als we weggaan.

En om nu krassen op mijn glazen tafels te maken zie ik ook niet zitten, dus nu worden we gestraft omdat we zeer zuinig zijn op onze spullen.
 
Ik denk dat het wel zal meevallen, er zullen toch wel meer mensen zijn die zuinig op hun spullen zijn, dus ze zullen het vaker gezien hebben.
Misschien dat een vervoersbedrijf je er meer over kan vertellen?
 
Voor zover ik het weet:

De btw (gst in australie) is 10% op alles. Non-processed food is 0% (en nog een aantal dingen hebben -life essentials- 0%) en sommige dingen zoals auto's cigaretten alcohol ect. worden nog extra belast.

Op de meubels moet je dus 10% van de nieuw waarde betalen.
 
Neem anders contact op met de customs office in Brussel:

What can I take to Australia?
Visitors should be aware of Australia's customs and quarantine laws before travelling.
In view of the diversity and associated complexities of these laws, the Australian Embassy in The Hague is unable to respond to detailed enquiries regarding customs matters.

For more information about what you can and cannot take into Australia and for quarantine questions about importing pets to Australia, please contact the local offices of the Australian Quarantine Inspection Service (AQIS) and Australian Customs Service in Brussels at:

Australian Mission to the EU
Rue Guimard 6/8
1040 Brussels
BELGIUM


Customs:
tel: + 32 (0)2 286 05 83 or 286 05 84
email: customs.brussels@dfat.gov.au


Quarantine:
tel: +32 (0)2 286 05 82 or 286 05 81
 
Back
Top