kosten studie???

Funky Lady

XPdite Sponsor
hallo allemaal.

Wij zijn ook begonnen met het verzamelen van info om een skilled visum aan te vragen. Nu stuit ik op het volgende.
Ik ben druk aan het uitzoeken wat ik wil gaan doen in Australie. Nu heb ik een leuke masteropleiding gezien waar ik toelating voor moet doen. Nu heb ik eens iets gehoord over dat als je eerst gaat emigreren en je dan aanmeld voor de studie dat die kosten dan lager zijn dan wanneer je vanuit nederland als buitenlandse student daar gaat studeren. Wie kan mij daar iets over vertellen en weet iemand ook wat de kosten zijn als ik reeds geemigreerd ben? Dan kan ik beter eerst het hele emigratieproces/papierwinkel  afwachten en dan pas toelating doen?

groetjes elzelien
 
Ja maar eerst emigreren is lastiger binnenkomen dan eerst via studie,lijkt mij.
Ik kom voor werk helemaal niet in aanmerking en ga daarom eerst opleiding doen aan Tafe en hoop zo een migration visa binnen te slepen.
Het is inderdaad erg duur voor buitenlandse studenten;de studie die ik wil gaan doen kost 17.000 Aus dollar per jaar(2jaar) gelukkig zijn mijn ouders bereid dit te betalen voor me.
Maar misschien dat het jullie wel lukt met eerst emigreren??
Ben benieuwd.Clair.
 
darr heb ik inderdaad eerst ook over nagedacht. Maar mijn vriend komt wel in aanmerking voor een skilled visum en ik zou dan als spouse meekunnen, dus vandaar. Ga komend jaar afstuderen en heb dus niet voldoende werkervaring om zelf een skilled visum aan te vargen.

groetjes elzelien
 
Volgens mij geldt dat latere tarief alleen voor permanent residents. Maar het verschil is schrikbarend! Bijvoorbeeld QUT (een van de grootste universiteiten in Brisbane) is voor Australiers 80 dollar per unit (vak) en 8000 dollar voor buitenlanders  :-(.... Ik kan hier niet studeren, vanwege mijn visum maar ook vanwege het geld!
 
[quote author=jufrebekka link=topic=2993.msg33997#msg33997 date=1130709792]
.... Ik kan hier niet studeren, vanwege mijn visum maar ook vanwege het geld!
[/quote]

Tja, als ik het geld had...
Nu duurt het gewoon wat langer voordat wij naar Australië kunnen :cry:.
Volgend jaar er wel stage lopen, dus ik ben benieuwd hoe het me zal bevallen :).

Groetjes,
Mel
 
[quote author=jufrebekka link=topic=2993.msg33997#msg33997 date=1130709792]
is voor Australiers 80 dollar per unit (vak) en 8000 dollar voor buitenlanders [/quote]

Discriminatie!!! Het zou verboden moeten worden!! :x

Rene
 
Hoi Elzelien,

Mijn vriend en ik zijn bezig voor skilled independant, waarschijnlijk hebben we ons visum zo rond april/mei, en in juli start ik ook met een master aan de Universityy of Sydney. Tenminste, dat is het plan.
Het klopt dat de kosten voor permanent resident een stuk lager liggen dan die van international students, meestal ongeveer de helft. Ik betaal straks waarschijnlijk voor mijn volledige master 10.800 dollar, voor int. studenten is dat geloof ik rond de 22.000 dollar.
De reden waarom wij ons skilled independant met grote haast hebben aangevraagd was dus deze reden: de kosten van het visum vallen nagenoeg weg tegen de mindere kosten van de studie. In eerste instantie wilden we op een studentenvisum gaan, maar goed, dan moet je na een jaar waarschijnlijk terug ( het is pas na 2 jaar studie mogelijk om on shore een permanent visum aan te vragen), en nu mogen we dus blijven zodra ik klaar ben met mijn studie.
Dus het is zeker het overwegen waard, maar je moet je visum dus op tijd aanvragen: je kunt niet over een half jaar al studeren als je het nu aanvraagt. Je bent trouwens pas officieel permanent resident voor de universiteit als je in Australie bent geland en je je visum geldig hebt gemaakt. Pas dán kun je je als permanent resident aanmelden op de uni en betaal je dus minder. Je kunt wel je aanmelding als internationaal student om laten zetten zodra je in Australie bent. Dat moet ik doen, want ik moet me voor 30 april aanmelden bij de uni, maar land pas rond juni in Australie.

Stof tot nadenken dus!

Groetjes, Aukje.
 
hallo Aukje

bedankt voor je berichtje, dit geeft me toch iets meer lucht. ik zag een masteropleiding al helemaal in duigen vallen.

Wat ik me wel afvraag is of jij ook een beurs aanvraagt in Nederland? dat is namelijk mijn tweede punt. Als ik een skilled visum aanvraag kom ik zeker niet meer in aanmerking voor een beurs. het zou gewoon zo fijn zijn om een beetje financiele support te krijgen.

groetjes elzelien
 
Hoi Elzelien,

Nee, ik heb wel gekeken voor beurzen, maar voor zover ik kon zien kun je die NIET aanvragen als je als permanent resident in Australie gaat studeren. Wel als je als internationale student gaat.
Keuzes maken dus.....

Succes!
Aukje.
 
hallo Aukje

Ja.... dat dacht ik al! Hoop gewoon ergens nog een beetje financiele steun te kunnen krijgen.

groetjes elzelien
 
Hoi Auke,

Tijdje geleden dat er hier gepost is maar ik vroeg me af of je al iets meer weet?

Ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma. Helaas sta ik er alleen voor en kan ik niet mee op skilled independent  :-( Heb wel al gekeken bij bureau internationalisering e.d. Ik weet niet of je (nog) kan rekenen op studiefinanciering, vanaf 2007 mag je dit namelijk meenemen naar het buitenland. Op dit moment is dat nog niet mogelijk. De enige mogelijkheid is dat je uni in Nederland een uitwisseling kan regelen met een uni in Australië... Wat mij tot nu toe verteld is kan je dan alleen geen titel mag behalen. Ik ga daar volgende week nog even verder onderzoek naar doen. Als je een buitengewone student bent heb je het beter, dan kan je diverse beurzen aanvragen (Fullbright bijvoorbeeld).

Als je iets meer weet zou ik het graag van je horen.
 
[quote author=Q link=topic=2993.msg44054#msg44054 date=1137689833]
Als je een buitengewone student bent heb je het beter, dan kan je diverse beurzen aanvragen (Fullbright bijvoorbeeld).
[/quote]

Dat is nu net een slecht voorbeeld, omdat het een Amerikaanse beurs is. Deze wordt aan uitmuntende studenten in USA gegeven om naar het buitenland te gaan en aan buitenlandse studenten om in USa te gaan studeren. Als Nederlander kun je (als je er al een krijgt) niet mee in Australië studeren.
 
[quote author=tinusv link=topic=2993.msg44089#msg44089 date=1137739247]
[quote author=Q link=topic=2993.msg44054#msg44054 date=1137689833]
Als je een buitengewone student bent heb je het beter, dan kan je diverse beurzen aanvragen (Fullbright bijvoorbeeld).
[/quote]

Dat is nu net een slecht voorbeeld, omdat het een Amerikaanse beurs is. Deze wordt aan uitmuntende studenten in USA gegeven om naar het buitenland te gaan en aan buitenlandse studenten om in USa te gaan studeren. Als Nederlander kun je (als je er al een krijgt) niet mee in Australië studeren.
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk ik lette even niet op :) Ik bedoel de Endeavour beurs.
 
Hoi Q,

Ik heb inderdaad wel van de Endeavour gehoord, maar ik heb ook begrepen dat het niet zo heel makkelijk is om aan een beurs te komen, Maar wie weet ben je wel een briljante student: en niet geschoten is altijd mis!
IK zit op de UU, en daar mag je als uitwisselingsstudent ook geen titel in het buitenland halen, maar alleen een deel van je studie in het buitenland doen. Dus je mag er bv. wel een jaar heen, voor vakken of bv. je onderzoekof afstudeerscriptie, maar het aanvragen van je bul doe je dan in NL.
Een uitwisseling is natuurlijk wel gunstig omdat je dan NL collegegeld betaald, en dat is goedkoper dan in Australie.

Aukje.
 


OFX
Back
Top