kosten visa

justus

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,even uit nieuwschierigheid.
En ik hoop dat het niet te brutaal is als ik vraag :wat jullie visa aanvraag heeft gekost ?
Vanaf afspraak migration buro tot granted.

Die van mij heeft bijna 3 jaar inbeslag genomen.
SUB CLASS 136 Boilermaker/welder
schrik niet iets over 12000 euro  :cry:
Of is dit normaal ?
 
Hoi Justus,

Klinkt inderdaad erg veel. Wij hebben hetzelfde visum aangevraag voor 2 personen (dus ook 2x Skills Assessment) en waren denk ik in totaal (dus inclusief vertalen, gecertificeerde kopieen, apostille, IELTS, enz.) 2500 - 3000 euro kwijt, maar onze situatie was ook wel erg makkelijk om aan te vragen.

Groeten Sander
 
Hoi Sander,

Dat is een stuk goedkoper.
Die van mij was redelijk complex ivm werkervaaring,net niet genoeg in het juiste vak.Veel moeten certficeeren.
Ook in eerste instantie voor 2 pers,later voor 1.Opnieuw medical moeten doen,was alweer verlopen.enz enz
En de migration buro maar rekeningen sturen,vonden ze wel leuk.
 
De eerste aanvraag heeft rond de 2250 euro gekost (zonder bureau) en ditmaal kost het me rond de 1500. Voor 2x aanvragen (wel maar 1 visum) heeft het mij dus rond de 3750 euro gekost...
 
Wij waren alles bij elkaar (alles zelf gedaan!) klaar onder de 2000 EUR voor een skilled independent 136, met 2 volw en 2 kind :up:
 
Hai Justus,
wow 12000 euro vind ik erg veel. Het zal wel van je visum afhangen en of je het zelf doet, anders vergelijk je appels met peren. Wij hebben alles zelf gedaan en voor een skilled independent visa 136 A, voor 1 persoon (maar wel met vrouw en twee kids mee) in totaal ongeveer 2500 uitgegeven....Duurde ongeveer 1,5 jaar. Hebben ook de nodige diploma's en formulieren moeten certificeren, IELTS test voor twee personen, medical voor 4, skills assesment voor 1 persoon en dan de aanvraag zelf (toen 1900 dollar). Dus zo'n bureau is dan toch wel een heel stuk duurder!
 
Hmm, volgens de verhalen (elders op het forum) heeft dit extreme bedrag ook te maken met het Migration Buro ... Het lijkt er op dat Justus wel zo'n beetje het duurste visum heeft van ons allen...
 
[quote author=Catkin link=topic=9315.msg126185#msg126185 date=1223070754]
De eerste aanvraag heeft rond de 2250 euro gekost (zonder bureau) en ditmaal kost het me rond de 1500. Voor 2x aanvragen (wel maar 1 visum) heeft het mij dus rond de 3750 euro gekost...
[/quote]

Even erbij wat alles los kost:

Visumaanvraag: ongeveer 1300 euro
IELTS: 170 euro
Assessment: ongeveer 180 euro
vetalingen: ongeveer 150 euro
Medische gegevens: ongeveer 140 euro
Kopieen: ongeveer 50 euro
VOG: ongeveer 33 euro
en nog wat overige kosten...
 
[quote author=perthpete link=topic=9315.msg126196#msg126196 date=1223097905]
Hmm, volgens de verhalen (elders op het forum) heeft dit extreme bedrag ook te maken met het Migration Buro ... Het lijkt er op dat Justus wel zo'n beetje het duurste visum heeft van ons allen...
[/quote]

Het migration buro.
Dit klop inderdaad elkekeer als ik ze aan de telefoon had werd er ook een rekening achteraan gestuurt.En het maakte niet uit of je hun belde of hun jou.
Even een nieuw blaadje in je file,hoppa een week later een rekening.En ze waren niet mild en liepen soms op tot 800 euro.
DUS ADVIES ,PROBEER ZOVEEL MOGELIJK ZELF TE DOEN.
 
[quote author=justus link=topic=9315.msg126465#msg126465 date=1223406918]
[quote author=perthpete link=topic=9315.msg126196#msg126196 date=1223097905]
Hmm, volgens de verhalen (elders op het forum) heeft dit extreme bedrag ook te maken met het Migration Buro ... Het lijkt er op dat Justus wel zo'n beetje het duurste visum heeft van ons allen...
[/quote]
Het migration buro.
Dit klop inderdaad elkekeer als ik ze aan de telefoon had werd er ook een rekening achteraan gestuurt.En het maakte niet uit of je hun belde of hun jou.
Even een nieuw blaadje in je file,hoppa een week later een rekening.En ze waren niet mild en liepen soms op tot 800 euro.
DUS ADVIES ,PROBEER ZOVEEL MOGELIJK ZELF TE DOEN.
[/quote]
Of neem een buro waar je een min of meer vaste prijs krijgt .. En dat is volgens mij bijna ELK buro (behalve de MB dan)
 
Wij hebben er ook ongeveer 3 jaar over gedaan. Hebben in totaal zo'n 1.5 jaar stilgestaan, omdat Mark nog niet voldoende werkervaring had. De skills assessment (1 persoon) hebben we twee keer moeten doen en de IELTS (2 personen) ook twee maal. Dit heeft voor ons extra kosten met zich mee gebracht, maar het scheelde wel dat het certificeren voor ons gratis was. Het heeft ons alleen een HEMA taart gekost ;) Wij waren lang niet zoveel geld kwijt als jij Justus. We hebben het ook zelf gedaan (lees: Mark heeft het meeste gedaan ;) ) en als wij zo'n 2500 a 3000 euro hebben uitgegeven zit ik aardig in de buurt denk ik.

Ik vind het te zot voor woorden dat je zelfs al een rekening krijgt als je hen belt of gebeld wordt! Nooit gedacht om met hun te stoppen en een ander te zoeken of te kijken of je misschien zelf verder kon?
 
[quote author=Annemiek link=topic=9315.msg126551#msg126551 date=1223514553]
Wij hebben er ook ongeveer 3 jaar over gedaan. Hebben in totaal zo'n 1.5 jaar stilgestaan, omdat Mark nog niet voldoende werkervaring had. De skills assessment (1 persoon) hebben we twee keer moeten doen en de IELTS (2 personen) ook twee maal. Dit heeft voor ons extra kosten met zich mee gebracht, maar het scheelde wel dat het certificeren voor ons gratis was. Het heeft ons alleen een HEMA taart gekost ;) Wij waren lang niet zoveel geld kwijt als jij Justus. We hebben het ook zelf gedaan (lees: Mark heeft het meeste gedaan ;) ) en als wij zo'n 2500 a 3000 euro hebben uitgegeven zit ik aardig in de buurt denk ik.

Ik vind het te zot voor woorden dat je zelfs al een rekening krijgt als je hen belt of gebeld wordt! Nooit gedacht om met hun te stoppen en een ander te zoeken of te kijken of je misschien zelf verder kon?
[/quote]

Hallo Annemiek,

Er zijn vaak tijden geweest dat ik met hun (migr buro) wilde stoppen.
Het was elke keer nog even dit dan weer dat,maar ik was zo dichtbij
De meeste kosten zaten toch wel in het maken van de TRA.
Ik wissel vaak van baan en beroep,en daar was veel onduidelijkheid over.
Om dit duidelijk op papier te zetten was veel correspondence voor nodig.
Hunzelf vonden ook dat het best extreem was,en na wat onderhandelen zijn ze mij nog wat tegemoet gekomen.
Gelukkig is het niet voor niets geweest.(heb de visum nu al een jaartje in mijn zak)


groetjes Hans
 
Back
Top