kosten voor een visum enz enz enz

claudia71

New Member
goede middag  iedereen  :lol:

wie kan mij helpen met de volgende vragen???
ik heb al de nodige websites bezocht en gelezen maar toch nog de nodige vragen.
ik sta nog helemaal aan het begin om deze droom tot werkelijk uit te laten komen, maar ik ben er van over tuicht dat het me gaat lukken  :grin: :grin:

mijn vraag is hoeveel punten je minimaal nodig heb je nodig  en hoeveel jaar werk ervaring voor een visum naar australie.
en waar kan ik informatie vinden voor de vertaling van documenten die ik nodig heb voor de visum aan vraag. en wat de kosten zijn voor de vertalingen.

Ik heb al wel heel veel gelezen en gevonden op internet waar ik al wel heel veel mee kan maar soms kan ik het juiste net niet vinden :|
Er zullen in de loop der dagen vast nog wel meer vragen komen van mij kant dus tja help me :grin:

groetjes claudia71  en de kinderen

Halo Claudia 71 en kinderen,

Welkom hier! Heb je al enig idee op welk visum je naar Australie zou willen? Er zijn er nl zo veel.
Een echte aanrader voor een website met veel info is www.xpdite.net/forum  :up:
Nee, serieus, ik zou als ik jou eerst hier op het forum eens goed zoeken en het helemaal uitpluizen. Over alle soorten visa is een hoop geschreven inclusief voorwaarden en punten etc. Je vraag is nu nl nogal erg algemeen.

Verder kun je hier:http://www.immi.gov.au/ een hoop info vinden.

Zie je door de bomen het bos niet meer is het misschien goed om een bureau een kansberekening te laten maken. Je betaalt dan w.s. iets, maar weet wel of je en zo ja voor welk visum je in aanmerking komt. Er loopt een topic over de kwaliteit van de verschillende bureaus, dus kijk daar even naar voordat je een keuze maakt.

Succes met alles  :up:

Tja, wat meer informatie over jezelf zou ook wel handig zijn.
Hoe oud ben je?
Wat is je beroep, hoe lang doe je dat al en heb je diploma's?
Heb je misschien familie in OZ?

Al je deze vragen beantwoord, zul iets gerichtere antwoorden kunnen verwachten.

Bart

goede avond iedereen die on site is

om de vraag van bart te beantworden ik ben 37 jaar jong
en wil een skil visum (als ik het goed schrijf ) aan vragen,
ik ben al 1 jaar kapster van beroep maar heb in meerdere branches ervaring  dus denk dat dat niet het grootste probleem zal zijn.
ja heb van mijn eerste werkgever 2 cetificaten behaald in de food branche 1 verkoop mederwerkster detailhandel altijd makkelijk,
van mijn kappers vak  nog 1 jaar en dan daar ook een certificaat voor behalen,yes

heb gisteren een qiuck scan gedaan op het internet via een erkend bureau om te zien of ik in aan merking kwam voor een visum 
en wat denken jullie yes yes yes :grin: :grin: :grin: :grin:  ik kan hem gaan aan vragen maar ja  nu moet ik dus de andere dingen nog flink gaan uit zoeken maar met jullie hulp gaat dat vast en zeker wel lukken.

Heb geen fam. wonen daar maar heb er wel een aantal kennissen zitten die mij daar wel op weg kunnen helpen maar dat is pas als ik in australie ben.
ok denk en hoop dat ik nu wel voor even genoeg heb getypt hier  ga  nog even op de websites kijken die mij zijn aan geraden  dus nog meer lees voer  :lol: :lol: :lol:
krijg er steeds meer zin in om dit voor elkaar te krijgen

fijne avond allemaal en tot snel maar weer
greets claudia71 uit vlaardingen

Hallo Claudia,

Welkom op dit forum. Dit is HET forum om alles te weten te komen over emigreren naar Australië.
Je beroep komt voor op zowel de SOL, ENSOL en MODL en is goed voor 60 punten.

Voor antwoord op een aantal van je vragen zie: http://www.immi.gov.au/asri/occupations/h/hairdresser-4931-11.htm

Ben je van plan alles zelf te doen of neem je een emigratiebureau in de hand?

Met vriendelijke groet,
Gerard

goede avond nog maals allemaal :grin: :grin:

dank je wel gerard  voor je welkom

zo heb even wat websites onveileg gemaakt hahah grapje heb veel zitten lezen en ben zeker veel meer wijzer geworden.
die af kortingen daar ben ik nog niet zo in thuis maar dat gaat vast goed komen.

maar om op de vraag terug te komen of ik het zelf ga regelen of dat ik het laat doen ben ik nog niet uit
kost natuurlijk best wel wat geld om het te regelen  dus nog even flink door sparen dan maar  :grin:

bedankt voor deze hulp heb ik vast nog wel vaker nodig  voor nu zeg ik weltrusten en tot gauw weer

groet claudia

Kom je aan de 120 punten? Je zegt dat je op een skilled visum wilt binnenkomen, en ik weet dat kapster op die lijst staat (of stond) maar als jij nog maar 1 jaar in dat beroep werkt, lijkt mij dat je niet aan de werkervarings eis kunt voldoen.. maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien..
Zelfs al heb je niet je werkervaring voor je punten nodig, je zult wel je werkervaring nodig hebben om je papieren erkent te krijgen door een australische organisatie (en pas nadat je dat hebt, kun je je visum aanvragen),

Kijk ook eens op www.immi.gov.au

Goede middag,

Ik ben ook zoveel mogelijk sites al een aantal maanden aan het doorzoeken.
Ben ook al een aardig stuk verder met me informatie. Maar helaas kan je nergens een indicatie vinden van de kosten waar je ongeveer reken mee moet houden. En ook over de beroepenlijst krijg ik steeds meer vragen dan antwoorden.

Me vriend heeft bijna z´n bachelor (installatietechniek)diploma en ik heb me papieren voor de haven. Mijn beroep kan ik al helemaal niet vinden.
Dus weet iemand misschien waar we toch meer informatie kunnen vinden over de beroepenlijst?

Reken met een visum aanvraag (als je het zelf doet) rond de 2500 euro (inclusief gecertificeerde kopieeen, IELTS, medicals etc). Als je de aanvraag door een bureau laat doen is het, geloof ik, rond de 4000 euro (soms wat meer).

Dit waren onze visumkosten (in euro´s)

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) 60,10 (2 stuks)
Medische tests 600,00
Vetassess 172,50 (beroepserkenning)
Visumaanvraag 699,80 (Employer Nomination Scheme, subclass 121)
Postverzending      40
Ielts 2 keer 362,50
Vertalingen 13,20 (via Henk van muse@internode.on.net, zie andere draadjes)
Paspoort Jacky 48,35
Paspoort Jip 48,35

[quote author=loecky link=topic=9728.msg132104#msg132104 date=1234608894]

Medische tests 600,00
Postverzending      40
Ielts 2 keer 362,50
Paspoort Jacky 48,35
Paspoort Jip 48,35
[/quote]

Vertalingen maar 13,20 !!!  :shock: Das niet veel?

[quote author=Gwen link=topic=9728.msg132117#msg132117 date=1234637680]
[quote author=loecky link=topic=9728.msg132104#msg132104 date=1234608894]

Medische tests 600,00
Postverzending      40
Ielts 2 keer 362,50
Paspoort Jacky 48,35
Paspoort Jip 48,35
[/quote]

Vertalingen maar 13,20 !!!  :shock: Das niet veel?
[/quote]

Zeg dat wel, das super weinig. Maar ik weet dat het er maar net aan ligt wat je allemaal aan papieren hebt.
Wij hadden zoveel papierwerk dat het ons rond de 1700,- euro heeft gekost.....  :|
Emigreren is echt duur.Ik verwacht in totaal, dat je er een klein nieuw autootje van kunt kopen.

ik heb alleen maar mijn diploma´s laten vertalen. Erst zelf gedaan en toen door een NAATI vertaler laten controleren.
Verder heb ik niets hoeven te laten vertalen

Ik heb ook alleen diploma's en certificaten laten vertalen.
Voor de skills assessment moest ik ook een beschrijving van alle vakken vertaald hebben, welke ik heb gevolgd. Dat heb ik zelf gedaan en door de school op hun papier laten afdrukken en het door de school laten ondertekenen. Even veel werk, maar scheelt wel een hoop kosten.

Back