Koud!

Heb ik net iedereen in NL uitgebreid lopen vertellen dat toen ik vertrok uit Brisbane (winter) het daar net zo warm was als in zomers NL, kom ik 3 weken later terug in Brisbane en is het steenkoud! Althans, 's nachts en 's ochtends, overdag is het nog steeds 20+ C. Maar ons huis heeft dus 0,0 isolatie en nu is het dus slapen onder 2 dekbedden en een deken, en een jas aan in huis...

Het hele migreren was wel een beetje een anti-climax. Niks geen fanfare en welkomscomite, alleen een 'welcome to Australia' van de douanebeambte en that's it :? ;) Maar ach, ik mag nu wel voor altijd blijven 8)
 
Hans de Visser said:
Heb ik net iedereen in NL uitgebreid lopen vertellen dat toen ik vertrok uit Brisbane (winter) het daar net zo warm was als in zomers NL, kom ik 3 weken later terug in Brisbane en is het steenkoud! Althans, 's nachts en 's ochtends, overdag is het nog steeds 20+ C. Maar ons huis heeft dus 0,0 isolatie en nu is het dus slapen onder 2 dekbedden en een deken, en een jas aan in huis...

Het hele migreren was wel een beetje een anti-climax. Niks geen fanfare en welkomscomite, alleen een 'welcome to Australia' van de douanebeambte en that's it :? ;) Maar ach, ik mag nu wel voor altijd blijven 8)
Ja, daar hadden ze het op BE ook al over! :D
En toevallig is het in Perth juist 23 (terwijl het daar in de winter normaal ook kouder is, vooral 's nachts (nu 13 of zo )

Maar, hier in NL was het gister ook maar 16, brrrrr! Verwarming sloeg aan!

Volgens mij heb je geluk met je 'Welcome in Australia' :D Sommige krijgen niks volgens mij!!!
Maar idd, wel jammer ja!

Nou, op naar citizenship, of niet? :D
 
Wij kregen gisteren een telefoontje van de broer van m'n hubbie dat het in Port Douglas nu maar 5 graden is! Iedereen heeft het koud, die mensen hebben niet eens een jas! " Tropical north Queensland"...
Wij gaan er over een paar weken heen en moeten truien voor ze meenemen.
 
Ja, dat is balen! Wij wisten het wel, maar we hebben het speciaal nagezocht. Ik denk dat we wel verwarming gaan nemen in ons huis in Brisbane voor in de winter en een open haard!
Maar het is inderdaat hier ook niet lekker, momenteel echt berekoud!
 
Ook hier geen verwarming en uit bed kruipen met 10 graden maak het zeker niet makkelijk. Overdag nog steeds een graad of 26. Gelukkig gaat de temp binnen kort weer omhoog.
 
Een schrale troost maar het is hier dus ook maar 12 graden in de zomer en gisteren een Zuidwesterstorm met windkracht 9 ! :-(

Maar.. ik heb een warm hartje want ik verwacht goed nieuws uit Qld te krijgen na 16 juli !

Ik heb vorige week een heel positief emailtje gekregen van de QLD Nursing Council en het lijkt er heel erg op dat ik tóch mijn registratie als verpleegkundige in Aussie ga krijgen !

Er word wrsch een positief advies uitgebracht naar de commissie die hierover op 16 juli a.s. vergadert en beslist !!

So..ya guys... keep the fingers crossed for me.. please ! :)

Ingrid aka Aussielover
 
Back
Top