Koudste novembernacht in Sydney

Bacchus

XPdite Hero
Koudste novembernacht in Sydney sinds 100 jaar
SYDNEY - Niet alleen Nederland vestigt ongebruikelijke weerrecords, ook Australië doet mee. In Sydney zouden zomertemperaturen moeten heersen. Met het kwik op slechts 8,3 graden is het echter in een novembernacht in de grootste Australische stad nog nooit zo koud geweest sinds 1905.

Doordat er een strakke wind waaide, voelde het nog kouder aan, aldus een meteoroloog donderdag tegen Australische media. Normaal gaan de inwoners van Sydney in november naar het strand. De koudegolf wordt veroorzaakt door winden vanaf de Zuidpool.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/53569681/Koudste_novembernacht_in_Sydney_sinds_100_jaar.html?p=6,2

Brrr, ik maar denken dat het hier in Nederland (we zijn op vakantie terug naar Nederland) koud is.

En hier is het juist de warmste november dag met 19 graden sinds................heel lang :lol:

[quote author=Bacchus link=topic=6011.msg75210#msg75210 date=1163669921]
  Met het kwik op slechts 8,3 graden is het echter in een novembernacht in de grootste Australische stad nog nooit zo koud geweest .[/quote]

[quote author=Eutrice link=topic=6011.msg75233#msg75233 date=1163703092]
En hier is het juist de warmste november dag met 19 graden sinds................heel lang[/quote]

[size=14pt]8.5°c in Sydney......19 graden in Nederland......Ik blijf hier...HET HOEFT VOOR MIJ NIET MEER...[/size]

[size=15pt]KIDDING.... :-D :) :-D :up: :evil: :evil:[/size]

Jack :evil:

Damn, dat ze dat nou net in NL in de krant moeten zetten! Krijg ik weer te horen dat ik hier voor Jan L*L heen ben gegaan! Vervolgens gelooft niemand je meer als je verteld dat het nu weer heerlijk 28 graden is.....

Och ze waren heel erg blij in Melbourne dat het er "zoveel" regende de eerste 1 1/2 week dat ik er was "Meer dan het totaal van de afgelopen 3 jaar" Nou, dat lijkt me sterk. Maar het was inderdaad wisselvallig. Vandaag hier in Melbourne 31 graden. Tenminste, volgens de berichten. Ik merkte het niet echt. Had wel mijn korte broek aangetrokken

Back