Kraamverzorgster in Brisbane gezocht!

AnneDavid

New Member
Hallo,

Graag wil ik in contact komen met een kraamverzorgster die in of rondom Brisbane woont.



Groetjes Annemiek
 
Ik kan jullie vraag niet beantwoorden, maar ik wil jullie wel feliciteren met de zwangerschap!

Misschien zoeken op doula? Niet hetzelfde als kraamverzorgster, maar ik vraag mij af of die hier wel bestaan?
 
Omdat babies hier in principe in het ziekenhuis worden geboren bestaat het beroep kraamverzorgster hier niet. Veel vrouwen blijven gewoon tien dagen in het ziekenhuis, volgens mij ook als daar geen directe medische noodzaak voor is. Als je eerder naar huis gaat moet je het zelf maar uitzoeken.
Een doula is inderdaad heel iets anders.

Groetjes,
Rixta
 
Hai dames,

Bedankt voor jullie antwoord maar is niet voor mezelf...... Ik dacht dat ik een tijdje geleden had gelezen dat er een kraamverzorgster naar Brissie was geëmigreerd maar kon het me niet meer goed herrinneren. Ik blijf afwachten, misschien in de toekomst!
 
HIer inderdaad geen kraamverzorgsters. Maar 10 dagen in het ziekenhuis blijven gebeurt echt niet hoor. Meeste vrouwen gaan in 2-3 dagen naar huis na een vaginale bevalling, 4-5 dagen na een keizersnede. Daarna moet je het van je familie en vrienden hebben. NEderland is echt een van de enige, of het enige land dat kraamverzorgsters heeft.
Jo
 
Dank je familie S!

Daar wil ik mee gaan beginnen Kathleen! Het gaat me energie kosten met al die wetten en regels hier maar komen zal het er!
 
same idea, different region. Tegen die tijd kunnen we misschien ervaringen uitwisselen?
Good luck en vooral veel plezier, lijkt me een machtig leuke business!
 
Dan onthou ik jouw naam Annemiek, voor als wij een kleine mogen verwachten ;) Vond het al zo jammer dat ze dat hier niet echt kennen, kraamverzorgsters (of thuis bevallen).
Succes ermee!
 
Back
Top