kringloopwinkel ??

bono

XPdite Sponsor
Weet iemand of er in Australie ook kringloopwinkels (met boeken enzo) zijn???? En onder welke naam kan je zoiets vinden?......

Groetjes
Ineke
 
Ik ging altijd naar de OP-shop (OP = opportunity als ik het goed geschreven heb  :-D ) voor
boeken (ok en de bied) en als ik ze uit had gaf ik ze weer terug zodat ze ze weer door
konden verkopen.

Groetjes Miranda  :)
 
Hoi Bono

Helpt dit     :-o ?

http://opshop.org/

of dit ?  http://www.yellowpages.com.au/search/postSearchEntry.do?clueType=1&clue=opshop&locationClue=

En ja een opshop is bijna hetzelfde als een kringloop winkel ,
of het boeken aanbod groot is weet ik niet , ik ging meer voor de kleding.

Groetjes Johan
 
In Sydney heb je een 'keten' tweedehands winkels genaamd, "St Vincents le Paul" Daar heb je alles van kleding tot boeken. Een echt kringloopwinkel. Ook heb je meerdere tweedehandsboekenwinkels. Books on Bronte bijvoorbeeld. Maarru, dat is in Sydney....dus ik weet niet of je daar iets aan hebt.

Groetjes
 
Ineke, bedoel je echt alleen maar 2ehands spullen, of ook recyclede/environmentally friendly spullen?

Ik moet zeggen, behalve de liefdadigheidswinkels (St. Paul (Vinnies) en winkels waarvan de opbrengst naar een bepaald kankerfonds gaat, is het verder een beetje vaag. Ik vind her en der winkeltjes met recycled spul, maar ik zal 's in de Yellow Pages kijken voor je.

Cheers,

Ireen

...... ik heb even gecheckt; als je op 2e hands boeken/kleren uit bent, zoek dan op 'second hand'... Ja, hoe komen ze erbij hè! ;-)
 
Hoi Ireen,
Ik zoek geen kleding, maar echt dingen zoals pluche beesten voor de hond, boeken, mooie oude spiegels, fotolijsten om te repareren en dat soort rommel. Zoals in nederland bij de kringloop en de "emmaus" Een soort overdekte rommelmarkt zeg maar.

Groetjes
Ineke
 
Hey Ineke!

Het stikt hier van de opt-shops, second hand shops & charity shops. Iedere suburb heeft er wel eentje, and anders de suburb ernaast wel :). St. Vinnies, Red Cross, en ook zijn er altijd marktjes all over the place op zaterdag en zondag. Dan zijn er ook nog heel goedkope winkels zoals Crazy Clarks, Silly Sollies (verder naar het noorden) Overflow en The Warehouse waar je vaak dingen weg kan slepen voor een prikkie, soms nog goedkoper dan bij een van de eerder genoemde bronnen.

Ook niet te vergeten zijn de Garage Sales, de lokale krantjes staan iedere week bol van de adresjes.

Keuze genoeg,als je een beetje creatief bent kun je je hele huis-raad er vandaan slepen. Inclusief speeltjes voor de hond :)

Groetjes
Syl
 
maar ik was dan ook al angstvallig vroeg wakker vandaag....!

Ik heb zelf ooit nog eens eens blauwe maandag bij St. Vinnies gewerkt en je wil niet weten wat er soms aan gloednieuwe spullen (met prijskaartjes eraan...misschien van de vrachtwagen gevallen? :?) binnen kwam....daarnaast kwam er ook vuilnis met bakken tegelijk binnen inclusief voorgedragen ondergoed.......hm, minder fris. Maar overall genomen kun je er best wat leuks wegslepen op zijn tijd.

Shop-ze

Syl
 
[quote author=Syl link=topic=5224.msg66132#msg66132 date=1153529847]
inclusief voorgedragen ondergoed.......

[/quote]

"St. Vinnies, for your fetish"


Verkocht het?
 
:-D ja, als warme broodjes  :-D......nee hoor die floppen gingen gelijk in de poetslappen zakken voor autobedrijven :up:
 
Meneer, u wilt níet weten hoe schoon uw auto is.... LOLOL....

De term 'remspoor' wordt dan wel heel toepasselijk........... :-D :-D
 
Back
Top