krokodil en roe klaarmaken

Alja

Member
Hallo allemaal,
Met de feestdagen voor de deur liepen we door de supermarkt om alles voor Kerst te kopen. We stonden versteld toen we hier in een Belgische supermarkt krokodil-en kangoeroevlees in de koelkast vonden. Nu we stilaan meer en meer aan onze toekomst in Oz denken, vonden we het wel leuk om deze 2 aussieprodukten op ons Kerstmenu te zetten. Grote vraag is nu "Hoe maak je dit in hemelsnaam klaar???" Zijn er onder jullie goeie koks die hun recept willen delen aub

Wie kan ons helpen?


Hilde :Cooking:
 
Hoi Hilde,

Nou, 'in Godsnaam'... zo moeilijk kan het nou ook weer niet zijn hè, 't is dier, en 't is vlees. Hier al gekeken?: http://www.fooddownunder.com/cgi-bin/search.cgi?q=kangaroo en http://fooddownunder.com/cgi-bin/search.cgi?q=crocodile. Ik heb alleen maar 'recipe kangaroo' gegoogled, en daar rolden een hoope websites uit.

Misschien wil je ons laten weten wat jullie bekookstoofd hebben?

Ireen :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9547.msg129394#msg129394 date=1229979743]
Misschien wil je ons laten weten wat jullie bekookstoofd hebben?
[/quote]

Dat zeggen ze net: Kangoeroe en Krokodil.....
 
[quote author=krokkie link=topic=9547.msg129393#msg129393 date=1229979474]
Op de Bbq
[/quote]
Naar Australische begrippen is dit toch altijd het juiste antwoord? :grin:
 
[quote author=krokkie link=topic=9547.msg129393#msg129393 date=1229979474]
Op de Bbq
[/quote]

die BBQ zie ik wel niet zo zitten hier in België. Voor Kerstavond worden temperaturen rond het vriespunt aangekondigd. Dan in mijn feestjurkje buiten staan kokerellen??? Wij zullen dat volgend jaar in Oz zekere doen. In ons zwemkostuum op het strand van Perth. Met een goei fles Aussiewijn erbij!!!!( Ik steek mijn ventje dan in een rooie kerstzwemshort). Nu weer bij de kern van de zaak. Ik weet heus wel dat krokodil en roe gewoon in een pan te bakken is, maar hebben jullie geen echt Aussiemenu'tje wat eenvoudig te bereiden is? Het gaat hem eigenlijk meer om hetgeen erbij gegeven wordt. Lekkere saus, groentjes... en dergelijke. Alvast bedankt voor het doorgeven van die websides. Zelf had ik daar nog niet gezocht

groetjes en prettige feesten (Bij de BBQ :lmao:)


Hilde
 
Hoi,

Ik heb al meerdere malen gelezen/gehoord dat de beste combinatie groente bij krokodil geroerbakte brocolli met wortel is. :smile:

Cheer Sander
 
Ik heb aan den lijve ondervonden dat je kangaroe niet te lang moet bakken. Blijkbaar moet het nog roze zijn van binnen. Anders... net hondenvoer en richting taai.
Succes

ben blij dat ik overwegen vegetarisch ben!
 
Back
Top