krokodillenleren riem naar Nederland opsturen

Ems81

XPdite Sponsor
Weet iemand of dit zomaar mag? Moet er een certificaat of bon bij? Invoerrechten betalen? Het is een kadootje dus ik wil de ontvanger niet opzadelen met extra kosten. Iemand ervaring?

Ik weet dat een riem dragen naar Nederland in het vliegtuig geen probleem is.. maar geen idee hoe het zit met via de post. En ik heb trouwens geen problemen met dit leer. Ik haat die beesten! :-D

Online bij een krokodillenfarm... heb in de winkels nog geen mooie gezien. Als er een certificaat bij zit dat het geen beschermde diersoort is, is dat genoeg? Of komen er nog invoerkosten bij in NL?

Als het van een farm afkomstig is zouden zij je er een certificaat bij moeten kunnen geven als je erom vraagt. Zou dan verder geen probleem moeten opleveren, maar je zou het voor de zekerheid even bij de Douane kunnen navragen.

Het is geen beschermde diersoort als ze op een farm gefokt worden speciaal voor het leer.

het zou geweldig zijn als je je eerst zou verdiepen in de duistere wereld van de krodillen farms. Als je dat gedaan hebt, heb je meteen een antwoord op je vraag, want ik het lijkt me dan dat je nooit meer kunt voorstellen dat je ooit een krododillen riem hebt wilt kopen.

Alvast een voorproefje: (voor het hele verhaal: http://www.crocodilehunter.com.au/crocodile_hunter/about_steve_terri/steve_say.html

"As the horrific propaganda of sustainable use of native wildlife continues, and those people pushing it continue to attack me and threaten us, our world's precious wildlife is suffering as a result.

Since when has killing animals saved a species? The farming, killing, skinning and eating of native animals is a rife and evil industry, which operates under the cloak of science and lies. Crocodilian farmers claim that since they started farming and selling legal skins, meats and products, they have single-handedly saved crocodilian species from endangerment. This is the easiest lie to expose. In the countries that the croc farmers claim success, it's actually established protection laws and enforcement that protects these animals. Example: - Australian Crocodiles and American Alligators fully protected and policed in the 1970's. This is the truth of the Crocs and Gators recovery, protection by law!"

Back