Kun je in Australie ook Softballen??

Kaatje64

XPdite Sponsor
Hallo iedereen online,

Wij zitten nog in de denkfase, maaaar onze dochter van 11 jaar is hier een fervent softballster en emigreren lijkt haar niks :-(, ik denk dat dit er ook mee te maken heeft dat ze haar favoriete sport niet wil opgeven. Softball is hier al een sport waar je vaak flinke afstanden moet rijden om bij de wedstrijd/trainingen moet komen en mij lijkt dat dit in Down Under nog meer autorijden betekent. Helemaal niet erg natuurlijk!!

Wie weet of er uberhaupt wel gesoftballt wordt in Australie?

Groetjes
Karin
 
Hey Kaatje, er wordt "gesofballed" in Oz hoor! Het zal er vooral van af hangen waar je woont, misschien is er wel een club in de buurt waar je naartoe zou willen migreren....
Kijk eens rond op Internet, misschien vind je er wel een paar! Heb je hier al eens gekeken: www.softball.org.au/

Sara
 
Hey Sara,
wat een contact hebben we vandaag zeg!!Maar onwijs gezellig hoor..
Dominique speelt bij Birds in Zoetermeer, en zit bij de talentenontwikkeling van de
KNBSB. Binnen 3 weken horen we of ze geselecteerd is voor de voorselectie van het EK
volgend jaar. Ze zit nu in groep 8 en wil volgend jaar naar het Thorbecke college, die hebben
speciaal voor sporters klassen waarbij ook aandacht wordt besteed aan hun sport.
Vandaar mijn vraag dus....
Doeg Karin
 
Hi

Mijn dochter (11) speelt softbal met school tegen andere scholen, dit is gedurende schooltijd.
Er zijn state championship en hier in Victoria is er het Waverley Softball Centre.  Gebaseerd op deze informatie neem ik aan dat er aardig wat mensen zijn die deze sport beoefenen vooral omdat het een schoolsport is.

Als je dochter inderdaad sporten (softbal) leuk vind, is dit het land.  Sport galore!

Sidonia
 
Hiya Amoz

He????? Softbal lijkt een beetje op Cricket.....no way....voor geen meter (is mijn bescheiden mening :-D). Maar inderdaad Australie is wel een sporty nation en er valt genoeg te doen.

Groetjes
Syl :)

p.s. can't stand cricket, courtesy Shane Warne :)
 
Back
Top