Kwalificaties

Ik weet helaas niets van de ICT, maar welkom op het forum.

groetjes Miranda  :smile:

Hoi,

Ik neem aan dat je bedoelt dat je daar verder wilt studeren en dat je op een studenten visum wilt gaan!
Dit zal best gaan lukken, hoewel studeren duur is!!
Als je een normaal visum bedoelt, daar kom je niet voor in aanmerking zonder afgeronde opleiding en de nodige werkervaring.

groetjes wilbert

Hoi Wilbert,
Welkom op dit forum. Ben je van plan je opleiding af te maken en zo ja waar?

Groetjes, Dijnnas

huh ik zal het wel niet begrijpen maar hoe kom je dan aan 2 jaar (voltijd) werkervaring?

Chantal

Ik ook niet,
Voor een skill independent zal je in dit geval toch echt een opleiding van 4 jaar(waarschijnlijk min HBO niveau) en (dus niet inclusief) relevante werkervaring voor minimaal 3 van de laatste 4 jaar.

Voor een skilled independant moet je beroep op de SOl-lijst voorkomen. Dit zijn beroepen waar je niet altijd een HBO opleiding voor nodig hebt. Heb je geen gerichte opleiding achter de rug, zal je beroep erkend moeten worden. Dan heb je een groot aantal jaren relevante werkervaring nodig. Je moet aan kunnen tonen dat wat je op een HBO zou leren, je in de praktijk hebt geleerd en dat is best nog een klus kan ik je zeggen..... (wij zitten er middenin).

Heb jij je MBO op ICT niveau helemaal afgerond? Dan moet je kijken of het beroep wat je hebt op de Sol lijst staat (even googelen, zo gevonden). Volgens mij moet je dus dan wel werken.

Maar... ik ben niet op de hoogte van echt alles, dus misschien kan iemand mij aanvullen dan wel verbeteren?

Back