Het overgrote deel van de producten die geprijsd zijn als "te mooi om waar te zijn", zijn inderdaad ook prut. Goedkope import uit Azie, waar vaak de kwaliteit ver te zoeken zijn. Zo verbaas ik me over sommige zaken die wij in winkels tegenkwamen, en geef voor het gemak de europrijs er ook even bij:
Kambrook koffiezetapparaat bij de Woollies - 5 euro
Moutainbike voor volwassenen met vering zowel voor als achter, en alles erop en eraan bij de K-Mart - 55 euro
Kambrook waterkoker - broodrooster - tostiapparaat bij [vergeten] - alle 3 samen voor 9 euro!
40 cm. doosnee ventilator, 3 standen, op standaard van 1 meter - 6 euro
Cobolt 51 cm. stereo kleuren tv. - 36 euro (heb hem intussen ook met 3 andere opplakmerkjes gezien!)
De meubelpakketten van Fantastic Furniture die je in de winkel al omduwt (terwijl sommige daar zijn verstevigt met extra schroeven) en wat alleen maar spaanplaat is met vineer op de zichtbare delen. (dus de achterkant van het bed niet, want die staat tegen de muur ??)
enzovoort, enzovoort!
9 out of 10 is echte prut! Persoonlijk vind ik K-mart echt de kroon spannen w.b. electronica. Audiosonic en dergelijke all over the place!
Enig vertrouwen heb ik nog in Westinghouse (alhoewel ze onderdeel zijn van Electrolux), (alhoewel die tegenwoordig ook in Thailand gemaakt worden) en Fischer & Paikel. Voor de rest gewoon de Europese en Japanse merken. Als je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan kan je in Oz ook prima producten krijgen, maar dan wel vaak non-Australia owned!
Groeten Sander