Laaaaaaaaange zomer....

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
... en hij is nog lang niet over...

Poehpoeh, ik heb 't wel even gehad, gimme a break!!! Het is zo uitputtend hè, vinden jullie ook niet?

Langzaam aan, langzaam aan.... :)

Moet zeggen dat het zwembad wel heeeel lekker warm is  :cool:

Nou ja, moet toegeven, ben in huis aan het verven, misschien ook niet zo'n strak plan bij deze temperaturen... LOL

Hoe doen jullie het? (no pun intended!)

Ireen.
 
Klussen in en om huis is heel erg vermoeiend met deze warmte ja. We hebben 2 weken geleden onze spullen uit NL gekregen en dozen uitpakken en alles een plaatsje geven valt niet mee met die warmte.
Zou bijna zeggen dat ik blij ben dat ik kan werken zodat ik in airco kantoor zit...  :oops:

Tja: veel water drinken, wat vaker even pauzeren. Ik stap ook weleens even 2 minuten onder de lauwe douche (koud water komt er niet echt uit) als het te gek wordt of haal een tuinslang over me heen. Enne... alcohol pas na gedane arbeid (kweetut: moeilijk! :wink:)

Meer tips welkom!
 
Oefff Ireen, onze eerste zomer hier....

Ik vroeg een aantal weken geleden aan iemand of dit een hete of minder hete zomer was. (Was wel een tikkie bang  :oops: voor het antwoord!) Maar gelukkig was het antwoord dat dit toch wel een hete zomer was!!

Wij hebben ook een zwembad in de tuin en die staat gelukkig in de schaduw dus die is niet zo warm. Dus ook regelmatig even een duik en weinig doen in en om het huis.... Nu onze spulletjes dan eindelijk gearriveerd zijn valt dat natuurlijk niet mee! Kan niet wachten om uit te pakken!

Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk toch wel uit naar Maart! Ik heb al mensen horen zeggen. Summer is nice, but the rest of the year it is beautifull!! :-D
 
Ja lin,
nog eventjes doorbijten. Maar eind maart ofzo dan worden de nachten weer lekker onder de 20 graden. Dat is echt een stuk aangenamer. Maar ik klaag niet hoor :D. Ik mis alleen wel een beetje het seizoengevoel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen tot nu toe. Maar ja, de Australiers hadden ons ook op het ergste voorbereidt. Als wij zeiden dat we nog geen zomer hadden meegemaakt (wat ze ook allemaal vroegen: "So, you haven't had a summer yet :? hmmm You're gonna die (DOI  :wink:  :-D)!". We zijn niet overleden, en overleven het zelfs zonder airco (What??? No aircon?? Wow, you're good! :up:). Hmm, zomer vind ik dus wel warm, maar echt stinkinghot is het niet heel veel geweest. Het duurt alleen zo lang. Kom dan regen  :depressed: (<- ik kijk dan meer  :-D zo...), kom dan regen... kom nou!
 
[quote author=jufrebekka link=topic=3767.msg45254#msg45254 date=1138355915]
We zijn niet overleden, en overleven het zelfs zonder airco (What??? No aircon?? Wow, you're good! :up:). Hmm, zomer vind ik dus wel warm, maar echt stinkinghot is het niet heel veel geweest. Het duurt alleen zo lang. Kom dan regen  :depressed: (<- ik kijk dan meer  :-D zo...), kom dan regen... kom nou!
[/quote]

:-D Ja hier ook geen airco! En wij redden het ook hoor! Maar inderdaad, een goeie "storm" is van Harte Welkom!!!! :)
 
Ja Lin, een hete zomer is het, maar meer omdat 'ie zo lang is. Veertig graden hebben we dit jaar nog niet gehaald. (Hoor ik je nu weer denken 'oeffff!'?). Het is de vochtigheid hè, die breekt de mens op. Laatst was het 27C in de keuken, met een luchtvochtigheid van 85%, gatverdejekkes! Hee, en wij hebben airco! Plus, we wonen op een berg, plus, we don't face the western sun... Beneden aan de berg is het smerig heet in je huis als je geen airco hebt.

Hee Rebekka, zou jij ook wel 's een flesje herfstlucht willen hebben? :) Heerlijk!

"Summer is nice, but the rest of the year it is beautifull!!" is wel een beetje waar, want winter is zo helder, en dan is er prachtig licht. Gek genoeg ga je het dan weer koud hebben, want het is hier vochtiger koud dan in N'land, en CV hebben we niet hè :) Mens mens, altijd wat joh! LOL

We genieten nu nog maar even extra van het zwembad, is nog goed voor de mens ook!

En Jan, heb je ook zo'n medelijden met mensen die ergens werken waar geen airco is? Ik benijd ze bepaald niet! Je moet ergens kunnen afkoelen.

Vandaag (Zaterdag) is het trouwens lekker hè?

Fijn weekend!
 
Ja Irene: mensen die niet het 'geluk' hebben om in airco kantoren te werken benijd ik zeker niet! Al vind ik kantoorwerk nou ook niet ideaal en niet iets voor de rest van mijn werkende leven...

Zoals Jeanet (m'n vrouw) die op een childcare center werkt zonder airco... Dus de hele dag kinderen oppakken, verschonen, klas + keuken schoonmaken etc. Oh ja: en 2x per dag ofzo buiten op het plein de kinderen bezighouden. Lekker met 30+...

Gelukkig hebben we een koel huis waar een heerlijke breeze doorheen blaast. We hebben airco maar nog niet aan gehad (!); lekker de fans aan, deuren open. This is life!
 
@ Jan; ja, ik heb op jullie site gebliekt, en jullie hebben een fijn huis! Gemaakt op het hete weer hè. Ik vind Queenslanders zo leuk, er zitten zo prachtige huizen tussen, maar Steve heeft dat nooit echt zien zitten vanwege het vele onderhoud. Nu we wonen waar we wonen ben ik ook wel blij met ons brick house, want er zijn hier veel bomen (heb ze niet geteld, maar het lijken er veel), en met droog weer... brrr, moet er niet aan denken!

Jeanet zal wel bekaf zijn 's avonds, van het werken in die hitte. Mind you, sommige mensen kunnen er nou eenmaal beter tegen dan anderen hè.

Gisteravond hadden we een groep vrienden op bezoek, en het is heerlijk om oneindig buiten te kunnen zitten. Persoonlijk doe ik dat in de winter niet, maar de natives wel! Dan maar een jas aan. Heb me ooit de kont afgevroren in Juli in Sydney; geen mens die er aan dacht om binnen te gaan zeggen, ben je mal  :-D Gekke lui.....
 
Heh. Zo erg is het ook niet hoor - een paar jaar geleden was ik voor werk in Melbourne - ongeveer 22c. Terug naar Brisbane in m'n zaken pak - 45c!. Dat was *heel* erg en ik moest vlug weer wennen :). De dag daarna moest ik doorvliegen naar Weipa. Ook 45c, en ongeveer 100% humidity. En je kan niet in de rivier zwemmen want het wemelt van krokodillen en Bullsharks. Weipa hoeft niet zo voor mij :)
 
Nou, over heet gesproken. Dat heb ik hier in Albury wel gehad hoor. 44 graden, in de schaduw welteverstaan, is de toptemperatuur die hier op Oudjaarsdag was. Geen vocht gelukkig. Zeer droge lucht hier meestal, zo rond de 15 á 20 % dus dat is goed te doen. Lekker buiten zitten is er niet bij hoor met die temperaturen. Vanaf half december tot eind januari is het continu zo rond de 40 graden geweest hier en ik leef nog steeds,  :-D.
Gelukkig is de temperatuur overdag nu zo rond de 30 graden en de nachten zijn weer lekker koel tussen de 10 á 15 graden. Verrekt koud eigenlijk wel als je 6 weken nachttemperaturen van boven de 20 graden hebt gehad.
Gelukkig wel airco en altijd een lekker briesje in de tuin maar geen zwembad. Geen gemis overigens.

Groetjes,
Erna
 
Hee Charlesk :) Ik woon ook in Brisbane, en sja... ik vind het deze zomer wèl warmer. Zoals ik al zei, door de vochtigheid. Het schijnt ook de warmste zomer sinds 30 jaar te zijn, niet gehoord?

En vanavond, de ramen zijn beslagen van de vochtige warmte buiten, want we hadden vanmiddag regen.

Ach, 't gaat wel weer over :)

Cheers!
 
Nou lekker hoor al die verhalen over de zon, en hoe warm het is. :|
Het sneeuwt hier in Soesterberg.................................... :cool:
 
Hee Bono, als we toch 's voor een paar uur konden ruilen  :-D :-D :-D Kon jij opwamen, en ik afkoelen  :-D
 
Oohooh, erg he... Kom nog maar net kijken hier in Australie! Maar ik zou ook wel even willen afkoelen! :sunny:

(Ga ik lekker met mijn moeder een kop warme thee drinken in de stad!)
 
Ik denk dat ik er maar zo eentje omhang...

TUA.gif
 
Back
Top