laag opgeleid en hoge schuld

Almerebeertje

New Member
Hallo,

ALs je nogal laag opgeleid bent en een nogal hoge schuld hebt, dan krijg je zeker geen visum?

Ik ben wel met studie bezig, maar hoger dan MBO kom ik niet.

Weet iemand hoe de werkgelegenheid in de Technische Sector is?

Ik wil echt weg uit dit gekke koude land!

Alvast bedankt voor hopelijk positieve reakties.

Beste almerebeertje,
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om met (hoge) schulden een visum te krijgen.
Als je naar je opleiding kijkt is het maar net wat voor soort visum je aan wil vragen. Misschien staat jouw beroep wel op de SOL en MODL lijst, ook al is het een MBO. Als australië je nodig heeft kun je proberen een visum aan te vragen op basis van je professie.
Als je beroep niet op de SOL staat wordt het denk ik erg moeilijk om een visum te krijgen. Australië binnen komen is echt een moeilijke opgave, en de omstandigheden moeten dan ook zo dicht mogelijk bij ideaal zitten willen ze je binnen laten.
Dat je weg wilt uit dit koude land snap ik!  :up: Maar wil je ook perse naar australie, of gewoon een ander warm land? Andere landen zijn namelijk wel makkelijker om binnen te komen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Volgens mij word er alleen maar gevraagd wat je aan geld meebrengt naar Australie bij je visum aanvraag, niet wat je schulden zijn. Wel zal je rekening moeten houden met kosten voor je aanvraag, medische keuring, VoG, vertalingen, evetueel assessment, etc.

Voor wat betreft je opleiding zou het handig zijn hier wat meer over te vertellen.
Staat je beroep op de MODL ? etc.

Gr,
Johan

Als je het probeert via een werkgever maakt je schuld helemaal niet uit.

MBO moet voldoende zijn als je beroep op de lijst staat om gesponserd te kunnen worden. Je moet dan wel paar jaar werkervaring hebben in het genomineerde beroep.
Dan na 2 jaar voor je werkgever(sponsor) te hebben gewerkt, kun je daarna een Permanent visum aanvragen (moet wel ook via je sponsor gaan).

Ik denk dat een hele balngrijke vraag inderdaad is of je nu vooral naar Australie wilt of dat je vooral weg wilt uit NL naar 'een' warm land. In het laatste geval lijkt het meer voor de hand liggend om eens te kijken naar een EU land, waar je op zich 'zomaar' moet kunnen gaan wonen en werken .. (Spanje, Italie??)

Taal maakt misschien wat uit daarbij...

een beroep als kapster staat hoog in de lijst. bricklayer, welder... allemaal beroepen waar een schreeuwend tekort aan is.
daarover zou ik me geen zorgen maken, (kijk wel even op de lijst) je moet echter wel werkervaring hebben en als ik het goed begrijp, studeer je nog?

auk

[quote author=Almerebeertje link=topic=9509.msg129018#msg129018 date=1228936921]
Hallo,

ALs je nogal laag opgeleid bent en een nogal hoge schuld hebt, dan krijg je zeker geen visum?

Ik ben wel met studie bezig, maar hoger dan MBO kom ik niet.

Weet iemand hoe de werkgelegenheid in de Technische Sector is?

Ik wil echt weg uit dit gekke koude land!

Alvast bedankt voor hopelijk positieve reakties.
[/quote]

Toen ik de titel las verwachtte ik net middelbare school. MBO is niet laag opgeleid, maar middelbaar onderwijs. Je doet jezelf te kort.

Je moet wel geld hebben voor een visumaanvraag, het heeft ons al duizenden euri's gekost, maar dat verschilt geloof ik ook per visum.

Succes!

Hallo Almerebeertje,

"Where there is a will,there is a way"
Ik heb zelf een lbo opleiding,en heb inmiddels mijn visum.
Het heeft wel wat geld en heel veel tijd gekost,maar de aanhouder wint (meestal).
Het lijkt me alleen niet wijs om schulden achter te laten,mocht je terug komen dan heb je al veel onkosten en dan ook nog eens schulden.

Veel geluk en geduld.

groetjes Hans

Bedankt voor de reakties. Ik was naar dit forum gekomen toen ik het niet zo zag zitten allemaal, en ja winter is gewoon erg koud.

Spanje vind ik gewoon geen leuk land, ik vind die taal niet mooi. Er is ook weinig werk in Spanje of moeilijk te krijgen, dat gaat daar alleen via familie.

Italie, daar ben ik nog nooit geweest.

De voordelen van Australie lijkt mij Engelse taal, daar denk ik ook veel in en Australie ligt dichter bij Indonesie, waar een andere deel van mij vandaan
komt. Ik weet niet goed hoe ik alles  moet bol werken, want ik heb niet veel tijd, als ik achter emigreren aan ga, heb ik weer geen tijd om mijn leven op de rails
te houden. Ik denk dat ik hier nooit meer weg kom.

Zal wel de helft of meer van mijn leven er op zitten dus het moet allemaal maar.

De gedachte ouder worden en nog slechter tegen kou te kunnen is eng, maar ik zal er maar niet zover vooruit denken/kijken.

Ik denk ook dat je moet kijken wat je wilt. Als je in australie binnenkomt heb je de eerste 2 jaar geen recht om terug te vallen op hun sociale stelsel. Daarnaast kost zowel de visum aanvraag als de verhuizing geld. Is het dat op dit moment waard? Als je al schuld hebt vraag ik me af of het handig is veel geld uit te geven aan een emigratie.
Emigreren kost tijd en geld, vooral als het om Australie gaat. Dat is niet iets wat er zomaar even doet. Ik ben zelf bijvoorbeeld al 3 jaar bezig (wat wel vrij lang is) en reken erop dat je er gemiddelt toch wel 1,5 tot 2 jaar mee bezig bent.

Australie wil mensen waar ze iets aan hebben, vandaar dat je punten krijgt voor je beroep, werkervaring, leeftijd en de mate waarin je engels spreekt. Misschien goed om deze site eens door te lezen, zodat je een indruk krijgt waar je aan begint.

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je geen visum krijgt, maar ik zou er wel rekening mee houden dat, mocht je in aanmerking komen, je hier veel tijd en geld in moet steken.

Emigreren is ook niet iets wat je in een neerslachtige bui moet beslissen.

Je ziet het nu misschien even niet zo zitten in Nederland, maar emigreren kan altijd nog. Als ik jou was zou ik eerst de opleiding afmaken en een tijdje gaan werken. In die tijd kun je je schulden gaan afbouwen en waardevolle werkervaring opdoen. Zeker dat laatste is toch wel een must als je naar Australië wilt. Kijk bv. vast even of jouw toekomstige beroep op de SOL lijst staat, als dat zo is geeft dat je nu al vast meer zekerheid. Werkervaring erbij en je kunt het over een tijdje eens gaan proberen.

Emigreren kost geld, zo simpel ligt het. Als je hier nu al hoge schulden hebt lijkt het me niet verstandig om naar Australië te gaan. Stel dat je daar de eerste tijd geen baan krijgt, hoe ga je je levensonderhoud dan regelen? Je moet toch ergens wonen, eten, noem maar op. Dat is allemaal zo simpel nog niet. Het vereist een flinke investering in zowel tijd als geld. Je zegt nu zelf al dat je dat laatste niet hebt.

Kijk het nog even een tijdje aan zou ik zeggen. Maak je opleiding af en zoek hier een baan. Als je over een paar jaar nog steeds wilt emigreren kun je concreet aan de slag gaan, want reken maar dat het veel inspanning kost. Beslis niet op basis van een 'hunch', maar stel jezelf eerlijk de vraag hoe realistisch de plannen zijn...

Veel succes!

Ik werk al zo n 8 jaar en daarnaast certificaten halen, om mijn waarde te verhogen. Het is bijna onmogelijk om MBO af te ronden als je al oud bent.
Het is gewoon echt onmogelijk voor een bepaalde klasse om weg te gaan. Veel Indo´s zijn naar Spanje gegaan, maar ik vind dat land gewoon niks.
Schuld aflossen gaat niet echt. Je spullen gaan stuk en moet je weer vervangen etc. Gelukkig heb ik wel werk, maar de winter en zo weinig zon in dit land
daar kan ik gewoon niet goed tegen. Daarom fantaseer ik veel van Rusland waar het veel kouder is en dan lijkt het hier minder koud. Ik zal hier niet meer komen
want voor mijn klasse is emigreren gewoon onmogelijk en dit beertje overleefd het allemaal wel. Veel geluk allemaal, groetjes, Almerebeertje

Waarom zo negatief?
Mijn man heeft MBO niet afgemaakt,hij is ook Indo,kon niet meer tegen de Hollandse kou maar dankzij zijn pensioen konden we toch weg.
Zitten nu ruim 3 maanden in Indonesie en hebben vandaag geboekt voor Melbourne.
Ik heb me in NL speciaal om laten scholen tot kok,ondertussen zaten we ook nog in de schuldsanering,maar hebben sinds 2008 een schone lei.
Kortom.nee.het is geen makkelijke weg,maar wij willen deze droom zo graag waar maken en daar zijn offers voor nodig.
Nooit geschoten is altijd mis.

Ben het eens met Clair, niet zo negatief...

Zo te lezen heb je een droom, en dat is het emigreren naar Australië. Als dat echt je droom is kom je er wel. Echter geld kosten doet het sowieso. Ikzelf ben ook aan het rond kijken. Nu weet ik van mezelf dat ik er graag heen wil, echter ik weet ook van mezelf dat als ik daar ben dat het zomaar anders kan zijn (qua gevoel). Dit is trouwens ook voor veel andere mensen. Het lijkt allemaal supercool enzo maar als je er een x aantal maanden zit is het misschien anders dan je gedacht had.

Nu zeg ik dit absoluut NIET om alle moed uit je te praten, ik zeg het alleen dat je er verdomd goed over na moet denken en niet (zoals andere hier al zeggen) zo maar 'even' moet beslissen van dat je 'even' gaat emigreren.
Wat je ook kan doen, en waar ik aan zit te denken, is een WHV (Working Holiday Visum) aanvragen. Dit scheelt een hoop geregel (kost naar mijn weten minder tijd), scheelt wat geld (is minder duur) en omdat deze 1 jaar geldig is kan je goed kijken wat je nu echt wilt. Je kan gelijk werk ervaring op doen en zoeken naar een mogelijke sponsorship binnen australië.

Kijk het forum eens goed door wat er allemaal gedaan moet worden om te emigreren en lees de verhalen van andere door. Lees ook www.immi.gov.au eens door (is een grote site ;) ). Staat ook goede info op.

Succes

Het enige nadeel van een Working Holiday Visum is dat je deze sowieso maar tot je 30ste aan kan vragen. Daarnaast is werk nooit gegarandeerd en heb je dus geld achter de hand nodig, om eventuele maanden zonder werk op te vangen. Soms heb je geluk en vind je redelijk snel werk, maar er zijn ook wel eens periodes dat het moeilijker is. Je levensonderhoud kost dan nog wel steeds geld. Dat is dus wel belangrijk om in je achterhoofd te houden. Zelf zou ik niet zo snel voor een WHV kiezen als ik al een schuld zou hebben. Het is te onzeker en de kans bestaat dat je dan geld moet gaan uitgeven wat je eigenlijk niet hebt...
Daarnaast is het wel belangrijk reeel te blijven. Met een lage opleiding en een hoge schuld wordt emigreren inderdaad een stuk moeilijker. Zeker naar Australie. Dit betekend niet dat je deze droom nu zou moeten opgeven, maar betekend vaak wel dat het wat langer gaat duren of de weg wat langer is. Er zijn ook beroepen waarbij je lager geschoold kunt zijn en die ze hard nodig hebben in Australie. Wellicht is een job switch richting een van die branches wat. Soms zijn dromen ver weg en moeilijk te bereiken en sommige dromen komen wellicht nooit ooit. Dat weet je pas als je het geprobeert hebt en met wilskracht is er vaak meer mogelijk dan je zelf denkt.

Back