laatste stand van zaken

Kaatje

New Member
Hallo allemaal,
Wij wonen alweer bijna 4 jaar in Austr. maar ik ben een tijd van het forum afgeweest. Nu kijk ik er weer af en toe op.
Manlief heeft een baan en ik had een paar baantjes maar ben nu al een jaar zonder en ik moet zeggen het is niet makkelijk om wat te vinden in deze regio.
We wonen in Rock Valley niet al tever van Lismore en dan weer niet ver van Byron Bay.
Momenteel volg ik een skilled migrant program, special voor ons immigranten en dat is erg leuk om te doen. Je ontmoet van allerlei skilled migrants van all over the world! Het is een programma AMEP waar velen misschien baat bij hebben. Het helpt met het zoeken van banen etc etc. In de grotere steden wordt er misschien meer over verteld, hier heb ik het moeten vinden. Je kunt evt. cursussen doen die voor je betaald worden. Het is een programma van de overheid omdat ze graag meerdere skilled migrants op de plekken willen hebben waar ze voor gekomen zijn. Blijkbaar gaan velen toch gauw op zoek naar een baan onder hun nivo en men(overheid) wil dit blijkbaar niet.
Afijn,...saaie stof misschien maar ik dacht wie weet hebben anderen er wat aan.
Wij genieten van de winter alhier, met heerlijke temp. en mooie uitzichten in de Valleys!
En ik hoop dat er snel weer een baan te vinden valt.
Succes allemaal,
KAATJE

Succes met het vinden van de volgende baan! ikzelf zal met een bevriende broodbakker in Mooloolaba aan de slag gaan ergens in October, Had 8 jaar geleden een geweldig verblijf/tijd bij The Arts Factory in Byron Bay!

Back