lampen meeverhuizen?

KC

Member
Een hele rare vraag eigenlijk! Maar we hebben ons huis te koop staan en dan mag je zo'n lijst invullen wat achterblijft of meegaat. En toen kwamen we bij de hanglampen/spotjes: die zijn nog niet zolang geleden aangeschaft en toen kwam de vraag bovendrijven: als we die meenemen bij een eventuele emigratie naar Oz, kunnen die eigenlijk worden aangesloten in Oz? We hebben geen idee.......

KC
 
KC said:
Een hele rare vraag eigenlijk! Maar we hebben ons huis te koop staan en dan mag je zo'n lijst invullen wat achterblijft of meegaat. En toen kwamen we bij de hanglampen/spotjes: die zijn nog niet zolang geleden aangeschaft en toen kwam de vraag bovendrijven: als we die meenemen bij een eventuele emigratie naar Oz, kunnen die eigenlijk worden aangesloten in Oz? We hebben geen idee.......

KC
Ik weet het niet, maar als je gaat huren zou ik ze niet meenemen. Het is hier anders, alles blijft hangen, gordijnen etc. Vloeren ook. Zelfs om gaatjes te boren voor schilderijen moet je toestemming vragen, etc etc.
Te veel moeite! :D
 
Ik stond voor dezelfde keuze en besloot dat ik ze niet mee ga sleuren!

Lampen kosten naar verhouding niet zo veel geld om te vervangen.

Maar als je het toch per sé wilt omdat je er emotioneel een band mee hebt ( :wink: ): je kunt ze gewoon aansluiten. Electriciteit / kleurkoderingen worden op dezelfde wijze aangesloten als in Nederland.

Je moet dan uiteraard wel even de stekker verwisselen voor een Australische variant !! :)
 
Oh ja, nog iets. Niet iets dat erg is, maar wel handig om te realiseren, misschien...

Je hebt hier 2 soorten gloeilampen, 1 net als in NL, dus soort schroef, je schroeft hem in de lamp... en de andere is meer een klik systeem.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke meer voorkomt.

Hmm, zit me nu te bedenken wat je aan deze info hebt :? Sorry :D

We hebben trouwens in de (eet)keuken een lelijke tl balk, maar we hebben gewoon een staande lamp gekocht, en gebruiken die! :D
 


OFX
Back
Top