langere wachttijden?

family dammer

New Member
Hallo allemaal, ik hoor net van mijn buro (the immigration group) dat de wachttijden voor een skilled visum langer zijn dan voorheen, als je eenmaal geaccepteerd bent (6 weken na indiening) duurt het 6 maanden voordat je een case officer krijgt en dan nog een paar maanden voordat je het visum hebt, INDIEN op de modl want anders duurt het nog langer, iemand hier iets van gehoord?

Fred :laugh: :wall:
 
Wij hadden bericht gehad van Ray Brown ( werkt voor TIG) dat ze nu pas met de verwerking van Maart bezig waren, maar dat wisten we al via dit forum.
Het ziet er dus naar uit dat we allemaal nog langer moeten wachten dan we dachten.  :x

Jolanda
 
Yep, ze zijn met een of andere inhaalslag bezig. Henriët zit nu op 5,5 maand, en vandaag hoorde ze dat het nog een 4 tot 6 weken kan duren. Die was dus níet blij!
 
Volgens mij werken ze achteruit  :-o  2 weken geleden waren ze voor offshore SIR op 24 april en nu op 15 maart...
Dit gaat de verkeerde kant uit.
 
Ik hou er zelf eigenlijk al rekening mee. Ben nu bijna zover dat ik mijn skills assessment op kan sturen (eind deze maand, begin volgende maand) en hoop eind dit jaar mijn visum aanvraag op te kunnen sturen (liefst eind November, maar dat ligt aan de skills assessment, dat kan alleen als die binnen een  2 maanden rond kan zijn). Zou dus iets later kunnen worden. Het liefst wil ik per 1 november volgend jaar weg. Dat zou in princiepe dus ook haalbaar moeten zijn... I'll keep my fingers crossed. Kan me wel voorstellen dat mensen die al de aanvraag hebben ingediend minder geduldig zijn...
 
Hallo,
Over dit onderwerp hebben Marcel en ik ook al eens onze frustratie geuit (?). Onze aanvraag was van 14 maart 2006 en we hebben vorige week eindelijk een mail van onze case officer gehad. Marcel is timmerman, dus met MODL duurt het nu inderdaad zeker 6 maanden......maar hou hoop; misschien worden ze binnenkort wel weer sneller!! U never know...

Voor ons was het extra frusterend dat ze 6 weken op dezelfde datum bleven steken en die datum was 1 week voor onze aanvraag...tja, dan duren 6 weken lang...
Maar ja nu heeft onze case officer onze VOG ontvangen dus hopelijk duurt het niet meer lang...maakt jullie wachttijd niet korter, maaaar zo zie je maar weer
GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK  :x

Succes allemaal!

Groetjes angelique
 
Beste medeforumleden,

Hier een berichtje om jullie een hart onder de riem te steken!

Vandaag ontvingen wij het bericht dat wij ons visum, skilled independent, mogen halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ellen stond als verpleegkundige op de MODL list.

De DIMA heeft onze aanvraag op 8 mei ontvangen.

Wij waren in de veronderstelling dat men inderdaad nog met periode tot 20 maart bezig was. Wij hadden inmiddels besloten om op 2 oktober met een toeristenvisum te vertrekken en het geheel maar in Australië af te wachten gezien het feit dat wij enkele maanden wilden reizen.

We hadden bij overstap Singapore twee dagen extra geboekt om aldaar nog wat te bekijken. Nu kunnen we deze dagen waarschijnlijk gebruiken om ons visum aldaar op te halen.

Dus hou goede moed en met name voor Henriëtte het kan maar zomaar op "de mat vallen"

groeten van Ellen, Wim en kids
 
Wimellen; MOOI!

@ Ang: is het niet "Geduld is een schone zaak...  :wheelchair:"  :-D
 
Te gek voor jullie Ellen en Wim , gefeliciteerd met jullie visa!
Ik begrijp dat je ook je visa in Signapore kunt halen?

Succes alvast met afscheid nemen.

Groet erna
 
Gefeliciteerd,

Dus jullie "reis" kan beginnen!
Geweldig "Go for it".

Dus zullen we ons maar niet helemaal aan de aspc processing ophangen.

Mariette
 
Fantastisch Wim en Ellen  :up:
Zo zie je maar dat je eigenlijk niet 100 % moet vasthouden aan wat je krijgt via ascp.processing. Want deze week zijn ze dus weer 2 dagen achteruit gegaan en zogezegd bezig met visa-aanvragen van 20 maart. Voor wie wacht (zoals wij) is dit echt zenuwslopend !!! Het kan dus sneller gaan (Wim/Ellen), maar dus ook eventueel trager (Angelique).
Van de hele procedure vind ik dit wachten dus het ergste van allemaal. Vooral die onzekerheid maakt het allemaal zo spannend want in ons geval (aanvraag bij Dima op 18/4) is ons huis al verkocht, stoppen allebei met werken op 1 november,...
En ik haat  :x het dat gelijk wie je tegenkomt vraagt 'En nog geen nieuws'.
Grtjs,
Nath
 
Willem, Ellen en kids,

Gefeliciteerd.
Het wachten is beloond.
En nu op naar Oz.  :plane:
 
GEFELICITEERD!!!  Hopelijk hebben wij zeer binnenkort ook dit bericht....
groetjes angelique en marcel
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

En inderdaad Erna Singapore heeft ook een Australische vertegenwoordiging alwaar je visum af kunt halen.

groeten Wim
 
Thanks Wim
Dan zou dat ook een optie voor ons kunnen zijn om hem daar te halen.
Ze hebben bij de Immi ook eindelijk ons dossier geopend dat na een telefoontje en een paar emails.

Jullie succes met de laatste voorbereidingen

Groet Erna
 
Back
Top