laptop aankopen in Australië?

sgt.purple

New Member
hallo,

binnen enkele maanden vertrek ik met een WHV naar Australië.
Ik had graag een laptop willen meenemen om ongeacht wanneer online te kunnen.
Ik ga op zoek naar een job in de grafische sector dus ik zal ook
programma's als Adobe Illustrator, Indesign en photoshop nodig hebben.
Nu weet ik niet goed of ik mijn laptop in België of in Australië zou aankopen.
Rekeninghoudend met een AZERTY of QWERTY toetsenbord en stel dat
er iets aan mijn laptop is, dan moet ik die laten maken in Australië en dan heb
ik liefst dat alle gegevens in het engels op mijn laptop staan.
Weet iemand hier raad mee?

alvast bedankt!
 
Ik zou hem hier kopen. Een lichte, kleine, met veel accutijd als je gaat reizen. Een grote, snelle als je veel op 1 locatie blijft. Anders zit je inderdaad met een AZERTY toetsenbord.

Hoe groot schat je de kans dat je dat werk gaat doen? Je mag maximaal 3 maanden werken voor 1 werkgever, deze zijn meestal niet geïnteresseerd in mensen die geen permanent visum hebben. Eerlijk gezegd schat ik de kans klein dat je aan de bak komt met een WHD in die branche. Of je moet contacten hebben..
 
Hmm voor grafische programma's een kleine lichte laptop kopen lijkt mij niet echt handig. Ik heb zelf zo'n 12 inch gevalletje leek mij ook handig mee te nemen, maar ik kom hier aardig van terug. Zowel beeldscherm en toetsenbord zijn te klein om echt uren achter te zitten en dat terwijl ik nog aan het afstuderen ben..... Nee ik zou zeker niet beknibbelen op een laptop aangezien je aangeeft dat je een deel van je werk op deze computer wil doen.

Maar waarom bestel je niet online een nieuwe net een weekje voordat je vertrekt. Kun je hem mooi op je eerste adres laten bezorgen (hostel kan ook). Heb je direct de beschikking over een computer en kun je direct je Adobe Illustrator, Indesign en photoshop er op zetten zodat je snel aan de slag kan.

Overigens denk ik niet dat het zo'n probleem is als je een computer in Belgie koopt volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen een computer uit Belgie en Australie enne de keus voor je software stel je toch zelf in.
 
Ik zou hem in Oz kopen. Ik heb mijne in ned gekocht en het is niet mogelijk om mobiele broadband te installeren. Er schijnt toch een klein verschil in software te zijn.
Bovendien heb ik het idee dat ze hier goedkoper zijn.
 
Ik zou uitzoeken wat voor laptop je wilt, kijken wat deze in Belgie kost en dan via http://www.shopbot.com.au/ zien wat de Australische prijs ongeveer is.
(Ik heb voor de grap even gekeken en het is geen laptop maar mijn fijne mac blijkt in NL iets duurder te zijn.)

Als grafisch ontwerper zou ik zorgen dat je goed over je schermresolutie nadenkt: persoonlijk zou ik voor minimaal 1680x1050 (WSXGA+) of zelfs 1920×1200 (WUXGA) gaan.
 
Mijn vorige laptop was WXGA (1280 x 800 ) en ik heb er altijd spijt van gehad niet voor een hogere resolutie te gaan.

Een 17" scherm kan verleidelijk zijn, maar bedenk inderdaad dat je laptop bijvoorkeur wel licht en mobiel moet blijven. 15.4" was voor mij groot genoeg. Je kan er altijd nog een 2e monitor aan hangen.

Uiteindelijk moet je er zelf mee werken, dus als je de voorkeur voor een AZERTY keyboard hebt zul je 'm in Belgie willen kopen.

Wat werk betreft zou je contact kunnen opnemen met bijvoorbeeld: http://www.getartisan.com.au/
Volgens mij zijn goede ontwerpers altijd nodig... (Doe je voornamelijk print of ook web? zeker als IA kun je overal, voor veel geld, aan de bak)
 
Hoi,

Ik zat ik hetzelfde dilemma net voor ons vertrek (in NL of Oz kopen), maar kreeg van mijn werkgever als afscheidscadeau een Macbook, samen met 4 jaar wereldwijde verzekering tegen werkelijk de kleinste/domste ongelukjes, en 3 jaar extra verlengde garantie, en alle Adobe CS3 software, Office, enz. Het hele Adobe (Dreamweaver, Indesign, Photoshop, Illustrator, enz) pakket draait probleemloos stabiel. Het dilemma werd dus voor mij opgelost, zonder dat ik er zelf over hoefde na te denken  :up:

Windows XP (wat ik er ook op kan draaien met het programma "Parallels" of "Bootcamp"), heb ik 1 keer gebruikt om de software van mijn wandelGPS up te daten, maar ik ga het er binnenkort af gooien omdat ik het nooit meer gebruikt. Ik merk dat Apple in Australie met een sterkere opmars dan in NL bezig is (maar misschien heb ik daar geen 100% zuiver beeld van, omdat ik dit alleen op scholen heb gemerkt. Ik zou dus aanraden voor de grafische wereld (in Oz): een MacBook Pro.  :up:

Wat mij opvalt dat er hier in Oz in de winkel veel laptops nog worden verkocht met 1024mb geheugen, of zelfs nog met 512mb. De prijzen lijken laag, maar wat je ervoor krijgt is zwaar out-of-date. Ik zou dus in NL kopen, en zorgen voor een wereldwijde garantie.

Groeten Sander
 
Mijn Macbook Pro is te koop :)

2 Gb geheugen. 1.83 GHz Intel Core Duo.....

Ik ga weer terug naar de Windows PC's.....ik mis alle virussen en het constant op de hoede zijn voor Malware......

[size=7pt]Oeps.....zit ik nu ALWEER te liegen!!!!!! Ik ga noooooooit weer terug naar het Windows OS. Verkoop m'n MBP dus nooooit :) [/size]
 
[quote author=suske link=topic=8619.msg114337#msg114337 date=1206227002]
goh Sander, wat een armoedig afscheidscadeautje van je werkgever.... :lol:
[/quote]

Ja ik ben ze ook erg dankbaar :up: Zelfs zo dankbaar dat ik m.b.v. de laptop weer voor ze ga werken, zij het parttime / freelance.  :up:
Ze wilden dan ook met de laptop aangeven dat de deur openstaat bij een eventuele terugkomst naar Nederland, maar ook voor wat "hap-snap"-werk voor school (= mijn voormalige werkgever). Hap-snap is nu dus verandert in freelance...

Groeten Sander
 
[quote author=suske link=topic=8619.msg114328#msg114328 date=1206217581]

Wat werk betreft zou je contact kunnen opnemen met bijvoorbeeld: http://www.getartisan.com.au/
Volgens mij zijn goede ontwerpers altijd nodig... (Doe je voornamelijk print of ook web? zeker als IA kun je overal, voor veel geld, aan de bak)

[/quote]

Wat bedoel je met IA?  Is dat een afkorting zoals AD (Art Director)?
 
Die nieuwe Mac's zijn erg mooi inderdaad.. alleen heb je af en toe handige tooltjes voor Windows machines die er niet zijn voor Mac's. En ze zijn best duur. Misschien dat mijn volgende laptop ook wel een Mac wordt.
 
[quote author=Maluka link=topic=8619.msg114334#msg114334 date=1206223143]
Mijn Macbook Pro is te koop :)

2 Gb geheugen. 1.83 GHz Intel Core Duo.....

Ik ga weer terug naar de Windows PC's.....ik mis alle virussen en het constant op de hoede zijn voor Malware......

[size=7pt]Oeps.....zit ik nu ALWEER te liegen!!!!!! Ik ga noooooooit weer terug naar het Windows OS. Verkoop m'n MBP dus nooooit :) [/size]



[/quote]
vergat ik bijna de kleine lettertjes te lezen en dacht al die is niet slim.
Bij ons in huis 4 mac's waarvan een macbook pro, ik zou niet anders meer willen.

kees

O ja je mac kopen in oz is ongeveer 200 euro goedkoper
 
[

Wat mij opvalt dat er hier in Oz in de winkel veel laptops nog worden verkocht met 1024mb geheugen, of zelfs nog met 512mb. De prijzen lijken laag, maar wat je ervoor krijgt is zwaar out-of-date. Ik zou dus in NL kopen, en zorgen voor een wereldwijde garantie.

Groeten Sander
[/quote]

Hey Sander,

Onze vrienden zijn geld aan het inzamelen om een laptop voor ons te kopen als afscheids kado, nu heb ik laten weten een wereldwijde garantie te willen, maar volgens de winkel gaat het niet verder dan Europa. Hoe werkt dat met z'on wereldwijde garantie?

Groet Sigrid
 
Hoi,

Mijn werkgever heeft hem voor mij gekocht, en kon via Apple een wereldwijde garantie / verzekering afsluiten, tegen werkelijk de domste ongelukjes. Een macbook zou ik trouwens wel weer in Oz kopen. Scheelt geld!

Als er nu iets is, hoef ik alleen even contact op te nemen met de afdeling ICT van mijn school, en kan ik hier langs de lokale Apple-boer. En die zijn er in dit land genoeg!

Groeten Sander
 
Back
Top