Last minute to OZ?

Amber

Member
Hallo allemaal,
Ik wil naar Australië en eigenlijk moet het nog gebeuren voor het einde van dit jaar:p. Door ontzettend veel omstandigheden het afgelopen jaar was het voor mij onmogelijk om naar Australië af te reizen, maar nu is het moment gekomen dat ik echt daar heen wil. Het hoe en waarom is allemaal erg persoonlijk, maar laten we zeggen dat het bepalend zal zijn voor de rest van mijn leven. Nu zou ik graag willen weten wat jullie denken, mensen met ervaring, want dat heb ik totaal niet, sterker nog ik ben nog nooit in Australië geweest :oops:Het is de bedoeling dat ik 27 december 2015 vertrek van Amsterdam naar Brisbane en zo rond 13 januari 2016 weer terug ben. De ticket zelf moet zo min mogelijk kosten en ik heb via immi.gov.au vandaag een Evisitor aangevraagd. Over het verblijf daar hoef ik mij geen zorgen te maken, maar ik wil graag weten is dit nog haalbaar en hebben jullie nog belangrijke tips en dingen waar ik aan moet denken?

Amber:D

Hoi Amber,

Je visum heb je al (EVistor), overnachting heb je, dus alleen een ticket is nog nodig.
Dus de verschillende sites afstruinen voor tickets (of via een reisbureau natuurlijk)? Het nadeel van rond de Kerst reizen is dat de tickets dan vaak juist duurder zijn, maar misschien dat het net na kerst (27e) meevalt.

Iedereen zal je zeggen, dat twee weken Oz te kort is :) , maar ik begrijp dat dat de maximale tijd is die je nu hebt en dat je het niet langer uit wilt stellen. Dus als je een betaalbaar ticket vindt: gaan met die banaan :)
Als je wel kunt en wilt wachten: wacht een paar maanden totdat de prijzen zakken en zodat je wellicht meer tijd hebt (4-6 weken).

Succes!

Je kan misschien overwegen om de 25e te vliegen, dat kan wel eens het gunstigste uitvallen omdat mensen die dag liever thuis of op bestemming zijn.

Je kan misschien overwegen om de 25e te vliegen, dat kan wel eens het gunstigste uitvallen omdat mensen die dag liever thuis of op bestemming zijn.

Yup. Wij vliegen de 25e terug naar NL. Was een betere deal en Kerstmis heb ik toch niets mee.

moet wel echt een hele goed reden zijn, ik denk een zeker iemand.....om maar 2 weken hier te zijn. Geniet ervan, succes met je ticket zoeken ! Ik snap alleen niet helemaal wat je nou bedoelt met deze post. Ticket boeken en gaan, daarna komt pas het echte verhaal. Dat wordt dan hoe je een permanent visum kunt bemachtigen....of zit ik er ver naast :rolleyes:

Twee weken is wel heel kort, maar als dat de limiet is, gewoon gaan en genieten! Ik zie dat je naar Brissy vliegt, daar woon ik - als je nog tips over de omgeving wilt laat maar weten.

Hihi wat een leuke reacties allemaal! Nou Katja heeft het wel door, er staat idd iemand te wachten op mij daar en de reden dat ik niet lang weg kan is omdat ik twee jonge kinderen heb die helaas niet mee kunnen op deze reis en waar ik wel de kerst mee wil doorbrengen, met oud en nieuw zullen ze bij hun vader zijn. Op de 27ste vliegen is op dit moment nog steeds het voordeligst en op een een dinsdag terug vliegen maakt de ticket hooguit 250 euro duurder dan in een goedkoop seizoen, dus ik dacht dit is mijn kans, behalve dan dat ik nog wat tekort kom voor een ticket ben ik er klaar voor;)
Het verschil tussen een ETA en een EVisitor was me niet geheel duidelijk, maar daar ben ik inmiddels wel achter en ik moet zeggen TOP!! lol heb nu een officiële granted letter voor een EVisitor in mn pocket en kan het komende jaar dus gaan wanneer ik maar wil:up: Voor iedereen die nu in de buurt van Tenterfield NSW zit en die een waanzinnig leuke en mooie B&B zoekt dan raad ik je echt gaan om de komende maand te boeken bij www.mountblueecoretreat.com :D De host is een hele toffe true blue Aussie en als je even weg wil van alles is dit de perfecte plek:up:
Bedankt voor alle reacties en ik wens iedereen hele fijne feestdagen:):):)

hihi :D
veel plezier, geniet van de dagen samen hier!
e visitor is geldig voor een jaar en met multiple entry

hihi :D
veel plezier, geniet van de dagen samen hier!
e visitor is geldig voor een jaar en met multiple entry
ja dat is helemaal fantastisch, ik ben zeker van plan om het komende jaar nog een keer te gaan. Maar hoe zit het andersom? Als mijn aussie man naar Nederland komen wil? Hoe werkt het dan met een Visa?

Nope, mijn vrouw (net australische geworden) en Australisch geboren dochter konden vorig jaar gewoon NL binnen met Visa On Arrival.

Tenterfield. Die moest ik ff opzoeken. Ligt helaas niet op ons pad deze keer. Maar we onthouden hem voor 2017!

Spannend..... hoop dat ik vandaag te horen krijg of ik een ticket kan boeken... ga op van de zenuwen hier lol:p Bijna alles wat geregeld moest worden is geregeld op een paar dingen na... nog even afwachten..:confused::confused::confused::D

Back