LaStaVa Janneke N.

Janneke N.

Active Member
Hallo, Ben ik weer, lang niks meer laten horen....sinds 21 mei... Toch wel veel gebeurd..
Ik vind het nu wel tijd voor een LaStaVa..
Gisteren de tickets geboekt voor Sydney op 5 sept. (is nog wel een optie) maar anyways de tijd dat we gaan komt nu wel heel snel dichterbij:). Het gaat in de laatste periode allemaal toch wel heel erg snel...
Huis verkocht, we moesten wel vrij snel verhuizen naar een huurhuis maar waren toch wel heel erg blij dat we ons huis nog wel aardig goed verkocht hebben en snel...
Het voelt toch wel heel akelig als je zo ver weg bent en je huis met zijn tuin staat te verkommeren in Ned. Dus we zijn best wel happy (hoewel ik met wel wat pijn afscheid moest nemen). We wonen nu in een huis van mensen in hetzelfde dorp die in Dubai wonen. Hun huis staat al ruim 2 jaar te koop en ziet er niet meer zo leuk uit, zo zielig dat wil je je huis toch niet aandoen? We hebben wel wat in de opslag gedaan en Errie Hazeleger heeft een container gevuld die met ons meegaat. Op 18 juni was het aller-allerlaatste klaar. Mijn man was heel snel.. in een weekend op en neer naar Sydney (was er 20 uur) om zich " in person" te melden met zijn I.D. bij een loket... Daarna was het echt!!! klaar.. En nu zijn we er nog niet helemaal, onze hond gaat als al zijn testjes goed zijn 4 weken en 4 dagen voor vertrek op 3 sept. met Animals To Fly via Hong Kong naar Sydney. Zij moet 46 dagen in quarantaine ivm de rabiës periode. Is ook erg vervelend en pijnlijk.....maar ja.....we kunnen niet langer wachten.
We zijn nu druk om allerlei dingen nog even te regelen, en natuurlijk allerlei afscheidstoestanden met iedereen en overal te houden.. Wat een geregel, en wat zal ik blij zijn als ik in dat vliegtuig ga zitten op 5 sept....... Tsjee wat een geklaag. Dat is niet echt zo we zijn heel erg blij dat het nu eindelijk zover is dat we bijna echt kunnen gaan. We moeten eerst een gemeubileerd appartement huren in Sydney en gaan dan op zoek naar iets definitievers. Spannend en leuk allemaal, dat wel!!
 
Dank je wel. We gaan ons best doen... Het "tripje" naar Sydney was voor the National Registration Accreditation number....van AHPRA. (Australian Health Practitioner Regulation Agency)
A registration to practise across Australia.. Dat moest in person bij het loket in Sydney en voor 17 juli want het moest binnen 6 maanden na uitgifte van ons visum en dat was op 17 januari..
Dus het kon niet anders in ons geval want we haalden die datum niet in verband met onze hond.
Het was ook echt wel een duur tripje:). Maar goed we hebben het er voor over..
Ik heb net nog even jouw verhaal gelezen, zooooo herkenbaar. Wij zijn er 5 jaar mee bezig geweest... in september..
Net als bij jou veranderden de regels onderweg steeds en moesten we ook alles opgeven ook dingen van jaren geleden...
Na anderhalf jaar verzamelen van papieren en formulieren moesten we helemaal van scratch opnieuw beginnen,
alles was verlopen en voor niks.
We hebben even heel diep gezucht en zijn gewoon opnieuw begonnen.....
Eerst met het IELTS examen. Daarna alles gewoon opnieuw, certificeren en vertalen....etc.
Vreselijk was dat, we zijn ondanks dit gewoon doorgegaan en hebben het nu voor elkaar..
Het lijkt alsof ze er letterlijk alles voor doen om je tegen te houden en te ontmoedigen.
Wij waren zeer vasthoudend en it payd off...... Dus het advies is gewoon doorzetten en je niet tegen laten houden, make your dreams come true:))
 
Bedankt Janneke, inderdaad make your dreams come true! Dat slaat op iedereen hier op het forum.
Nog zo'n 6 weken voor jullie nu toch? Succes ook met de hond straks, ai 46 dagen in quarantaine..
 
Bedankt Janneke, inderdaad make your dreams come true! Dat slaat op iedereen hier op het forum.
Nog zo'n 6 weken voor jullie nu toch? Succes ook met de hond straks, ai 46 dagen in quarantaine..
Ik hoop dat het je lukt, wij hebben ook regelmatig getwijfeld of het goed zou komen..
Tegenslagen op dit pad waren heel gewoon en voor ons extra redenen om stug door te zetten, en het kwam toch uiteindelijk steeds goed.
Inderdaad nog 6 drukke weken, met veel afscheidsgedoe met allerlei groepen mensen.
Veel meer dan ik had gedacht......
Ook voor mijn lieve Flinty (hond) is het heel pijnlijk, en ja 46 dagen is erg veel.. en heel lang.
Arme hond...ik ga wel de dog walkers inschakelen voor wat extra aandacht en care..
Moet eerst nog begin augustus voor allerlei testjes naar de dierenarts (4 weken voor vertrek), hoop daar ook maar weer het beste van.
Ze maken echt alles zo moeilijk en ingewikkeld mogelijk..
Onze hond moet gewoon mee, ze hoort bij ons....geen enkele twijfel.
Vorige week wilden we nog even een doos met o.a. een windows pc afgeven bij Errie (Hazeleger), maar die was dat vergeten en had de container de dag daarvoor al weggestuurd..
Die had ik ook niet zien aankomen.
Gek idee dat onze inboedel al op zee is.. Maar even zien hoe we dat gaan aanpakken.
Wij zijn overigens opgegroeid (eentje is er geboren) in Groningen, zag de locatie in het profiel....
We wonen nu al weer jaren in Badhoevedorp..
Leuk, Groningen.
 
Veel plezier. Vergeet niet af en toe ook een avondje stil te staan. Want de rollercoaster is over zijn tipping point heen :)
 
Veel plezier. Vergeet niet af en toe ook een avondje stil te staan. Want de rollercoaster is over zijn tipping point heen :)
Thanx....... Het is waar, dat alles nu bijna klaar is (over de tipping point:)) en dat geeft een heel goed gevoel... Ik heb inderdaad dit weekend nog even een soort van rustpunt. Heb ik ook nodig merk ik nu....... Maar ja er zijn zoveel leuke dingen nog op mijn pad in Nederland, o.a. Skûtsjesilen in Friesland... Tsja dat wil ik dan ook nog even graag meemaken vanuit Amsterdam...... Ik doe het zelf, dus ik zal niet klagen... Alleen maar luxe problemen nu:). Over een paar weken is dat misschien wel anders....
 
Gaat die pc nu in de koffer mee? Wij vroegen ons af of dat kan.. Succes met het regelen van de laatste dingetjes!
 
Gaat die pc nu in de koffer mee? Wij vroegen ons af of dat kan.. Succes met het regelen van de laatste dingetjes!

Een PC in je koffer??? Denk niet dat die heel aankomt aangezien er altijd zo gegooid wordt met bagage. Een laptop kan makkelijk in je handbagage, maar een PC wordt een ander verhaal denk ik :p
 
Gisteren hebben we de windows PC met nog wat kleine dingen bij Errie Hazeleger afgeleverd...
Hij had al gezegd dat dat mocht, maar had ondertussen wel onze container weggestuurd........
We mochten nu dus nog wel wat dingen o.a. de PC nabrengen omdat we dat eerder hadden afgesproken met hem.
En hij was het vergeten...dus..
De PC gaat niet mee in de koffers. Maar wel met iemand anders zijn container mee..
Ik denk ook dat we nog te veel dingen hebben om mee nemen. Ik heb nog een NAS en 2 laptops om mee te nemen..... En te veel kleren... Moet maar zien of dat allemaal wel mee kan. Ik dacht dat ik hier nog veel dingen nodig zou hebben de laatste maanden, maar het blijkt dat je met zeer weinig spullen je jezelf heel goed kunt redden:)..
Tsja......
 
Hoi Janneke!

Leuk om een naamgenote tegen te komen op dit forum (de tweede al!). Wij wonen ook in Sydney en hadden ook een hond toen we hierheen verhuisden. Wij hebben ervoor gekozen om haar vanwege haar leeftijd in Nederland achter te laten, wetende dat ze op een goed adres en bij geweldige mensen was. Ook een moeilijke beslissing. Hebben jullie al een appartement gevonden? Toen wij hier kwamen hebben we twee maanden in een niet gemeubileerd huurhuis gekampeerd. Zoals je zelf al zegt, je kunt je met heel weinig spullen jezelf heel goed redden. We hebben daardoor wel zo ongeveer een dubbele uitzet. Als we jullie nog ergens mee kunnen helpen, laat het maar even weten.

Groetjes,
Janneke
 
Hoi Janneke!

Leuk om een naamgenote tegen te komen op dit forum (de tweede al!). Wij wonen ook in Sydney en hadden ook een hond toen we hierheen verhuisden. Wij hebben ervoor gekozen om haar vanwege haar leeftijd in Nederland achter te laten, wetende dat ze op een goed adres en bij geweldige mensen was. Ook een moeilijke beslissing. Hebben jullie al een appartement gevonden? Toen wij hier kwamen hebben we twee maanden in een niet gemeubileerd huurhuis gekampeerd. Zoals je zelf al zegt, je kunt je met heel weinig spullen jezelf heel goed redden. We hebben daardoor wel zo ongeveer een dubbele uitzet. Als we jullie nog ergens mee kunnen helpen, laat het maar even weten.

Groetjes,
Janneke

Hoi Janneke,
Inderdaad wel grappig om je eigen naam te typen..
En heel veel dank voor aanbod om evt. iets aan jullie te kunnen vragen.
Sorry dat het zoooo.... lang duurde voor ik reageer op je hele leuke berichtje.
Maar ja, het is hier nogal hectisch momenteel...
Onze zoon 22 jaar oud blijft nu hier in Amsterdam, in het begin (4 jaar geleden) wilde hij wel mee..
Hij heeft zich bedacht en blijft nu in Amsterdam studeren.
Het ergste was dat hij uit zijn appartement in het science park moest.
Heel plotseling eigenlijk, hij zat in een studentenflat dat hoort bij het Amsterdam University College.
In Amsterdam vind je bijna geen normale betaalbare woonruimte..
Maar goed hij moest vorige week toch ook nog even verhuizen...bovenop al onze sores hier.
Ons aller allergrootste afscheidscadeau is toch zeker wel zijn nieuwe appartement:)...
En dan mijn familie die nu ook opeens allerlei aandacht moet, en zeurt over bezoekjes en eten....etc.
Het komt allemaal goed, ik wacht nog op 1 uitslag van de hond...de tweede leptospirose.
En morgen nog 1 afscheidsfeestje te gaan, kost me wel moeite om me weer voor op te laden.
We hebben in Sydney een gemeubileerd appartementje voor 2 en halve week gehuurd.
Dan daar maar weer verder zien. We kennen gelukkig wel een paar mensen die ons daar een beetje de weg kunnen wijzen. Ik zal heel erg blij zijn als ik in dat vliegtuig zit.. Pfffff
Het is absoluut niet mijn bedoeling om te klagen:), hoewel als ik het snel teruglees...
Groetjes,
Janneke
 
Zojuist bank rekening geopend bij de NAB.... over 4 werkdagen beschikbaar.
Nu nog even uitzoeken hoe het gaat met de Ozforex transacties, en de evt aanmelding.
Nog steeds geen uitslag van de tweede leptospirose count van onze hond die as. dinsdag op weg gaat..
via Hong Kong..
Fingers crossed..
 
Krijg net de leptospirose uitslag binnen!! Lager dan 100.... Wat een opluchting..
Kan ik eindelijk echt alles voor haar regelen...
 
Back
Top