LASTAVA Tim911

FritsC

XPdite Sponsor
Dank je wel, heel veel tijd in mijn CV gestoken, maar uiteindelijk betaald het zich toch uit. Ook fijn dat als de job bevalt en ik val positief op dat er normaal gesproken voldoende kansen komen in de toekomst voor vastigheid. Zo niet daar dan binnen een andere overheidstak, maar met een systeemwissel en warehouse expansie en het personeelsverloop ziet het er op eerste gezicht allemaal positief uit, fijnste van alles dat ik weer lekker aan de slag kan. Voordeel voor mij is dat ik bij mijn vorige werkgever een soort manusje van alles was en ook purchasing deed bij ziekte van een collega, die gretigheid om te leren betaald zich vroeg of laat altijd wel uit.
Gefelciteerd Tim911. Je bent op de proef gesteld maar nu heb je een voet tussen de deur (wat een rare uitdrukking is dat eigenlijk) en wellicht een opstapje naar een vaste betrekking!

Tim911

Well-Known Member
Gefeliciteerd. Ik heb wel vraagtekens bij het hoge verloop, maar daar geef jij nu natuurlijk geen reet om; eerst maar wat ozzie werkervaring onder de riem krijgen.
Dit is het eerste wat ik zelf ook dacht, ik denk dat er meerdere redenen aanwijsbaar zijn dus over het algemeen raak ik daar zeker niet van in paniek, en helemaal niet omdat ik casual ben. Inderdaad lokale werkervaring opdoen is het aller belangrijkste.

Warehouse is veel te klein, rommelig en ik weet uit ervaring dat een systeemwissel welke al een half jaar te laat is een enorme tol van de organisatie eist, niet iedereen kan hier tegen. Verloop in Cairns altijd vrij hoog, transient city. Maar goed, we gaan het zien. Omdat hier ook weer kansen uit voorkomen, ik loop niet weg voor een uitdaging. Helemaal na 8 maanden stil zitten.

Last edited:

Tim911

Well-Known Member
Gaaf! Klinkt als een gevalletje; krijg je voet tussen de deur? ;)
Ja daar is het in eerste instantie ook voor bedoeld, als je maar binnen bent. Hoe maakt even niet uit.

Blij voor je! Ook casual is prima, geeft je in ieder geval Australische werkervaring op je resume!
Dit is voor mij zeker een reden om het aan te pakken, niet dat ik in de positie ben om te weigeren maar juist voor die lokale werkervaring EN niet onbelangrijk een lokale reference. Ik heb de manager gevraagd of deze een reference voor mij wil zijn en dat was vanzelfsprekend.

Gefelciteerd Tim911. Je bent op de proef gesteld maar nu heb je een voet tussen de deur (wat een rare uitdrukking is dat eigenlijk) en wellicht een opstapje naar een vaste betrekking!
Het is een vreemde uitdrukking, maar zo voelt het voor mij wel. Ik ben gelukkig nog steeds in de running voor een vaste betrekking, en als dat niks wordt kan ik iets rustiger achterover leunen en verder gaan met job hunten vanuit een casual positie, vooral mentaal maar natuurlijk ook financieel haalt dit de druk flink van de ketel. Casual 0 uren contract is normaal gesproken niet echt top, maar met de systeemwissel op komst is het alle hens aan dek dus er komt genoeg werk aan voor me.

Aanhouder wint altijd, al is dit vaker makkelijker gezegd dan gedaan.

Tim911

Well-Known Member
Oh wow!
Bij de mijne ging het om drie vragen ofzo. Wel een verschil. Ja, dan snap ik dat ze er niet op zitten te wachten.
Net kreeg ik mijn de ingevulde vragenlijst terug van mijn reference. Dit zijn ook weer lastige vragen hoor, niet zoveel als Coles maar wel een aardige lijst, hij is er 1,5 uur mee bezig geweest. Je moet er wat voor over hebben. Haha

Tim911

Well-Known Member
Ook wel weer mooi, ze moesten en zouden een reference van mijn laatste NL werkgever hebben, maar die hadden dus gezegd dat ze niet meer mee wilden werken. Dus ik stuur een mail naar een hoge baas daar, zegt ie: Dit blijft tussen ons maar ik werk gewoon mee hoor, wat een onzin. Hij had alleen geen tijd om het formulier daadwerkelijk in te vullen. Dus ik heb het ingevuld, hij heeft het getekend en voorzien van bedrijfsstempel. Nee echt waterdicht systeem hoor dit referentie systeem. :oops:

Tim911

Well-Known Member
Ben je mooi tussendoor gepiept, Tim.
Tja, ik heb gezegd dat als hij dingen ziet waar hij het niet mee eens is dat hij dat aan mag passen, hij heeft 1 dingetje aangepast maar vond dat ik een zeer realistisch beeld schetste waar hij zich volledig in kon vinden, dus in zekere zin is het een oprechte referentie.

Wat wel apart en echt Australisch is is dat ik inmiddels al 7 weken verder ben sinds sollicitatie, zo langzaam werken ze hier. Heb het idee dat ik er nu wel bijna ben dus zou opluchting zijn. Ik kan de spreekwoordelijke finishlijn ruiken. Maar je weet nooit...

Tim911

Well-Known Member
Sja, jij wilde toch ook naar Oz voor de relaxte attitude?
Of jij niet?
Ik wel, maar het heeft ook z'n keerzijde.
Ja zeker, dat is wat prettig is in meeste gevallen, alleen dit geval niet. Maar je wordt er wel heerlijk laid back van. Prachtig land.
Ze gaan niet over 1 nacht ijs maar wachten tot het ijs dik genoeg is om lekker te schaatsen, al vriest het hier nooit. Ik kijk met volle bewondering hoe het er hier allemaal aan toe gaat, en zie dat er ook een andere manier is dan de opgejaagde en snelle NL manier. Fijn.

slatsr

Well-Known Member
Tja, ik heb gezegd dat als hij dingen ziet waar hij het niet mee eens is dat hij dat aan mag passen, hij heeft 1 dingetje aangepast maar vond dat ik een zeer realistisch beeld schetste waar hij zich volledig in kon vinden, dus in zekere zin is het een oprechte referentie.

Wat wel apart en echt Australisch is is dat ik inmiddels al 7 weken verder ben sinds sollicitatie, zo langzaam werken ze hier. Heb het idee dat ik er nu wel bijna ben dus zou opluchting zijn. Ik kan de spreekwoordelijke finishlijn ruiken. Maar je weet nooit...
Beetje Australische mentaliteit, veel government. In de corprate world waar ik werk duurt het niet zo lang.

Tim911

Well-Known Member
Beetje Australische mentaliteit, veel government. In de corprate world waar ik werk duurt het niet zo lang.
Ja, je moet geen haast hebben :cool: Ik kreeg zojuist een telefoontje dat ik uitgenodigd ben voor sollicitatie ronde voor de full time senior rol, wat dus betekend dat ik bij de laatste 5 zit. Wat wel vreemd was dat ik vroeg om een update over mijn casual job en dat ze daar geen antwoord op konden geven op dit moment. hmmm.

Beebmeep

Well-Known Member
Ja, je moet geen haast hebben :cool: Ik kreeg zojuist een telefoontje dat ik uitgenodigd ben voor sollicitatie ronde voor de full time senior rol, wat dus betekend dat ik bij de laatste 5 zit. Wat wel vreemd was dat ik vroeg om een update over mijn casual job en dat ze daar geen antwoord op konden geven op dit moment. hmmm.
Waarschijnlijk willen ze eerst dit achter de rug hebben en mocht je het niet worden, dat ze dan naar de casual optie kijken? Spannend :)

Tim911

Well-Known Member
Waarschijnlijk willen ze eerst dit achter de rug hebben en mocht je het niet worden, dat ze dan naar de casual optie kijken? Spannend :)
Dat gevoel heb ik ook, al heb ik mijn interview voor de casual role al gehad. Maar dit blijkt wel dat ze me als serieuze kandidaat zien anders hadden ze hier wel openheid over gegeven, dus moet het maar positief zien. Moet voor een 3 koppig panel verschijnen, ben normaal nooit nerveus voor sollicitatie gesprekken maar moet zeggen dat ik dat nu echt wel ben.

Beebmeep

Well-Known Member
Dat gevoel heb ik ook, al heb ik mijn interview voor de casual role al gehad. Maar dit blijkt wel dat ze me als serieuze kandidaat zien anders hadden ze hier wel openheid over gegeven, dus moet het maar positief zien. Moet voor een 3 koppig panel verschijnen, ben normaal nooit nerveus voor sollicitatie gesprekken maar moet zeggen dat ik dat nu echt wel ben.
Ja, dat dacht ik dus ook - dat je goede kansen maakt - maar durfde het niet te zeggen, omdat het al een paar keer misgegaan is op het laatste moment. Maar ik duim!

Tim911

Well-Known Member
Ja, dat dacht ik dus ook - dat je goede kansen maakt - maar durfde het niet te zeggen, omdat het al een paar keer misgegaan is op het laatste moment. Maar ik duim!
Nee daar heb je gelijk in, en ik moet er eigenlijk ook niet teveel op hopen om de reden die je hier noemt. Het is de goden verzoeken. Maar liever dit doorlopen en uiteindelijk misgrijpen dan helemaal niet uitgenodigd worden, heb ondertussen aardig wat ervaring in sollicitatie gesprekken hier. :D

Red dust

Well-Known Member
Ook wel weer mooi, ze moesten en zouden een reference van mijn laatste NL werkgever hebben, maar die hadden dus gezegd dat ze niet meer mee wilden werken. Dus ik stuur een mail naar een hoge baas daar, zegt ie: Dit blijft tussen ons maar ik werk gewoon mee hoor, wat een onzin. Hij had alleen geen tijd om het formulier daadwerkelijk in te vullen. Dus ik heb het ingevuld, hij heeft het getekend en voorzien van bedrijfsstempel. Nee echt waterdicht systeem hoor dit referentie systeem. :oops:
Mmmm... Mijn laatste job was in recruitment en als je werkgever een provider gebruikt voor reference checks, Dan ontvangt de werkgever een notification of potential fraud. Ze vergelijken namelijk IP addressen van de werknemer en de referee, hoe snel na verzending de vragenlijst wordt ingevuld etc. uitkijken dus!

Tim911

Well-Known Member
Mmmm... Mijn laatste job was in recruitment en als je werkgever een provider gebruikt voor reference checks, Dan ontvangt de werkgever een notification of potential fraud. Ze vergelijken namelijk IP addressen van de werknemer en de referee, hoe snel na verzending de vragenlijst wordt ingevuld etc. uitkijken dus!
Dit klopt, Coles gebruikte dit portal systeem. Daarom heb ik alles toendertijd ingevuld, doorgemaild en heeft mijn nederlandse ex manager het allemaal geupload in de portal, dus was niet te tracen via IP. Dit keer heeft mijn ex manager het terug gemaild naar mij, en ik zijn originele mail doorgestuurd naar recruitment, en dat was voldoende. Ze doen het recruitment zelf binnenshuis. Ze kunnen hem evt contacten want ze hebben zijn email en 2 tel nrs. En er zat ruim 24 uur tussen. Ik weet gelukkig ook hoe die IP traces etc werken.

Ze mailden mij het in te vullen formulier, met de vraag of ik dit misschien door iemand op mijn ex werk kon laten invullen. Niks verkeerds aan :p

OFX