LASTAVA Tim911

Tim911

Well-Known Member
Inmiddels al weer tijdje aan de gang op het warehouse, best leuke baan en ideale werktijden: ma tm vr 7:30-15:30.

De fulltime baan in het warehouse waar ik eigenlijk op gesolliciteerd had ben ik geeindigd als nr 1 op de meritlist, was als favoriete kandidaat aangemerkt door het panel en alles was langs de manager die er uiteindelijk een klap op gegeven had, maar toen kwamen ze er met het opmaken van het contract achter dat ik geen permanent resident was, terwijl ik dat ook de hele tijd gewoon aangegeven had en dat was nooit een probleem verder. En nu dus blijkbaar wel: geen PR, geen full time government contract. Dus natuurlijk wel weer even balen. Helemaal omdat je onder "normale" omstandigheden gewoon een full time job had gehad.

Zelf vonden ze het ook wel een lastige situatie en ze zouden met een oplossing komen omdat ze me aangaven dat ze me heel graag binnenboord willen houden. Die oplossing heb ik vandaag gekregen, de region manager kwam langs vandaag om te melden dat ze me een 3 maanden contract gaan geven voor een kantoorfunctie met een gegarandeerde 5 daagse werkweek, met optie naar 6 maanden en zelfs langer als het beide partijen bevalt. Enige nadeel dat het altijd op papier casual basis blijft maar dat is niet anders, en kan ook niet anders ivm mijn 309. Voordeel is wel dat ze me in een veel hogere loonschaal knallen, dus voorlopig zitten we even goed. En heb dezelfde werktijden dus echt top. Mocht het allemaal niks zijn kan ik altijd terug naar casual warehouse worker, ook niet verkeerd, serieus van werkdruk hebben ze hier nog nooit gehoord.

The life of an immigrant, never a dull moment :p
'

Last edited:

afterbang

XPdite Sponsor
Ja regeltjes zijn hier echt regeltjes. En ja, ook ik heb hier al van die dingen meegemaakt dat men zoiets zegt als: geen probleem! Totdat er echt pen op papier moet en dan is het plots wel een probleem...

Maar alles in acht genomen; een dikke vooruitgang ten opzichte van een maandje of twee terug 👍

Beebmeep

Well-Known Member
Inmiddels al weer tijdje aan de gang op het warehouse, best leuke baan en ideale werktijden: ma tm vr 7:30-15:30.

De fulltime baan in het warehouse waar ik eigenlijk op gesolliciteerd had ben ik geeindigd als nr 1 op de meritlist, was als favoriete kandidaat aangemerkt door het panel en alles was langs de manager die er uiteindelijk een klap op gegeven had, maar toen kwamen ze er met het opmaken van het contract achter dat ik geen permanent resident was, terwijl ik dat ook de hele tijd gewoon aangegeven had en dat was nooit een probleem verder. En nu dus blijkbaar wel: geen PR, geen full time government contract. Dus natuurlijk wel weer even balen. Helemaal omdat je onder "normale" omstandigheden gewoon een full time job had gehad.
Dat had ik destijds ook bij m'n huidige baan: baan werd aangeboden en 2 uur later werd het aanbod weer ingetrokken. Is wel goedgekomen, ik werk er nu bijna 10 jaar :)
Destijds stond er ergens op de immi website een brief die je eventueel bij sollicitaties kon laten zien. Dat iemand met een tijdelijk werkvergunning gewoon aangenomen kan worden voor vaste contracten e.d. Dat ze dezelfde werkrechten hebben. Ze moeten alleen bij het eventueel verlopen van hun visum het land uit. UIteraard zitten er wat uitzonderingen bij, maar dat is meestal citizenship.

Maar jij hebt in ieder geval werk met goede vooruitzichten :)

Tim911

Well-Known Member
Dat had ik destijds ook bij m'n huidige baan: baan werd aangeboden en 2 uur later werd het aanbod weer ingetrokken. Is wel goedgekomen, ik werk er nu bijna 10 jaar :)
Destijds stond er ergens op de immi website een brief die je eventueel bij sollicitaties kon laten zien. Dat iemand met een tijdelijk werkvergunning gewoon aangenomen kan worden voor vaste contracten e.d. Dat ze dezelfde werkrechten hebben. Ze moeten alleen bij het eventueel verlopen van hun visum het land uit. UIteraard zitten er wat uitzonderingen bij, maar dat is meestal citizenship.

Maar jij hebt in ieder geval werk met goede vooruitzichten :)
Ja daar heb je gelijk in, ik heb meerdere varianten van mijn visa doorgespeeld, en alle rechten met betrekking tot full working rights e.d. staan daar ook duidelijk aangegeven. Ik baal van het resultaat maar ben ergens toch ook wel weer trots. Heb ook echt sterk geinterviewd. Met deze constructie heb ik rust en zekerheid voor tenminste 3 maanden, procurement gaat helemaal op de schop de komende maanden ivm nieuw systeem dus wie weet, misschien kan ik het casual uitzingen tot ik permanent ben en zolang beide partijen elkaar van dienst kunnen zijn ben ik er wel vrij zeker van dat ik langer dan 3 maanden werk ga hebben.

Tim911

Well-Known Member
Ja regeltjes zijn hier echt regeltjes. En ja, ook ik heb hier al van die dingen meegemaakt dat men zoiets zegt als: geen probleem! Totdat er echt pen op papier moet en dan is het plots wel een probleem...

Maar alles in acht genomen; een dikke vooruitgang ten opzichte van een maandje of twee terug 👍
Ik begrijp dat een manager niet alle in en outs weet van alle visa, zij zag de zin: Stay: Indefinite en dacht dat komt allemaal wel goed. Het is een blijft een grijs gebied. Dus ze ging er oprecht vanuit dat het allemaal los zou lopen, echter dachten de bureaucraten in Brisbane hier anders over. Maar dat het een enorme vooruitgang is is wel zeker. Lekker onder de mensen, echt heel belangrijk voor je algemeen welzijn.

Tim911

Well-Known Member
Heb 2 weken op het warehouse gewerkt en daar een fantastische tijd gehad. Van alles mogen proeven en meekijken, en ook lekker aan het werk in de semi buitenlucht. De tijd vloog om en vond het eigenlijk ergens wel jammer dat ik om 15:30 weer naar huist moest. Ook contact met collega's was goed en voelde me echt part of the team. Kon meteen een persoon ondersteunen die niet zo heel goed in SAP thuis is om zijn inventory te updaten en checken, dus waren we allebei happy. Hij hoefde de manuals niet te gebruiken en scheelde hem een halve dag met mij ernaast.

Nu sinds maandag op kantoor, wat een verschil..... Ik werk op de "inkoop" afdeling wat leuk klinkt maar echt verschrikkelijk saai is. Het inkopen is alleen orders fiatteren en kijken of de aantallen kloppen en of ze niet over de limiet heengaan. Dat doet vooral de persoon die mij inwerkt en ik kijk een beetje mee, het is niet de bedoeling dat ik dat ook ga doen volgens mij, want het hele proces kost je toch een paar maanden om te begrijpen en aangezien we binnen 2 maanden op een nieuw systeem over gaan hoef ik dat ook niet te leren. Dit kost ongeveer 2 uur per dag en de rest van de dag krijg ik een stapel facturen en moet ik dit checken of het betaald is en of de bedragen overeen komen. 7 uur per dag naar een schermpje staren en achter een computer zitten is echt niks voor mij, sfeer is ook grafstemming. Niemand praat met elkaar. Gelukkig is het maar voor 3 maanden. Goh wat zou ik graag terug willen naar het warehouse zeg... zelfs voor 200 dollar minder per week. Vooral het wachten tussendoor op een taak, heb me nog nooit zo nutteloos gevoeld.

Uiteraard doe ik wel mijn uiterste best om alles goed te doen en zoveel mogelijk op te pikken, en ben ik ontzettend blij met de geboden kans en vooral geld, ik denk dat veel mensen een moord zouden doen voor deze baan en salaris. Het is echter echt niks voor mij, weet nu wat cabin fever inhoudt.

Last edited:

Tim911

Well-Known Member
Nou.. mijn kantoorcarriere heeft 1 week geduurd.. Ik kan weer terug naar het warehouse omdat er iemand overgeplaatst is van de week. Mijn manager vroeg hoe mijn 1e week beviel en ik ben gewoon eerlijk geweest . Geen probleem verder. kwam eigenlijk wel goed uit omdat ze nu daar weer iemand misten.

Dus vanaf morgen de komende maanden full time in dienst in het warehouse, daarna als het goed is door naar het ziekenhuis waar een nieuwe functie gecreeerd wordt en ze aan mij denken voor die positie. Ik heb al ja gezegd dus moet wel goedkomen. Is een functiegroep hoger maar wel uitvoerend dus helemaal perfect. Ik ben happy.

afterbang

XPdite Sponsor
Volgens mij begint het allemaal op zijn plaats te vallen nu. Due voet tussen de deur hè. Gvd wat kan dat moeilijk zijn. Maar als tie er eenmaal tussen zit ;)

Well done mate!

Tim911

Well-Known Member
Volgens mij begint het allemaal op zijn plaats te vallen nu. Due voet tussen de deur hè. Gvd wat kan dat moeilijk zijn. Maar als tie er eenmaal tussen zit ;)

Well done mate!
Ja het gaat helemaal prima op het moment. Heb echt zin om morgen weer lekker aan de bak te gaan en maximaal 1 uur naar een schermpje staren ipv 7.15 haha. Ja die voet tussen de deur is heel lastig, en vooral natuurlijk bij de government. Maar heb toch wel het gevoel dat ik binnen ben. Nadat ik aangaf dat ik het toch niet helemaal wat vond hadden ze ook direct afscheid van me kunnen nemen, ben tenslotte "maar" casual, maar ze gaf wederom aan dat ze me absoluut niet kwijt willen en dat ze me dus op termijn die functie in het ziekenhuis willen geven die over een week of 8-9 in het leven geroepen wordt. Ook weer gegarandeerd 5 dagen per week werk dus ik kan mijn geluk niet op op het moment.

Misschien is het ook wel een beetje meant to be, ik weet het niet. Ik heb in NL echt veel te lange dagen gemaakt en toen ik naar Oz kwam was ik compleet opgebrand en heb ik uit selfpreservation een lijstje gemaakt met wat ik graag zou willen van een werkgever.

Daar op stonden:

• geen weekenden meer werken
  • 36 uur per week werken ipv 40 en zelfs structureel 50-60
  • vroeg beginnen en vroeg thuis
  • hoger uurloon zodat je het financieel niet teveel gaat voelen

Ik wist dat er misschien 1 haalbaar was, maar dat ze allemaal afgestreept konden worden had ik ook niet durven dromen.

Last edited:

HardCore

Well-Known Member
Interessante lijst.

Veel zaken komen echter voort uit intrinsieke motivatie.
Minder gemotiveerde werknemers hebben vanuit zichzelf minder de neiging om extra te werken en worden uiteindelijk ook minder daarvoor gevraagd. Daardoor heb je in een team vaak een aantal mensen die altijd aan het werk zijn en ook als eerste gevraagd worden in te springen als er geen gat moet worden opgevuld.

Het is goed dat je die lijst hebt (je bent je bewust van je valkuilen en je hebt de eerste stap genomen voor een tegenmaatregel), maar je moet je er wel van bewust blijven dat er een stukje van jezelf in zit, waardoor je zoveel werkte. Je zult jezelf in de gaten moeten houden en jezelf afremmen als het weer de verkeerde kant op gaat.

Interessante lijst.

Veel zaken komen echter voort uit intrinsieke motivatie.
Minder gemotiveerde werknemers hebben vanuit zichzelf minder de neiging om extra te werken en worden uiteindelijk ook minder daarvoor gevraagd. Daardoor heb je in een team vaak een aantal mensen die altijd aan het werk zijn en ook als eerste gevraagd worden in te springen als er geen gat moet worden opgevuld.

Het is goed dat je die lijst hebt (je bent je bewust van je valkuilen en je hebt de eerste stap genomen voor een tegenmaatregel), maar je moet je er wel van bewust blijven dat er een stukje van jezelf in zit, waardoor je zoveel werkte. Je zult jezelf in de gaten moeten houden en jezelf afremmen als het weer de verkeerde kant op gaat.
Intrinsiek, zeer zeker. Omdat dat hetgeen is waar je zelf iets aan kan doen. Ik ben niet iemand die zo nodig lange uren moet maken of wat dan ook, integendeel zelfs. Dat ik zoveel werkte kwam ivm een systeemwissel en was niet echt zo gepland. Maar laten we eerlijk zijn, ik kon het extra geld ook weer goed gebruiken voor als ik een langere periode in Oz zonder werk zou komen te zitten, dus dat kwam mooi uit. Ik hoef niet zo nodig een leidinggevende functie, althans niet nu. Ik vind het even prettig om lekker zonder verantwoording over anderen te kunnen werken, wat een verademing. Dit zal waarschijnlijk niet mijn hele loopbaan zo blijven maar daarom geniet ik er ook van, mocht het wel de rest van mijn loopbaan zo zijn, ook prima. Maar wat er ook gebeurd, mocht ik het niet leuk vinden of niet meer trekken dan ben ik wel iemand die meteen aan de bel trekt.
Ik heb ook bij Coles mijn goede contract ingeleverd omdat er veel dingen waren waar ik geen lekker gevoel bij had.

OFX