LASTAVA Tim911

Roels

Member
Op zich vind ik het wel logisch dat je nu een dipje hebt. Tijdens het zoeken naar werk ed heb je een duidelijk doel waar je al je energie (en frustratie) op kunt richten. Nu is opeens 'alles in orde' objectief gezien. Bepaalde negatieve gevoelens kunnen echter wel aanblijven, en nu heb je niet meer het excuus dat het komt doordat het tegenzit met werk. Dus dan blijf je achter met de vervelende gevoelens, maar zonder de duidelijk aanwijsbare reden waarom dat zo is. Dat kan heel desorienterend aanvoelen.

Misschien helemaal niet waar voor jou, maar zo werkt het bij mij vaak.

Beebmeep

Well-Known Member
Aansluitend bij @Roels : het kan ook zijn dat je bepaalde dingen hier nog niet hebt opgebouwd. Goede vriendschappen opbouwen heeft bijv tijd nodig. Je hebt nu werk (Yay!), je vriendin werkt, en dan in het weekend of te moe of even niet weten wellicht waar je zo even heen kunt ( = bij vrienden langs ofzo). De weemoedige gevoelens zijn dan denk ik normaal. Daar moet je je draai in vinden of inderdaad die 'sleur' doorbreken door er iets bij te gaan doen.

In Nederland hadden we allemaal onze vrienden en vastigheden. Ik woon hier nu ruim 10 jaar en heb de laatste 3-4 jaar pas het idee dat de stukjes echt op hun plek zijn gaan vallen. Whyalla is dan misschien ook nog wel een extra uitdaging ;) Had ik net goede contacten opgedaan, dan raakte ik die 'kwijt' doordat ze naar QLD of WA verhuisden vanwege werk. Door wat gezondheids issues zat ik ook een tijdje niet goed in mijn vel, dus dat hielp ook niet. Ondertussen heb ik hier goede vrienden opgebouwd, om verjaardagen, Kerst e.d. mee door te kunnen brengen. Ik heb bios-buddies en hoef vrijwel nooit alleen naar een theatervoorstelling of concert waar ik heen wil. Ik heb sinds een aantal jaren ook wat huisdieren, wat flink bijdraagt aan het thuis-gehalte. Verder begonnen met wat kleine aanpassingen in en om de woning, dus het wordt echt mijn stek. Maar dat kost dus allemaal tijd (en geld...).

Voor jezelf, probeer je op de leuke dingen te richten, als tijd/energie/financien het toelaten: ga andere dingen doen, een leuke sport, wat vaker een dag/weekend de hort op, en probeer niet teveel stil te staan bij wat familie/vrienden in Nederland doen en waar jij anders bijgeweest was. En anders kun je hier je verhaal kwijt. Ofwel op het forum ofwel via een PM (ik bied me in dat opzicht aan).

Keep your chin up :)

Tim911

Well-Known Member
@Red dust : het vinden van een eigen woning is zeker iets waar we ontzettend naar uit kijken en iets waar we ook alles op alles op zetten op het moment om maar zoveel mogelijk deposit te hebben straks. We willen graag een hondje en ik wil weer vissen houden, en dat gaat nu allemaal niet. Gelukkig sparen we flink en hebben een goede routine opgebouwd. Wat dat betreft kan ik niet wachten om met die PR aanvraag te beginnen, want als dat binnen is wordt financiering ook weer een stuk makkelijker. Mijn ouders zijn afgelopen januari geweest, en komen volgend jaar september weer samen met mijn broertje, dus dat is wel weer iets om naar uit te kijken.

@Roels, doelen stellen moet je altijd blijven doen, en die van werk was min of meer ook een beetje het probleem, daar is afgelopen week duidelijkheid over gekomen. Ik had namelijk wel werk maar vulde iemand anders zijn positie in, als hij terug zou komen hield mijn baan op te bestaan. Dus er was constant dat onbehaaglijke gevoel van: als ik straks nog maar werk heb. Werk heb ik en hou ik voorlopig ook zoals het er nu allemaal uitziet dus dat is zeer positief. De gedachte om weer werkloos te worden terwijl je elke dag met plezier naar je werk gaat zou me dol draaien, maar deze last is dus van de schouders.

@Beebmeep super lief dat je je luisterend oor aanbiedt, dat is echt top. Ik weet nog steeds niet of het nou echt heimwee was, of een gevoel van onbehagen tov de huidige situatie hier, ik ben er nog steeds niet helemaal achter. Maar ik denk dat het een combinatie van beiden is, met een stukje heimwee naar het eigen stekje in NL, en de contacten met vrienden en familie ter afleiding. Dat is iets wat ik nog steeds wel mis maar zal dat toch anders moeten gaan invullen, en idd dat heeft tijd nodig. Het onbehagen hier komt voort uit de onzekerheid in werk en de stress van de naderende PR aanvraag en het feit dat we keihard werken en sparen maar soms het gevoel hebben dat we alleen maar achteruit gaan in plaats van vooruit. Dat is uiteraard niet zo en we bouwen lekker kapitaal op maar soms voelt het wat gedwongen, maar als je wat wil bereiken dan moet je wel. We hebben van het weekend ieder een soort van smorgasbord gemaakt met wat we willen en hoe we de toekomst allemaal zien. We zijn er wel over uit dat we dingen aan moeten passen, vriendin heeft nu 3 banen maar vanaf januari weer 1, geld is goed maar stress speelt haar parten. Dus we gaan wat meer in relax modus als we een woning hebben gekocht, en zullen dan ook veel meer geld gaan besteden aan leuke dingen doen en leuke toys kopen :p. Het was echt even een dipje want voel me nu gewoon weer top, en kijk weer vooral vooruit en liever niet meer teveel achterom. Soms moet je echter even pijn lijden,maar als er na die pijn uitzicht op een betere situatie is dan is het allemaal te overzien en moet je even doorbijten.

FritsC

XPdite Sponsor
Met kerst en oud en nieuw lekker een weekje naar Sydney, erg veel zin in!
Goed plan. Dan zijn de hotels extra duur, en staan mensen als op 30 December in de rij voor het oudjaars vuurwerk. En niet te vergeten op 1 Januari de Unox nieuwjaarsduik op Bondi beach. :cool:😃😃

Tim911

Well-Known Member
Goed plan. Dan zijn de hotels extra duur, en staan mensen als op 30 December in de rij voor het oudjaars vuurwerk. En niet te vergeten op 1 Januari de Unox nieuwjaarsduik op Bondi beach. :cool:😃😃
Ik hoef gelukkig geen hotel te boeken, zitten bij mijn neef in surrey hills. En die duik wil ik ook weleens meemaken 😂👌🏻

OFX