LASTAVA Tim911

Jagermeester

XPdite Sponsor
Gefeliciteerd met je PR! Dat is top en super snel. En ook gefeliciteerd met jullien nieuwe/eigen huis. Housewarming in Cairns (als CoVID-19 weg is?) :p

Tim911

Well-Known Member
Ondanks de dreiging van het virus hebben we een vlotte en efficiente verhuizing gehad. Er komt altijd wat meer bij kijken dan je op voorhand inschat maar het bezoek naar bunnings is bij 2x gebleven vlak voor sluitingstijd. Vandaag loodgieter gehad om wat kranen te vervangen en een kereltje om de kabel te fixen en die jongens hebben alles wat ze aangeraakt hebben ontsmet. Toen ik zei dat ik voor QLD health werk kreeg ik zelfs nog een korting, klasse!

@Jagermeester nadat het virus is uitgeraasd is dat zeker een optie! En die PR ging snel, echt super. Ben ze erg dankbaar.

Red dust

Well-Known Member
Gefeliciteerd met je PR! Dat is top en super snel. En ook gefeliciteerd met jullien nieuwe/eigen huis. Housewarming in Cairns (als CoVID-19 weg is?) :p
Dat is een flinke rit want is vliegen straks nog een optie? De luchtvaart wordt flink opgeschud en het zal mij benieuwen hoe dat straks de prijzen beinvloedt.

Tim911

Well-Known Member
Dat is een flinke rit want is vliegen straks nog een optie? De luchtvaart wordt flink opgeschud en het zal mij benieuwen hoe dat straks de prijzen beinvloedt.
Ja dat is ook nog maar afwachten, een vriend van ons is piloot en staat op non actief voor tenminste 6 maanden. Balen voor hem is dat hij kiwi is dus geen social benefits kan claimen. Mijn ouders hebben hun reis geboekt om hierheen te komen in sept, nog maar afwachten hoe dat gaat aflopen.

afterbang

XPdite Sponsor
Ben geen econoom, maar het kan zomaar zijn dat de prijzen omlaag gaan om mensen weer in vliegtuigen te krijgen op bepaalde routes? (anders kan natuurlijk ook, maar ik weiger continu in donkere wolken rond te lopen als we het toch niet weten ;) )

Tim911

Well-Known Member
Ben geen econoom, maar het kan zomaar zijn dat de prijzen omlaag gaan om mensen weer in vliegtuigen te krijgen op bepaalde routes? (anders kan natuurlijk ook, maar ik weiger continu in donkere wolken rond te lopen als we het toch niet weten ;) )
Het zou zomaar kunnen dat het goedkoper wordt, maar wanneer weet niemand. Het blijven onzekere tijden maar ik vrees dat het nog veel erger gaat worden.

Emulate

Well-Known Member
Volgens de backpackerssites kost op dit moment een vlucht naar NL bij Emirates/Etihad $ 25,000! Veel vliegtuigen gaan ofwel driekwart leeg terug, ofwel economy zit vol en je moet business class vliegen. Onwerkelijke chaos.

Tim911

Well-Known Member
Las aandachtig de update van @SteveSW , mijn mede FNQ genoot en en tevens member van het fluo aussie gilde net als ondergetekende.

Dus hier ook maar weer eens een update de wereld in helpen.

We wonen nu alweer bijna 2 maanden in ons huis, en het bevalt echt uitstekend. We zitten op een mooie en rustige stek in een erg goed gedeelte van de stad. Mooie vergezichten over de Redlynch valley en Barron Gorge aan de voorkant en aan 4 kanten omsloten door mooie heuvelruggen, je voelt je een beetje in het regenwoud hier. En toch maar 10 minuten rijden naar de CBD. Dus Steve, misschien moet je je Woolies/ Linfox vrachtwaggel even door Upper Brinsmead sturen, ik verwacht wel dat dit ook wel redelijk jouw smaak is.

Zoals altijd bij een andere woning zijn er een hoop kleine klusjes wat gebeuren moet. Van sloten vervangen tot lampen vervangen en spullen aan de muur hangen, ook flink onderhoud in de voor en achtertuin gedaan en die zien er allebei weer respectabel uit. Veggie garden voor mijn vrouw gestart en ook een lemon en lime tree gekocht waar we lekker van gaan genieten en ons een hoop fruit gaan geven hopelijk. Aan het klimaat zal het niet liggen, aan onze onkunde misschien wel maar de basis is goed met soil en maat pot. Onze Ford Focus is afgeschreven en 2 weken geleden hebben we daar een mooie Audi A3 voor in de plaats mogen verwelkomen , ook die bevalt prima.

Verder zijn wel allebei nog 'gewoon' fulltime aan het werk, dat is het voordeel van het hebben van een overheidsbaan. Dus helaas geen spannende verhalen op dit vlak, maar volgende maand mijn 1 jarig jubileum vieren op het werk, en hopelijk snel naar de 2 jaar en permanent job bemachtigen. We liggen prima op schema.

Volgende aankoop worden solar panels, en ja @afterbang het wordt een 13kw systeem. :p

We zitten in heerlijk rustig vaarwater, aangevuld met een PR. Na een paar woelige jaren is er eindelijk rust in de tent, en het is ook wat Steve al zei: in het weekend heb je hier echt dat vakantiegevoel, en jaarrond 's avonds buiten on the porch zitten is ook echt lekker vooral nu het 's avonds zo rond de 24-25 graden zit.

Jagermeester

XPdite Sponsor
Fijn om te lezen dat het zo goed bij jullie gaat. Lekker aan het huis rommelen is geen straf in deze tijden dat je zoveel mogelijk thuis moet blijven ;)

SteveSW

Active Member
We zitten op een mooie en rustige stek in een erg goed gedeelte van de stad. Mooie vergezichten over de Redlynch valley en Barron Gorge aan de voorkant en aan 4 kanten omsloten door mooie heuvelruggen, je voelt je een beetje in het regenwoud hier. En toch maar 10 minuten rijden naar de CBD. Dus Steve, misschien moet je je Woolies/ Linfox vrachtwaggel even door Upper Brinsmead sturen, ik verwacht wel dat dit ook wel redelijk jouw smaak is.
Wel ik ben met de delivery truck al een paar keer door Brinsmead mogen rijden en dat is niet slecht. Vooral de hogere gedeelten door het zicht maar ook omdat je dan eigenlijk minder last kan hebben van de buren want je kijkt er overheen of zij over jouw. Zo wonen/huren wij nu ook in Smithfield. Dus op een helling staat bijna bovenaan de lijst. Brinsmead is 1 van de 3 B-wijken in Cairns en dus zeggen de meesten dat je er beter niet gaat wonen (niet ivm A,B,..klasse maar er zijn 3 wijken die met een B beginnen...). Maar dat lijkt me waarschijnlijk wat achterhaald en zoals in elke wijk (ook in NL en B) zijn er altijd mindere buren of buurten en betere.
Maar we zijn ondertussen wel wat gehecht geraakt aan ons stukje straat in Smithfield en hebben goed contact met sommige buren. En er is een stuk grond te koop. Al jaren en met reden: bebost en op een serieuze helling. Maar als architect....(alleen betaal je dan hoofdprijs voor bouwen zelf).
Misschien moet je eens online bestellen bij Woolies en dan kom ik vanzelf misschien wel eens langs šŸ˜‚ (niet in het weekend).

Tim911

Well-Known Member
Wel ik ben met de delivery truck al een paar keer door Brinsmead mogen rijden en dat is niet slecht. Vooral de hogere gedeelten door het zicht maar ook omdat je dan eigenlijk minder last kan hebben van de buren want je kijkt er overheen of zij over jouw. Zo wonen/huren wij nu ook in Smithfield. Dus op een helling staat bijna bovenaan de lijst. Brinsmead is 1 van de 3 B-wijken in Cairns en dus zeggen de meesten dat je er beter niet gaat wonen (niet ivm A,B,..klasse maar er zijn 3 wijken die met een B beginnen...). Maar dat lijkt me waarschijnlijk wat achterhaald en zoals in elke wijk (ook in NL en B) zijn er altijd mindere buren of buurten en betere.
Maar we zijn ondertussen wel wat gehecht geraakt aan ons stukje straat in Smithfield en hebben goed contact met sommige buren. En er is een stuk grond te koop. Al jaren en met reden: bebost en op een serieuze helling. Maar als architect....(alleen betaal je dan hoofdprijs voor bouwen zelf).
Misschien moet je eens online bestellen bij Woolies en dan kom ik vanzelf misschien wel eens langs šŸ˜‚ (niet in het weekend).
Brinsmead is grofweg op te delen in 3 delen, je hebt het deel aan de kant van Redlynch (aan de kant van cool waters holiday park) mooie uitzichten maar vrij dicht bij de Western Arterial dus altijd lawaai.
Dan heb je het grote gebied om de hoofdweg (Loridan Drive) heen en dat is vrij povo, daar wil je inderdaad niet zitten. En dan tot slot heb je het gebied tegen de heuvel aan waar wij wonen. (Bella Vista Estate) En dat is toch wel veruit de beste plek hoor. Wat je zegt klopt. Wij hebben aan 1 kant geen buren maar een weg naar een close toe, en aan de andere kant kijken we tegen de dakgoot van de buurtjes aan, het huis achter ons hebben ze de boat storage aan onze kant, en hun tuin is precies aan de andere kant dus perfect. We hebben nooit iets van de buren gehoord en we zitten bijna elke avond buiten. Ik ken de verhalen over de M suburbs, maar over de B suburbs heb ik dat ook nog nooit gehoord. dat is echt nieuws voor mij. (Ok Bentley park is drama, ben ik met je eens. Bayview heights is vergane glorie maar tegen de heuvel aan zeker niet slecht.) Brinsmead valt samen met Freshwater, Stratford, Whitfield en Edge Hill in the golden triangle naar mijn weten. Goede graadmeter zijn de huizenprijzen, die doen het in dit deel van de stad prima. Smithfield vind ik zelf niet verkeerd, vooral het hogere gedeelte, maar ik vind dat je daar te ver van de CBD af zit, niet ideaal maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik denk dat ook de prijzen daar niet zo hard groeien als dichter bij de stad, maar dat kan ik verkeerd hebben. Het is sowieso fijn om een eigen stek te hebben, waar je ook zit. Als je maar gelukkig bent.

Last edited:

OFX