LASTAVA Tim911

Janneke61

Well-Known Member
Zou zeker kijken of er iets te bespreken is voor de regels omtrent werken voor bijvoorbeeld boven de xx graden/xx luchtvochtigheid gemeten in de shed. Uiteindelijk is het ook voor QLD Health beter dat jullie niet omvallen. Laat dat doorschemeren in je respons. Het is niet alleen voor jou, het is voor de organisatie. Als er plotseling 1 of 2 collega's omvallen moet de rest harder werken en gaan die ook omvallen (domino effect) en/of de bevoorrading komt in het nauw. Beide zaken die ze niet willen.

Succes!
Er zijn regels voor. Er is een officieel tabelletje voor hoe lang je bij bepaalde temperatuur lichte of zware arbeid mag doen. Elk uur 5 minuten lijkt mij weinig. Ik zal die tabel eens opzoeken.

Beebmeep

Well-Known Member
Ja, het is ongelooflijk en onbegrijpelijk, ik werk met een collega uit Tassie en die vertoont dezelfde symptomen als ik, dus het is wachten tot ook hij ziek wordt. De staat QLD heeft amper working in heat laws zoals veel Staten dat wel hebben, en het enige wat QLD health zegt is dat je elk uur 5 minuten in de aircon mag zitten. Oftewel de rest van de 55 minuten moet je zware labour verrichten in smoor hitte en vooral humidity. De panden om ons heen hebben cross breezes en oosten zeewind. Ik schat dat hun sheds een graad of 4-5 koeler zijn kwa gevoel. Veel draaglijker in ieder geval.

5min aircon en dan de hitte weer in en dan weer 5min aircon etc. ook daar kun je goed ziek op worden, omdat je lichaam dan steeds moet omschakelen. Een WHS issue lijkt me, maar werkende voor een overheidsinstantie weet ik hoe moeilijk het is om dingen veranderd te krijgen.

Tim911

Well-Known Member
Zou zeker kijken of er iets te bespreken is voor de regels omtrent werken voor bijvoorbeeld boven de xx graden/xx luchtvochtigheid gemeten in de shed. Uiteindelijk is het ook voor QLD Health beter dat jullie niet omvallen. Laat dat doorschemeren in je respons. Het is niet alleen voor jou, het is voor de organisatie. Als er plotseling 1 of 2 collega's omvallen moet de rest harder werken en gaan die ook omvallen (domino effect) en/of de bevoorrading komt in het nauw. Beide zaken die ze niet willen.

Succes!

Je hebt helemaal gelijk, en dit zal niet de eerste keer zijn dat dit aangegeven is. Vele collega's voor mij trokken het niet en hebben overplaatsing moeten aanvragen of ontslag moeten nemen. Het werk zelf is een eitje, maar het is de hitte wat voor veel mensen gewoon teveel is. Helaas doet onze werkgever er niets aan om onze omstandigheden te verbeteren. Iedereen verschuilt achter elkaar en probeer maar eens iets gedaan te krijgen in government. Wat @Beebmeep ook terecht zegt: Onbegonnen werk en ondanks dat ben ik al stevig aan het lobbyen. De manager is het met ons eens en probeert ook het een en ander gedaan te krijgen, deze is ook wel flexibel hoor, als je 10 of 15 minuten per uur in de lunchroom wil zitten dan hoor je hem verder niet. Overigens: het meten van temperatuur is niet lijdend, eerder de luchtvochtigheid en bijbehorende gevoelstemperatuur. HR heeft het over de letterlijke temperatuur en wij lobbyen voor gevoelstemp en luchtvochtigheidsgraad. Cairns wordt zelden heter dan 35 graden, maar de gevoelstemperatuur overstijgt met grote regelmaat de 39 graden in de zomer.

We zijn nu 'bewijs' aan het verzamelen, we maken foto's van producten welke koel en droog opgeslagen moet worden, in tegenstelling tot heet en vochtig. Daarna neemt onze inventory controller contact op met leveranciers en heeft al een aardig bestand opgebouwd met artikelen die nu te warm opgeslagen liggen.

We krijgen een nieuw warehouse ergens volgend jaar, maandag worden de ideeen gepitcht door wat lieden uit Brisbane. We hebben de messen al geslepen. Het komt er min of meer op neer dat dat op dit moment het enigste punt op onze agenda is. Wordt vervolgd.

O ja, we zijn wel gewend om in de hitte te werken verder. Vandaag was gevoelstemp 35 graden en dat is prima te doen verder. Dan hoor je verder ook niemand klagen, het is meer die extreme dagen die je de das om doen.

Tim911

Well-Known Member
O, ons gelobby heeft geholpen want we hebben vanaf September beschikking over een nieuwe warehouse MET climate control! Jawel! 24 graden met 55% humidity klinkt toch een stuk beter in de oren dan 33 graden met 97% humidity! Nu al zin in!

Verder zijn we geteisterd door een cyclone hier in the Far North, ik denk dat iedereen verrast was door de kracht hiervan, en het heeft zeker zijn tol geeist in de regio en helaas ook bij onszelf. Het is pas sinds vandaag gecategoriseerd als een CAT 1 cyclone en gisteren was dit alleen een storm. Waarom is dit belangrijk? In ons geval omdat gisteren de verzekering onze 26 meter lange schutting welke was omgewaaid niet wilde vergoeden omdat deze te oud was volgens hen. En vandaag kregen we opeens een belletje dat er een crew onderweg was om de schutting en debris op te halen en een noodschutting te plaatsen. Huh? Aangezien het vandaag gecategoriseerd was als cyclone is het 'no questions asked' door de verzekering, en wordt alles gewoon vergoed. Toch fijn aangezien we toch al een andere schutting wilden. :cool:

Verder is er een grote palmboom afgebroken en heeft een krater in ons vers gerenoveerde en geverfde garagedak geslagen, grrrrrrr. Gelukkig alleen gebroken dakpannen dus dit was een snelle fix. Helaas wel in het donker moeten doen op een doorweekt en glad dak, met 100mm regenval per uur op je kop en enorme rukwinden, weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

De tradies hebben zelfs de afgebroken palmboom welke mega zwaar was meegenomen, wat een service!

Nu even wachten op een quote voor een nieuwe hek.

Last edited:

SteveSW

Well-Known Member
Ja ik denk dat velen verast waren hier. Na alle vorige waarschuwingen was deze, zonder echt veel waarschuwing, erger. Maar vreemd genoeg redelijk lokaal. Ik had maandag vergadering in de stad. Hier in Smithfield was het gewoon aan het regenen, kom ik in het centrum en waait de regen keihard horizontaal (vanuit het land!) door de straten. Bouw vergadering gecancelde omdat iedereen snel alles moet opruimen wat los zit op de werf.
Gelukkig idd dat ze het nu geklasseerd hebben als een cat 1. Moest ook wel want blijkbaar zijn boven Innisfail hele bananenplantages geknakt.

Tim911

Well-Known Member
Die horizontale regen was echt bizar! Onze buiten opslag was onbruikbaar en alles moest maar naar binnen en de roller Doors ook dicht dus zaten als sardines in een blikje. Het had nog erger kunnen zijn want ik stond onder een boom
geparkeerd en leek me veiliger om de auto te verplaatsen, letterlijk 10 minuten later kwam er een enorme tak naar beneden precies op de plek waar mijn auto stond dus het had erger kunnen aflopen. Maar als je ziet wat een cat 1 voor carnage kan aanrichten wil ik niet weten wat een cat 3 kan doen.

Trouwens nadeeltje van wonen in redlynch valley, altijd breeze maar de cyclone wint ook aan intensiteit in die corridor hebben we gemerkt.

OFX