LASTAVA Tim911

Tim911

Well-Known Member
Ronde 2 en ronde 3 en referentie onderzoek overleefd, en heb een job offer ontvangen met een goed salaris, dus heb besloten het aan te nemen.

Wel gaaf om het eens in het Engels te doorlopen (hopelijk is het eenmalig :p) En ook het proces gaat iets anders dan we in NL gewend zijn. Lees: langzaam. Na ronde 1 interview hoorde ik 2 weken niets waardoor ik zelf besloot opvolging te vragen, vervolgens werd ik direct gebeld dat het iets langer duurde wegens hoeveelheid aan kandidaten (daar gaat je zelfvertrouwen) en dat ik spoedig wat zou horen. Dat gebeurde ook en kreeg meteen mijn 2e ronde gesprek waarin ik door 2 man gefileerd werd maar kreeg ook direct complimenten op de wijze waarop ik mijn antwoorden formuleerde. Dat geeft toch wel een bak zelfvertrouwen moet ik zeggen omdat je toch niet 100% vertrouwd bent met de Engelse taal, helemaal nadat ze direct daarna al belden voor een referentie check wist ik dat het goed zat. Na het weekend werd ik gebeld met een offer en nu worden de contracten in orde gemaakt. Nog 1 week vakantie en daarna lekker aan het werk. Yeah.

Tim911

Well-Known Member
Wel snel een baan, maar de werkuren zijn absoluut kl*te. Ook jammer dat bepaalde afspraken al direct niet nagekomen zijn en ik daar toch geen fijn gevoel aan over gehouden heb. Maar ach, eerste baan is een feit en gewoon weer door zoeken naar iets beters :)

Beebmeep

Well-Known Member
Wel snel een baan, maar de werkuren zijn absoluut kl*te. Ook jammer dat bepaalde afspraken al direct niet nagekomen zijn en ik daar toch geen fijn gevoel aan over gehouden heb. Maar ach, eerste baan is een feit en gewoon weer door zoeken naar iets beters :)
Komt wat klagerig over, nog voordat je - als ik het goed heb - ook nog maar een dag bij Coles gewerkt hebt?? En dan niet als vakkenvuller, maar als manager. Voor het geval dat, ik snap dat dit niet je ideale baan is, maar er komt geld binnen, je doet contacten op en je hebt iets om op je CV te zetten. Ben wel benieuwd hoe de baan zelf je bevalt nu je een paar dagen aan het werk geweest bent ;)

Tim911

Well-Known Member
Komt wat klagerig over, nog voordat je - als ik het goed heb - ook nog maar een dag bij Coles gewerkt hebt?? En dan niet als vakkenvuller, maar als manager. Voor het geval dat, ik snap dat dit niet je ideale baan is, maar er komt geld binnen, je doet contacten op en je hebt iets om op je CV te zetten. Ben wel benieuwd hoe de baan zelf je bevalt nu je een paar dagen aan het werk geweest bent ;)
Niks ten nadele van Coles hoor, want alles is verder prima geregeld. Ik heb er nu 2 dagen gewerkt en het is niet veel anders van wat ik in NL gewend was (aantal jaar terug). Er komt genoeg geld binnen want de aanbieding was echt meer dan goed, en ik vind het fijn om met Australiers te werken en te helpen als klant, want ik weet ook hoe langer je zonder baan zit hoe groter dit obstakel gaat worden in een 'vreemd' land dus ik ben echt blij en dankbaar dat ik binnen 3 maanden aan de bak ben en idd niet als vakkenvuller, al hoort dat er ook bij. De baan zelf gaat het ook niet om, die is prima en ik weet zelf waar ik op gesolliciteerd heb.

Maar wat jammer is en blijft zijn dat de afspraken welke in het in 1e interview over werkuren en dagen (wat voor ons vrij cruciaal is) zogenaamd vergeten zijn en ik nu met een werkrooster zit waar zowel ik als mijn partner niet blij mee zijn. 4 koopavonden per week incl de zaterdagavond en de zondag. Er is wel een kans dat ik dit kan omdraaien op termijn, dus zal eerst de pil moeten slikken. Als dit niet kan wordt het toch verder zoeken, wat eerlijk gezegd ook wel weer jammer is als het alleen om werkuren gaat.

Mijn partner werkt in het onderwijs en ik heb min of meer een tegengesteld rooster als dat van haar, dus we zien elkaar alleen op maandag, dinsdag en donderdagavond, de rest van de week zien we elkaar gewoon niet. Dus je snapt wel dat dat niet fijn is. We hebben in NL 1,5 jaar op deze manier geleefd om maar zoveel mogelijk te sparen voor onze oversteek en onze relatie ging daar bijna aan kapot, we hebben toen gezworen dat we dit nooit meer zouden doen en nu doen we het verdikke toch, maar al het begin is lastig en je moet soms gewoon even pijn lijden.

afterbang

XPdite Sponsor
Ik snap je frustratie wel. Nog niet goed en wel begonnen en de eerste afspraak is al door het toilet gespoeld. Niet wat wij Nederlanders normaal vinden.

Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken bij Coles, duidelijk maken dat dit niet de afspraak was. Dan wellicht gelijk melden dat je het nu accepteert maar dat je graag meedenkt over oplossingen die voor hun en jou werken.

En verder in het hoofd houden dat het een steppingstone is/kan zijn.

Tim911

Well-Known Member
Ik snap je frustratie wel. Nog niet goed en wel begonnen en de eerste afspraak is al door het toilet gespoeld. Niet wat wij Nederlanders normaal vinden.

Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken bij Coles, duidelijk maken dat dit niet de afspraak was. Dan wellicht gelijk melden dat je het nu accepteert maar dat je graag meedenkt over oplossingen die voor hun en jou werken.

En verder in het hoofd houden dat het een steppingstone is/kan zijn.
Ik denk dat Australiers het ook niet normaal vinden wat ik zo hoor, managers in de winkel waar ik nu ingewerkt wordt hebben daar ook wel wat dingen over gezegd.

Heb het aangekaart en aangegeven, te horen gekregen dat er op dit moment niks aan valt te doen. Balen.

Tim911

Well-Known Member
Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken maar contract is beeindigd. Klote situatie maar helaas onvermijdelijk. Op zoek naar wat anders..

Tim911

Well-Known Member
Banen liggen hier niet voor het oprapen, dus nieuw werk zoeken is niet makkelijk helaas.
Moet wel zeggen dat het iniatief om te stoppen bij mijzelf vandaag kwam en niet bij werkgever dus wat dat aan gaat is het mijn eigen schuld.

Nu paar weken als inval delivery driver gewerkt voor een vishandel, chauffeur had vakantie en ze hadden geen vervanger. Helaas was dit tijdelijk dus nu weer zonder werk. Ben eigenlijk ook wel weer blij want wat een loodzwaar werk, en ook nog in de bloedhitte elke keer dozen van 20-30 kg met een steekwagen trappen op en af sleuren. Het enige mooie eraan was het dagelijkse ritje van Cairns naar Port Douglas langs 1 van de mooiste wegen van OZ, en ook tof dat je gewoon eens van een totaal andere job kan proeven.

Maar goed we rommelen vrolijk verder.

Tim911

Well-Known Member
We zijn inmiddels verhuisd, we woonden tijdelijk bij een kennis in maar hadden echt behoefte aan een eigen plekje. Dus nu wonen we 100m van het strand in Trinity Beach. Niet gek om hier de hete zomer door te brengen, en ook nog eens een heerlijke bries door ons appartement. Het is huur omdat we de laatste maanden zoveel woningen bezocht hebben en niks konden vinden binnen budget wat voor ons de moeite waard was.

Plan om zelf te bouwen leeft nog steeds maar is op de lange baan geschoven voorlopig.

afterbang

XPdite Sponsor
We zijn inmiddels verhuisd, we woonden tijdelijk bij een kennis in maar hadden echt behoefte aan een eigen plekje. Dus nu wonen we 100m van het strand in Trinity Beach. Niet gek om hier de hete zomer door te brengen, en ook nog eens een heerlijke bries door ons appartement. Het is huur omdat we de laatste maanden zoveel woningen bezocht hebben en niks konden vinden binnen budget wat voor ons de moeite waard was.

Plan om zelf te bouwen leeft nog steeds maar is op de lange baan geschoven voorlopig.
Ja, een plekje voor jezelf is wel belangrijk, zeker als er wat opstart frustratie kan zijn (baan, huis zoeken). Geniet van je nieuwe temp. plekje!

Tim911

Well-Known Member
Ja, een plekje voor jezelf is wel belangrijk, zeker als er wat opstart frustratie kan zijn (baan, huis zoeken). Geniet van je nieuwe temp. plekje!
Exact, tevens is het ons te doen om de locatie afwegingen te kunnen maken voor vestiging lange termijn. Er zijn altijd pro en cons mbt locatie, en we willen graag ontdekken wat DE plek voor ons is. Nu northern beaches ipv inner suburbs. half uur langer reistijd tov vorige locatie dus kijken wat er op lange termijn zwaarder gaat wegen. We hebben een 6 month lease dus als er geen koopkans komt in de tussentijd dan misschien weer naar volgende plek verkassen om 'ervaring op te doen' .

Tim911

Well-Known Member
Heatwave in the tropics, gister 43 graden wat een all time record betekend voor de regio. Vandaag weer 40 graden. Als FNQlders lopen te klagen dat het veel te warm is kun je er van op aan dat dat ook zo is. pfff

OFX