LaStaVa Tour in Broken Hill NSW

Tour

XPdite Sponsor
Het lijkt me een goed idee om ook een LaStaVa te starten. Ik merk nl dat het hele 'visa gedoe' me een beetje (behoorlijk) begint te irriteren en dat ik steeds meer bezig ben met het vermijden :oops: (lekker bijlezen op XPdite, beetje internetten ed) dan actief bezig te zijn met verzamelen van alle info en de tijd begint toch langzaam aan te dringen. Oke hier komt onze stand van zaken:

26-12-2010 Australie binnen gekomen op een WHV
12-03-2011 Duncan leren kennen
23-05-2011 Echt verkering
02-09-2011 hebben Dunc & ik besloten voor het De-Facto visum te gaan & ben ik bij hem ingetrokken in Broken Hill
25-12-2011 Start 2e WHV
06-07-2012 / 12-8-2012 Samen op vakantie naar NL :up: toen we daar waren diverse papieren opgevraagd

11-09-2012
Inmiddels binnen bij mamsie in NL:
- VOG
- Internationaal uitreksel geboorte register
- Internationaal uitreksel scheiding
- Gewaarmerkt kopie SPW4 diploma's
- Internationaal uitreksel scheiding mamsie

Ik heb inmiddels al 3 pagina's met '20 shades of Dunc & Tour' volgeschreven en ik ben nog steeds bij vorig jaar September. Zo lastig om te beoordelen hoe uitgebreid of juist niet het moet zijn. Ik vind dit het lastigste deel tot nu toe. Dunc moet nog beginnen, hij ziet er erg tegenop.

E-mail bevestiging binnen voor AU VOG, origineel volgt per post

Medicals kan ik in Adelaide doen, gewoon afspraak maken week van te voren. We hadden besloten om dat na het lange weekend te doen en er dan direct een weekje ADL/Wallaroo aan te plakken maar het lijkt erop dat ik er een nieuw baantje bij krijg dus die week vakantie zit er misschien wel helemaal niet in. Hoe dan ook de medicals moeten 'snel' gebeuren en staan hoog op m'n lijstje.

Form 888 - Duncs ouders hebben er 1 geschreven (nog niet getekend)
- Duncs broer zei dat hij er 1 ging maken (nog niets van gehoord verder)
- Onze buurman en goede vriend zei dat hij er 1 ging maken (hij heeft niet zo'n haast)
- Mijn oude baas zei dat ze er 1 wilde maken (ze heeft t nu te druk)
Dus daar moet ook nog flink aan gewerkt worden :confused:

Form 40 & 47 hadden we ingevuld maar vandaag print Dunc nieuwe uit omdat ik op t forum had gelezen dat er na 1-7 nieuwe formulieren zijn die je moet gebruiken. Dat is t werk niet, alle info is er.

Foto's zijn uitgezocht en staan op sticky, klaar om geprint te worden

Zo veel mogelijk bewijzen verzameld (gezamelijke uitnodigingen ed) en zitten in apart mapje in ordner

Wat ik nou zo enorm frustrerend vind zijn de instanties in NL, het helpt niet mee dat ik zo vaak ben verhuisd (gemiddeld elke 3,5 jaar) maar de onvriendelijkheid en de onwil om mee te werken of om even iets verder te kijken dan hun neus lang is. Toen we in NL waren ben ik een hele dag bezig geweest met de gemeentes afgaan voor uittreksels. Het lastigste was diegene mbt m'n (flits) scheiding, ja ik weet dat die niet overal geaccepterd wordt maar niemand weet precies waar dan wel en waar niet. In het register sta ik gewoon geregistreerd als gescheiden (heb t zelf gezien op hun scherm). Dus zou je denken dat ze dat ook gewoon kunnen uitprinten maar ze willen dat gewoon niet doen :mad:

Nu heeft gister m'n ma het rondje gemeentes gedaan alleen heeft zij bij gemeente #3 een paar medewerkers bijna over de balie getrokken uit frustratie en toen ineens wisten ze wel waar ze het over had (een internationaal uitreksel over mij) maar konden zij dat niet uitprinten. Gemeente #4 heeft t uitgeprint en heeft t aan mamsie laten zien maar mocht t niet aan haar meegeven, want dat moet dan plotseling in de gemeente waar je het laatst hebt gewoond (let wel daar zijn we al 3x geweest inmiddels) Toen Mamsie bij gemeente #5 stond belde ze mij op zeer gestrest, ik alles aan de kant gezet om snel een e-mail met paspoort, machtiging & handtekening naar een gemeente te mailen. Ik wist niet eens dat ze nog een uittreksel aan t opvragen was. Ik dacht nog steeds dat we alle andere papieren zouden laten certificeren en vertalen maar dit is veel beter en goedkoper. Vanmorgen lees ik mamsie's e-mail met alle scans van de documenten met de vraag of dit voldoende is (dan hoeft er nl niets vertaald te worden) Zie ik ineens dat ik zelf 2 nationaliteiten heb :eek: WTF :eek: Nou wist ik natuurlijk wel dat mijn biologische vader niet Nederlands is van origine en dat hij 2 nationaliteiten heeft. Maar ik wist niet dat ik dus ook 2 nationaliteiten heb :( Dat was schrikken, kan het nog niet geloven! Nou moet ik dat natuurlijk ook invullen op mijn Form 40 :(. Misschien hoort dit stukje eigenlijk wel op het GvD stukje van Jack ;) Het is nl niet al te positief, maar ik moest het echt even 'kwijt'!
 
Hi Tour,

Leuk om jouw lastavaza te lezen!! Ook al is niet alles 'leuk' :(.
Je 2e nationaliteit is niet toevallig Australisch? :p Dat zou makkelijk geweest zijn...
Maar lijkt me inderdaad erg vreemd als je, al zo lang rondlopende op de aardbol, er ineens achter komt dat je 2 nationaliteiten hebt. Is het wel een leuk land? Kan misschien ooit nog in je voordeel werken, maar nu weer extra werk.

Probeer lekker samen met Duncan te genieten van jullie mooie leventje daar en hopelijk komt de rest allemaal snel op zijn pootjes terecht.

Lieve groetjes, Gwen
 
Succes! Ik hoop dat je niet dezelfde rompslomp overhoop hoeft te halen als wij, m.b.t de SPW4, want dan ga je het nog moeilijk(er) krijgen.

Nee,... 't gaat niet vanzelf.
 
Succes met de rompslomp die er bij hoort... Hou vooral je einddoel voor ogen, dat is het waard! En af en toe je frustaties afschrijven helpt zeker.
 
Nu ik eindelijk weer een beetje t gevoel krijg dat ik de dingen op een rijtje heb is het tijd voor een update :). In de tussentijd heb ik t forum wel in de gaten gehouden hoor maar wat schrijven ging even niet lukken :(.

Dat baantje waar ik de vorige keer over schreef heb ik gekregen. Dat ging in sneltreinvaart op vrijdag te horen gekregen dat ik op maandag moest beginnen als tijdelijke on-site administrator/document controler voor een constructie bedrijf. Super uitdagend, absoluut een geweldige afwisseling na serveersteren, bar en schoonmaakwerk en vooral enorm druk.

Daarnaast ook super druk bezig geweest met visum en de kop is er vanaf gelukkig (EINDELIJK ;) ik heb echt dagen gehad dat ik het hele gedoe niet meer zag zitten)

Vrijdag 12 october zijn Dunc en ik na t werk naar Wallaroo gereden, daar hebben we ons 2 dagen opgesloten en alleen maar aan t visum gewerkt. Let wel er zijn de nodige strubbelingen geweest omdat hij echt t idee had dat we nog zeeen van tijd hadden en niet echt besefte dat ik het niet alleen kon doen. Weet niet wat er is gebeurd maar ineens had hij het licht gezien en het resultaat Dunc heeft 9 pagina's geschreven over ons ik ben echt enorm trots op hem!!! Zelfs z'n vader zei heel verbaasd dat hij niet dacht dat ie t in zich had :up:.

15 oktober medicals in Adelaide gedaan, toen weer gauw terug gereden omdat ik moest werken.
Tot vorige week nog druk geweest om de 888 formulieren terug te krijgen van vrienden/buren & familie.
Ondertussen nog wat gedoetjes met papierwerk dat niet helemaal in orde was en proberen dat te herstellen (lang leve de bureaucratie)
En jawel 28 november alles op de post gedaan richting immigratie. Alles 3x gecheckt en nu is het afwachten :cool:

Ik ben enorm opgelucht dat het de deur uit is!!!! Want het klokje tikt, m'n huidige visum loopt af met kerst maar daar hoef ik nu niet meer aan te denken YAY.
 
Wow! beter zo!
kun je weer rustig ademhalen. Mocht je nog geen grant hebben tegen de kerst, heb je dan een bridging visum of moet je het land uit?
Anyway,.. mooi stuk werk! En nu maar afwachten.
 
Goed om te horen Tour!
Ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Hardcore
 
Als het goed is krijg ik binnen/na 2 weken een bevestiging van aankomst en in die brief zal dan automatisch staan dat een bridging visum van start gaat zodra mn huidige visum afloopt. Dus ik hoef het land niet uit. Sterker nog op dat bridging visum mag ik het land niet uit (tenzij er een noodgeval is dan kan ik toestemming aanvragen). Zodra ik die brief heb kan ik ook medicare aanvragen. Dat is wel fijn want ook voor de extra verzekering tikt t klokje. Dankzij dit forum:up: ben ik er achter dat ik tot eind van dit financiële jaar de tijd heb om nog in aanmerking te komen v00r de korting :) Het forum heeft me echt met zoveel dingen geholpen, enorm blij dat ik het heb gevonden en met al jullie input.
 
Goed bezig!
Je zit gebakken! Toch wel goed: even de kiezen op elkaar en het papierwerk uitpluizen. Het forum is echt een goede hulp voor informatie (en een uitlaatklep voor frustratie).
Enjoy!
 
Unreal :eek: Eergisteren een dikke envelop in de bus van immigratie met de bewijzen, foto's, tickets, politie verklaringen ed. Dunc direct checken of alle 3 de politie verklaringen erbij zaten, ik las ondertussen de brief van immi en kan het nog steeds niet geloven. We hebben de visa grand!!! Het gebeurd niet vaak dat we allebei sprakeloos zijn :) Zo blij en zo onvoorstelbaar snel ook! volgens de brief had Immi het pakketje op 4/12/12 binnen en op 10/1/13 is het visum toegezegd.

We hadden het geheel super overzichtelijk, netjes met bullhorn clips & kleine post-its met korte bondige uitleg en helemaal compleet ingestuurd, zelfs all tickets met paperclips bij elkaar en overzichtelijk in een envelop (echt op het anale af!) in de hoop dat het er aantrekkelijk uit zou zien om direct door te lezen. In de cover letter geschreven: "We believe this application is ready for processing." En dat heeft gewerkt pffft een enorme last van mn schouders.

Direct m'n moeder gebeld en gevraagd of ze op skype kon komen. Haar het goede nieuws verteld. Ze is enorm blij voor ons maar ook best wel een beetje verdrietig, nu is het echt. Het eerste wat ze zei was wauw gefeliciteerd, dat is snel! En het volgende was tegen Duncan... Nu heb je echt m'n dochter helemaal gestolen ;) Grappig wij zaten te zweten in onze tanktops (40+ hier in Broken Hill) mams in een dikke trui met sneeuw in de tuin brrrr

Daarna Duncs mam gebeld die was ook helemaal blij voor ons. Gek dat wij er allebei nog helemaal stil van waren en de moeders helemaal blij en bijna niet konden stoppen met ratelen :D

Nu nog ff een dagje werken en dan lekker WEEEEEKEEEEENDD!!! Dit weekend klussen en volgend weekend een feestje om het te vieren.
 
We zijn alweer heel wat maandjes verder en ik dacht dat t misschien leuk zou zijn Om weer even te updaten. Alles loopt lekker z'n gangetje. Werk is t enige dat me zo af en toe wat stress bezorgd. De 3 mnd tijdelijke baan is uitgerekt tot een jaar! Vanaf Januari was t best wel zwaar en lastig maar dat is oké.

In september heb ik een geheim bezoekje naar NL gedaan. Werk zat aan n eind te komen dus t leek me leuk om mams te verrassen op onze verjaardag. 1 vriendin zat in t complot verder wist niemand dat ik over kwam :D Mams had bijna een hartverlamming! En was super blij. Bezoek was puur om bij te kletsen met familie en vrienden, heb verder dan ook niet veel gedaan, dan kletsen, eten kletsen eten en kletsen. Ik vond t best een beetje spannend omdat dunc en ik nog nooit zo lang bij elkaar vandaan zijn geweest, je weet maar nooit 4 weken is toch best lang, en waarom zou t deze keer wel goed gaan en echt goed zitten.. Onzeker kipje! Was nergens voor nodig.. :) We hebben bijna elke dag gebeld, een paar keer geskyped. heel wat fotootjes heen en weer via whats app. Gelukkig zijn onze gevoelens wederzijds.

Op de terugweg m'n fiets en Fatboy hangmat mee genomen, was wel ff lachen op de vliegvelden :confused: NOT alle paaltjes staan veel te dicht bij elkaar! Zweten als een otter.. Immigratie liep ik zo doorheen, welkome back Miss. Nog geen 3 meter verder werd ik aangehouden en kreeg ik een kort kruisverhoor :eek: Toen bij customs nog ff alle bagage overhoop (hele aardige kerel overigens) en aan de andere kant stond duncs op me te wachten. Hij had 2 weken vrij genomen zodat we nog even lekker tijd samen hadden. Eerst met zijn ouders & broer bij gekletst. Een paar dagen vissen in Wallaroo 20 squid gevangen en gek geworden van de 60 miljoen vliegen!! Toen via de GOR naar z'n zus in Point Cook gereden. Paar daagjes Melbourne (cork hat gekocht op de markets :p voor alle vliegen) en op de weg terug naar huis gestopt in Kyalite pub. Nu weer thuis, alles is gewassen huis is schoon, the never ending reno story weer opgepakto_O.

Vanaf maandag heb ik nog 4 weken werk en daarna zie ik wel. Genoeg te doen aan de reno en er is hier in Broken Hill altijd werk in de hospitality of in de schoonmaak. Alles gaat lekker zn gangetje :up:
image_7.jpegimage_8.jpegimage.jpegimage_1.jpeg
 


OFX
Back
Top