LaStaVaZa AmZenZa StraYa!!

Amber

Member
Hallo Allemaal

Ik dacht laat ik nu ook maar een lastavaza aanmaken, omdat ons plan om naar Australia te emigreren nu toch echt serieuze vormen begint aan te nemen :)
Ik zal even in het kort vertellen wat er de afgelopen 3.5 jaar allemaal is gebeurd.
Ergens in oktober 2013 ontmoette ik via een spelletje (de hobbit, nee dus geen datingsite oid lol) een true blue Aussie. Het klikte goed tussen ons, maar aangezien ik op dat moment een relatie had, hadden we er beide verder geen andere gedachte bij. We konden gewoon goed met elkaar praten en hadden lol op het spel samen. Daar bleef het bij tot mijn relatie stuk liep een jaar later. En nee dat had niks met deze aussie man te maken. Mijn ex kampt met psychische problemen en deze hebben onze relatie uiteindelijk de das omgedaan.
Het contact tussen de Australiër en mij bleef en hij werd mijn steun en toeverlaat. Wat er daarna allemaal is gebeurd ga ik niet vertellen maar wat ik kan zeggen is dat mijn leven vanaf dat moment grote veranderingen heeft doorgemaakt en helaas niet allemaal postief. Alles is nu anders tov 4 jaar geleden. Maar goed dingen veranderen nu eenmaal en niets blijft hetzelfde. De herrineringen die ik heb aan vroeger, mijn fijne jeugd, de fijne tijd die we samen hadden, die koester ik voor altijd en besef dat alles wat er is gebeurt er voor gezorgd heeft dat we nu hier zijn aanbeland.
In de afgelopen 2.5 jaar zijn ik en mijn aussie vriend ontzettend naar elkaar toegegroeid (best gek gezien de enorme werkelijke afstand tussen ons lol) Het voelt van beide kanten heel bijzonder, dat is een ding wat zeker is. Om te zien wat er nu werkelijk was tussen ons, ben ik afgelopen november in m'n eentje naar Australië gevlogen en het was in één woord fantastisch! Hij zelf, het land.. Nu was ik echt verliefd en het was ook nog eens wederzijds :p Helaas kon ik maar 10 dagen blijven maar dat was genoeg om m'n hart compleet te verliezen..
Nadat ik weer terug was in Nederland hebben er nog wat veranderingen plaatsgevonden waardoor we elkaar niet snel weer konden opzoeken, daarnaast moest er natuurlijk ook weer gespaard worden voor een ticket:confused: Maar ons wachten wordt nu eindelijk beloond en deze zomervakantie laat hij mij en mijn 2 dochtertjes overkomen voor een vakantie van 3 weken. Als alles goed gaat hebben we morgen de tickets in huis... Tja en hoe straks verder? Ik zie hem niet hier komen wonen, hij zou hier gewoon weg niet kunnen aarden. Dus wij gaan die kant op. Nu gaat dat natuurlijk niet zomaar, en ik vind het nu al waanzinnig spannend, maar binnen nu en een paar maanden kunnen we een spouse visa aan gaan vragen en dan zal ons nieuwe leven echt gaan beginnen :D

Wordt vervolgd... ;)

Wauw amber dat is een verhaal geweest zeg, maar gelukkig zijn er roze wolken aan de hemel.
Hardstikke fijn voor jullie en fingers crossed, een toekomst in Oz!

Wat een verhaal!! Welkom op het forum en veel succes en plezier met de voorbereiding voor een leven in Oz.

Yesssss!!!! De tickets zijn binnen, de vakantie voorpret kan beginnen:p
Jemig wat spannend, helemaal met m'n twee kleine meisjes naar de andere kant van de planeet.. Iemand nog leuke welkome en handige tips wat betreft het reizen met kleine kinderen? ;)

Nog 37 dagen.... spannend spannend:D Ben zo benieuwd hóe het daar zal zijn,het is immers toch winter daar .. Kijk er ontzettend naar uit om Fraser Island te bezoeken en een dagje walvissen spotten staat ook op het menu.
Nu al druk met voorbereiden uiteraard,wat gaat er allemaal mee? Zo min mogelijk natuurlijk haha, maar 3 vrouwen .. kan jullie wel vertellen das een hele opgave lol
Ondertussen m'n meiden mentaal voorbereiden op de lange trip, ach hoor ik mezelf zeggen,we maken er gewoon één groot feest van :p...

De lange vliegreis ben je alweer vergeten zodra het vliegtuig landt. En het weer? Gewoon zoals in Nederland in de zomer. Alleen de nachten zijn wat kouder. Succes met de laatste weken en alvast een goede vlucht!

De lange vliegreis ben je alweer vergeten zodra het vliegtuig landt. En het weer? Gewoon zoals in Nederland in de zomer. Alleen de nachten zijn wat kouder. Succes met de laatste weken en alvast een goede vlucht!
Klinkt helemaal geweldig hihi

Hoi Allemaal, we zijn weer terug op Nederlandse bodem. Het was een awesome holiday en ik verlang alweer naar de volgende keer ondanks de lange reis (in je eentje is toch wel minder intensief dan met de kids, maar m'n meisjes hebben het super gedaan).

Nu de volgende stap, voor iig 1 jaar die kant op met de kinderen, hond en katten. Ik weet nu al dat het wel langer dan 1 jaar zal worden, maar zo klinkt het wat minder definitief voor diegene die wij hier achterlaten.
Het plan is om in april 2018 die kant op te gaan vanwege het weer, want de hond en katten gaan ook mee en het leek me verstandig om ze daar in de herfst/winter te laten acclimatiseren. Nu de beslissing is genomen wanneer we willen gaan volgt de vraag hoe gaan we het doen met het visum? Het plan is om dit jaar nog te gaan trouwen, dus het wordt sowieso een spouse visa, maar de vraag is is het een idee om dan op een ETA die kant op te gaan en dan daar bij aankomst een aanvraag in te dienen voor de 820? Of is het misschien verstandiger te wachten met trouwen en een prospective marriage visa (300)aan te vragen? Of nog een derde optie maar die vind ik zelf het minst, dat is in Nederland de spouse visa aanvragen en dan wachten tot maart 2019. Ik denk dat dit de mogelijkheden zijn, maar wat is nu wijsheid? Hoe groot is de kans dat m'n spouse visa wordt denied op het moment dat ik op een toeristen visum ben binnen gekomen? En je mag niet langer dan 3 maanden op een eta blijven? Zouden we dan weer een keer heen en weer moeten? Dat zie ik qua kosten ook niet zitten..
Hoe dan ook tips en adviezen zijn vanaf nu weer van harte welkom :D

Hoi Allemaal, we zijn weer terug op Nederlandse bodem. Het was een awesome holiday en ik verlang alweer naar de volgende keer ondanks de lange reis (in je eentje is toch wel minder intensief dan met de kids, maar m'n meisjes hebben het super gedaan).

Nu de volgende stap, voor iig 1 jaar die kant op met de kinderen, hond en katten. Ik weet nu al dat het wel langer dan 1 jaar zal worden, maar zo klinkt het wat minder definitief voor diegene die wij hier achterlaten.
Het plan is om in april 2018 die kant op te gaan vanwege het weer, want de hond en katten gaan ook mee en het leek me verstandig om ze daar in de herfst/winter te laten acclimatiseren. Nu de beslissing is genomen wanneer we willen gaan volgt de vraag hoe gaan we het doen met het visum? Het plan is om dit jaar nog te gaan trouwen, dus het wordt sowieso een spouse visa, maar de vraag is is het een idee om dan op een ETA die kant op te gaan en dan daar bij aankomst een aanvraag in te dienen voor de 820? Of is het misschien verstandiger te wachten met trouwen en een prospective marriage visa (300)aan te vragen? Of nog een derde optie maar die vind ik zelf het minst, dat is in Nederland de spouse visa aanvragen en dan wachten tot maart 2019. Ik denk dat dit de mogelijkheden zijn, maar wat is nu wijsheid? Hoe groot is de kans dat m'n spouse visa wordt denied op het moment dat ik op een toeristen visum ben binnen gekomen? En je mag niet langer dan 3 maanden op een eta blijven? Zouden we dan weer een keer heen en weer moeten? Dat zie ik qua kosten ook niet zitten..
Hoe dan ook tips en adviezen zijn vanaf nu weer van harte welkom :D

Wat leuk (dat je ook de huisdieren meeneemt (dat zou ik voor een jaar wellicht niet doen, gezien de kosten en stress denk ik) Wij waren voor 3 katten denk ik zo'n 7K euro kwijt (maar weet het niet meer zeker, sommige dingen wil je niet weten)

Overige zaken weet ik niets van ;)

Ik ben het eens met @afterbang dat het voor een jaar niet loont om honden en katten mee te nemen. Het is een flinke kostenpost, als ik mij goed herinner ongeveer 2000-2500 Euro per beest (onderzoeken, reis, krat, quarantaine). Denk ook aan de doorlooptijd voor alle medische zaken. Als er geen geldige rabies vaccinatie is, en opnieuw moet worden ingeent, dan moet je 6 maanden wachten voordat de bloedtest kan worden afgenoemen.

Een spouse visum kan je prima vanuit Nederland aanvragen (visa 309/100). Wij hebben die zelf aangevraagd toen wij samenwoonden. Nadat het visum was ingediend zijn we alsnog getrouwd en we hebben dat per email aan onze Case Officer doorgegeven. Doorlooptijd was in Oct 2014 6-7 maanden. Let wel dat die tijd heel snel gaat, er is een hoop te regelen!

Ik weet niet of de kinderen van je eerdere huwelijk zijn of van je huidige vriend, maar kijk ook goed naar de medische kosten en de schoolkosten. Als je nog geen PR bent, dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Dan loont het om even een paar maanden te wachten tot je een 309/100 hebt en dus PR status hebt.

Ik ben het eens met @afterbang dat het voor een jaar niet loont om honden en katten mee te nemen. Het is een flinke kostenpost, als ik mij goed herinner ongeveer 2000-2500 Euro per beest (onderzoeken, reis, krat, quarantaine). Denk ook aan de doorlooptijd voor alle medische zaken. Als er geen geldige rabies vaccinatie is, en opnieuw moet worden ingeent, dan moet je 6 maanden wachten voordat de bloedtest kan worden afgenoemen.

Een spouse visum kan je prima vanuit Nederland aanvragen (visa 309/100). Wij hebben die zelf aangevraagd toen wij samenwoonden. Nadat het visum was ingediend zijn we alsnog getrouwd en we hebben dat per email aan onze Case Officer doorgegeven. Doorlooptijd was in Oct 2014 6-7 maanden. Let wel dat die tijd heel snel gaat, er is een hoop te regelen!

Ik weet niet of de kinderen van je eerdere huwelijk zijn of van je huidige vriend, maar kijk ook goed naar de medische kosten en de schoolkosten. Als je nog geen PR bent, dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Dan loont het om even een paar maanden te wachten tot je een 309/100 hebt en dus PR status hebt.
Jullie hebben absoluut gelijk, voor 1 jaar is het te duur, maar ik ga ervanuit dat het wel langer zal zijn dan dat. Ik heb eens goed nagedacht en alles overwogen, maar ik denk dat het verstandig is dat zodra we de financien voor elkaar hebben om een prospective marriage visum aan te vragen. Op deze manier kunnen we als we getrouwd zijn binnen de tijd dat het visum verloopt voor een spouse visum gaan en zo zouden we langer kunnen blijven dan een jaar, ervan uitgaande dat alles goed gaat tussen ons. Dus ja, de kinderen moeten mee, de hond moet mee, ook al wordt dat idd een behoorlijke opgave. Ik ga binnenkort beginnen met de onderzoeken en het dierenarts proces. Ik twijfel nog of ik verhuisdier Australië zal inschakelen of het allemaal zelf zal regelen. Ik ben dierenarts assistent geweest dus ik heb zo m'n connecties ;)
Wat ik me ook afvraag is hoe snel kan de aanvraag van de 300 verlopen? Er staat dat 75% binnen 13 mnd wordt verwerkt,maar kan het ook zo zijn dat het sneller gebeurt?
In ieder geval weten we zeker dat we die kant op willen en waar een wil is is een weg. Jammer genoeg sta ik er hier in Nederland een beetje alleen voor, maar de tips, adviezen en verhalen op dit forum zijn een enorme steun en leveren een schat aan informatie.
Wat betreft de scholing voor de kinderen, we willen ze 1 jaar thuis scholing gaan geven, zodat ze goed de taal leren en kunnen wennen aan de grote overgang. Uiteraard gaan ze wel op een pony of sport club zodat ze ook andere kinderen leren kennen.

Wat betreft de beestjes. Dat kun je zelf doen, als je met hulp van de zzzzz.gov.au site het schema uitrekent (de pagina rekent terug van je vertrek datum terug naar start van je traject)

Even goed opletten en in je agenda zetten en je komt er wel!

Er zit hier genoeg dieren migratie ervaring dus als je ergens vastloopt roep je maar!

Back