LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Bloemetjes

Member
Hoi allemaal,​

Lijkt mij (zie profiel) toch ook leuk om een eigen LaStaVaZa te hebben. Dus:​

We speelden al langer (zo'n anderhalf jaar) met het idee te emigreren naar Nieuw-Zeeland of Australië. Na lang dubben voorkeur voor Australië met NZ als goede tweede keus. En NL als derde...
Tijdens een week in Normandië met oud & nieuw 2008/09 besloten dat we het echt gingen proberen (ik dacht eerst: 'dat is zoiets wat je toch nooit durft'). Informatie had ik al voor een groot deel ingewonnen en heb ik daarna nog fanatieker gedaan. Ik zou met mijn IT hoofdaanvrager worden, het doel is Skilled Independent 175. Helaas konden we pas in mei IELTS doen. Voor de punten moest ik overal minimaal een 7 voor halen en dat lukte. Ook Karla had genoeg gescoord om niet bij te betalen voor cursus.​
Ondertussen was ik al begonnen met schrijven aan mijn Recognition of Prior Learning (RPL), een eis die de ACS stelt om IT-vaardigheden erkend te krijgen als je wel ervaring hebt maar geen formele opleiding in IT, zoals bij mij het geval is.​
In juni was die klaar en kon die op de bus, met referenties etc. Een kleine twee maanden later had ik het resultaat en dat was naar later bleek helemaal geweldig. Ik had namelijk zelf een nominated occupation opgegeven die niet op de CSL stond, en zij hebben die gewijzigd in eentje die er wel op staat! Je snapt dat ik met de ontwikkelingen sinds 23 september 2009 elke dag weer blij ben dat ze dat voor me gedaan hebben! Bovendien had ik nu punten genoeg zonder de opleiding van mijn vrouw te laten erkennen (5 punten) en te bewijzen dat mijn opleiding in het Nederlands was (een minderheidstaal, 5 punten). Dus dat scheelde weer werk.​

Twee weken na die geweldige uitslag hebben we de aanvraag bij het DIAC electronisch ingediend, en er een week later alle documenten aan gehangen (niet alles was al vertaald). Daarvoor moesten we naar mijn werk, want we hadden geen internet na de verhuizing. Ja, we zijn serieus: het huis is al verkocht en we huren nu (deed wel even zeer, we hadden alles helemaal opgeknapt). We hebben de medicals en VOG nog niet gefrontload, dat willen we in januari doen. Als ik naar Skippie kijk (en www.aussietimeline.com), verwacht ik een CO zo rond februari/maart.​

Omdat de procedure lang duurt en we er niet op durven te rekenen dat Australië ons wil (de hekken gaan langzaam dicht hebben we het gevoel), loopt er een vergelijkbaar traject voor Nieuw-Zeeland, zodat je na 'nee' niet helemaal vooraan hoeft te beginnen. Ook die aanvraag ligt ter beoordeling bij de immigration (ook te wachten op een CO). Wie daar meer over wil weten: lees HighWay To The Sun (zie signature) of stuur een pm, het is tenslotte een Oz forum. Maar als beide 'ja' zeggen wordt het Australië!​

Aan Skippie heb ik gezien dat het veel sneller ging dan gedacht, ik hoop dat wij de FSL (veranderingen rond SOL/MODL/CSL) ook nog voor kunnen zijn. Dan zouden we eind 2010 willen gaan met bestemming Adelaide.​

Door wachten op CO zal er even weinig te doen zijn, behalve natuurlijk over 0 tot 4 weken mailen naar immigration dat er een extra dependant op het visum moet: ons nieuwe zoontje dat zich dan aandient! Benieuwd hoe dat zal gaan in de papiermolen...​
Tot later!​
 
Hallo Bloemetjes,
Succes met alles !
Als ik dat zo lees zal dat net als bij Skippy wel goed komen !
Waarom willen jullie naar Adelaide ?
Groetjes Annemiek :up:
 
Hoi Bloemetjes,

wat leuk om jullie verhaal in een notendop te lezen.
Het klinkt allemaal erg positief!! Hopelijk zitten jullie er snel.
Eind 2010 ben ik al weer in Nederland, maar wie weet ben ik juli 2011 wel weer in Adelaide!
Gaan we zeker even wat drinken he :cool: :wink:
 
Hoi

jullie hebben er wel een snel traject opzitten zeg! Een RPL moeten schrijven en dan nog binnen de 8 maanden je aanvraag op de bus! Proficiat!

Hopelijk gaat alles net zo snel als bij Skippie. Maar idd, met DIAC weet je maar nooit, tot je het visum daadwerkelijk in handen hebt ben je van niets zeker.

Succes, ook met de bevalling! :up: :up:

Jerden
 
Heel veel succes met de aanvraag!
Da's wel super dat ze het hebben aangepast naar de CSL.
Hopelijk gaat het voor jullie inderdaad ook zo snel vooruit. :up:
 
Tjonge,wat een fijn forum is dit toch, hoe iedereen oprecht met je meeleeft. Geweldig, bedankt!

@nora (Annemiek): we hebben uitgebreid gesurft en Adelaide voldeed het best aan onze wensen. Het klimaat is beter dan NL maar er zijn nog wel seizoenen en de luchtvochtigheid is lekker laag, de omgeving doet aan Zuid-Frankrijk denken zo met die Hills met wijn (we fietsen ook graag tegen heuvels op), de stad is groot genoeg om alle voorzieningen te hebben maar klein genoeg om niet zo'n grote-stadsgevoel op te roepen... dat vonden we allemaal wel goed klinken!

@Gwen: raar om te bedenken dat we met hetzelfde bezig zijn maar dat jij alweer terug bent tegen de tijd dat wij (hopen te) gaan! Maar als jij daarna inderdaad weer gaat, doen we zekers een drankje! Ben benieuwd straks hoe je alles beleeft daar, ik zal je volgen vanuit Bibberland.

@Jerden: ja, lekker doorgewerkt. Elk weekend een stukje voor de RPL en dan stug volhouden en dan is ie af. Maar zwaar vond ik het wel, ik was blij dat ie op de bus ging. Ik heb de succeswens doorgegeven aan degene die het zware werk moet doen voor wat betreft de bevalling!
 
veel succes!

En het is fijn om te horen dat er toch mensen zijn die het goed voor hebben met de emigrerende medemens (het aanpasssen van je beroep) dat vind ik echt super om te horen!

Ik duim alvast mee op een snelle afhandeling van jullie visum :up:

grtjes nesje
 
Vandaag hebben we onze VOG aanvraag ingediend bij de gemeente. Ik was eerst van plan om met een uitdraai van de bevestigingsmail gewoon naar het gemeentehuis te gaan om te zien of men het dan in behandeling zou nemen, maar Wim (Family of 6) wees me op de mogelijkheid om de ambassade je formulier deels in te laten vullen. Dan is de kans een heel stuk groter dat de gemeente het in behandeling neemt.
Dus wij twee formulieren opgestuurd naar Den Haag, en twee dagen later al ingevuld en gestempeld retour. Netjes hoor! Zelfs met twee begeleidende brieven erbij voor de gemeenteambtenaar met het verzoek de aanvraag in behandeling te nemen, voor elk formulier een. Echt heel goed!

Vandaag is mijn vrouw dus naar het gemeentehuis gegaan en daar trof ze de beambte die zich ook al eens scheel had gekopieerd voor haar (gecertificeerd dus kopietje, handtekeningetje, stempeltje en dat zo'n zestien keer). Ze wenste ons veel succes met de procedure, leuk toch.
We hebben nu twee mooie bevestigingen van de gemeente dat we de VOG hebben aangevraagd. Nu maar afwachten wanneer ze in de bus vallen. Maakt ons eerlijk gezegd niet zoveel uit want een CO hebben we toch nog niet. Maar het is wel een prettig gevoel dat er dingen blijven gebeuren, dat je stapjes maakt.

Voor 6 januari hebben we afspraken staan voor X-Ray en medicals, maar dat is onder voorbehoud want we kregen bij beide te horen dat de agenda voor januari nog niet beschikbaar was. Of we half december willen terugbellen. Dat doen we dus maar, maar als het goed staan we er onder voorbehoud al wel in.

groeten,

Laurens
 
Hopelijk blijk alles zo soepel voortkabbelen... heerlijk relaxed naar een positief bericht. :up:
 
:up:
Hier in den haag hebben ze voor longfoto's ook gewoon inloop, dat is zo makkelijk. Niks geen afspraak. Alleen voor de huisarts. In het ziekenhuis kon ik gewoon foto maken toen ik aankwam, bloedprikken en klaar was kees!!!
Ik hoop dat jullie 6 januari gewoon gefotografeerd kunnen worden :grin:
 
afro.gif

Ik hoop dat jullie 6 januari gewoon gefotografeerd kunnen worden
grin.gif

Eerst naar de kapper
smiley.gif
 
Er zijn dagen dat er minder gebeurt!

Vandaag, 07-12-2009, is het vierde gezinslid geboren! Julian heet hij, en hij moet ook op ons visum. De bevalling verliep voorspoedig en moeder en kind zijn alweer lekker thuis. Nu aan DIAC doorgeven dat er een extra persoon op het visum moet, maar dat komt wel.
En of het nog niet genoeg was: ik open de mail om de bestelling voor de geboortkaartjes* door te geven, blijkt dat we ook nog eens een Case Officer hebben!
Even verwerken allemaal...

groeten,
Laurens

*
julian.JPG
 
:congrats: Heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Julian... :congrats:

:baby: :balloons: Geniet van jullie nieuwste geznslid! :baby: :balloons:

:happysun: En natuurlijk gefeliciteerd met de volgende stap in jullie visum procedure... :happysun:
 
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Julian.

:baby001: :baby001: :baby001: :baby001: :baby001:
 
proficiat met de geboorte en de case officer! ^_^ ^_^

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
 
Een heel dikke proficiat met Julian en de CO!
:balloons: :balloons: :balloons: :clap2: :clap2: :clap2:
 
gefeliciteerd met de geboorte van jullie case officer... :wall: ...Julian ! :cheer:
Groetjes Annemiek
 
Wauwww!!! Jullie zullen je wel op wolkjes voelen!! :flying:
Congrats met jullie nieuwe kleine :baby001:, en de CO :happysun:
 


OFX
Back
Top