Lastavaza Dani & Roy

Dani & Roy

Member
Heej hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen vrijdag een leuk telefoontje uit Australie gekregen: de beroepserkenningsaanvraag van mijn man bij Engineers Australia is goedgekeurd. Yiehaa! Hier hebben we bijna een half jaartje op moeten wachten. Nu kunnen we verder met de EOI, het aanvragen van statesponsorship WA en het aanvragen van het visum. Maar jee, wat wordt het nu ook in een keer spannend! Het is echt een rollercoaster...je wil het zo graag...maar toch die eeuwige twijfel die blijft knagen (met name het feit dat de kinderen zonder familie en opa's en oma's opgroeien vind ik moeilijk....doen we de kinderen niet te kort, zijn we niet te egoistisch naar onze ouders toe...). En dit zomerse weertjes en vakantiegevoel in nederland draagt ook niet echt bij aan en overtuigend ' ja' gevoel/. Het is fijn om te lezen dat dit ' normaal' is en bij het hele proces hoort. De dag van afscheid nemen komt steeds dichter bij. De vage plannen van ' we gaan het proberen', worden steeds concreter. Gelukkig weten we allebei waar we het voor doen en staan we allebei 100% achter onze keuze!
Hopelijk kunnen we over een paar maandjes ons visum tegemoet zien en kunnen we in januari 2014 vertrekken! Ons huis is al verkocht, we wonen al een jaar gehuurd en alle spullen zijn al opgeslagen. We hebben al zo veel stappen genomen. Wij zijn er klaar voor (of toch niet?) Hoe dan ook: we willen gaan, we willen het ervaren en we gaan er iets moois van maken!

Wauw spannend hoor, ik herken je gevoel! Wij kregen eind december het verlossende woord en toen ging het zoooo snel we zaten 10 april in het vliegtuig. Denk dat je altijd wel eens het gevoel blijft houden of je er goed aan hebt gedaan. Ik had dat een paar dagen geleden voor het eerst, het was mijn verjaardag super mooi weer in NL hier grijs en grauw, we zijn nu zo gesetteld dat het ook tijd wordt voor mij op een baan te zoeken en brrr daar zie ik best tegen op! Maar wees gerust 9 van de 10 keer vind ik het een geweldig avontuur!

Heel veel succes!

Hoi Daniella en Roy,
Super goed nieuws, nogmaals gefeliciteerd.
Komt allemaal goed, ondanks de achtbaan waar jullie in zitten.
Volgt je hart en die is al in Australië ;) .
Maar ik begrijp je maar al te goed, als ik met mijn moeder aan het skypen ben en ik zie haar weer in tranen blijft dat ook moeilijk. Maar aan de andere kant, als onze kinderen straks Europa willen ontdekken geef ik ze groot gelijk :) .
Zelf heb ik juist door veel te skypen niet het gevoel dat we aan de andere kant van de wereld wonen, het lijkt wel alsof ik juist meer met mijn ouders deel dan in Nederland, maar ze missen de kleinkids natuurlijk wel. Ik zet vaak skype aan als ze aan het eten of spelen zijn, dan zijn ze er toch een beetje bij. Voorlezen via skype gaat trouwens ook goed! ;) dus no worries......en 20 graden winter heb je niet in Nederland! xxx

Nou, ik had even een emo-dipje, maar die is nu weer helemaal voorbij ;)! Gelukkig! Oh man, het begint steeds meer te kriebelen....kan niet meer wachten! De EOI is inmiddels ingediend en we hebben aangegeven voor statesponsorship WA in aanmerking te willen komen. De regeltjes hieromtrent zijn per 1-7 weer veranderd, dus we hopen dat ze ons er snel uitpikken. Heeft iemand hier ervaring mee? Onze planning is nog steeds om in januari a.s. te vertrekken. Mijn man is al wat vacatures aan het kijken, hij is mechanical engineer, heeft werktuigbouwkunde gestudeerd en heeft nu in NL de functie van projectleider. Heeft iemand tips om te solliciteren? De beroepserkenning is binnen, dus wellicht dat dit het makkelijker maakt. Of is het handiger om pas te solliciteren als het visum daadwerkelijk in the pocket is?
Zo te lezen is het niet altijd even makkelijk om een baan te krijgen, vandaar dat we proberen om van hieruit al te solliciteren. :)

Thanks! Het gaat nu snellllie!! Eindelijk de vaart erin, what a feeling!:rolleyes: Vanmorgen de laatste hand gelegd aan de aanvraag voor de state-nomination: appeltje-eitje:cool:. Ik dacht echt dat we weer een boekwerk moesten schrijven, maar het was gewoon een online test waarin we blijk moesten geven van onze kennis van WA. Hopelijk volgt de goedkeuring snel en kan het visum worden ingediend! Januari lijkt echt haalbaar nu...nog even duimen draaien.....:D

Jullie geloven het niet: gisteren is onze Statesponsorship aangevraagd bij de government van WA. En vanmorgen kregen we het verrassende telefoontje van M2A dat het statesponsorship al is goedgekeurd! Yesssss, we hebben de punten nu bij elkaar!! We gaan nu zorgen dat we voor 1 september het visum gaan aanvragen bij DIAC (voordat de kosten weer verhoogd worden). Woehoeee!!!

Wauw, sneller kan gewoon niet!! Congrats! En betreft je vorige bericht: die deadline van januari ga je makkelijk halen.... Misschien eerst nog van de schrik bekomen.....

Gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie dat het allemaal voorspoedig gaat! Succes met de laatste loodjes!

Gefeliciteerd. Wat goed dat het allemaal zo snel gaat.
Ging bij ons ook opeens heel erg snel. Na een lange tijd wachten op de beroepserkenning, was de aanvraag er vrij snel door.
Dat van die wisselende emoties is heel normaal hoor. We wonen nog niet in Australie, maar zijn een aantal jaren geleden wel verhuisd naar de andere kant van de wereld (het Caribisch gebied). Skype is echt een uitkomst. Mijn ouders en schoonouders zijn er heel erg blij mee.
In zijn algemeendheid is emigreren erg leuk, ondanks de moeilijke momenten af en toe, omdat je ergens niet bij kunt zijn.
Veel succes met de laatste aanvraag loodjes en het werk van emigreren daarna!

Hey Dani,

Dat is lekker nieuws. Wij zijn as we speak druk bezig met het invullen van Form 80 omdat we nog voor 1 september de aanvraag willen doen ivm kosten. Keep you posted.

Bart

Yesssss, eindelijk kunnen we het van de daken schreeuwen! Ons visa have been granted!!:):D Vorige week woensdag hebben we 's morgens het verlossende telefoontje van M2A gekregen. Helaas hebben we toen bijna geen gelegenheid gehad om het te vieren, want een paar uurtjes later zaten we met ons zoontje van 4 op de Eerste Hulp, en is hij opgenomen in het ziekenhuis. Achteraf lijkt het nu goed te komen, maar het was even schrikken. Een sonde in, infuus, allerlei onderzoeken...en hij kreeg er een virus overheen....gelukkig zijn er nu verdere onderzoeken en het lijkt allemaal wel goed te komen!:up: Dus...nu kunnen we eindelijk blij zijn en alles gaan regelen!! YEAHH!;) Succes voor iedereen die nog bezig is, we duimen voor jullie!

Gefeliciteerd :) vanaf het moment dat je state sponsorship kan aanvragen kun je beter al je spullen gaan pakken zo snel gaat het ;)

Gefeliciteerd!!! Heel veel plezier met het plannen van de move.

En heel fijn om te horen dat het jullie zoontje goed gaat!

Back