LaStaVaZa DrZeus

drzeus

Banned
Hi everyone,

Nadat ik mijzelf al had voorgesteld in juiste topic ga ik hier verder.

Wat ga ik nu proberen...om over te stappen van NL defensie naar de AUS defensie.
Hiervoor heb ik contact gehad met Simone (webenquiry@dfr.com.au) waarin ik mijn interesse heb gedeeld in de overstap en gevraagd voor meer informatie.

Uiteindelijk te horen gekregen dat ik via http://www.defencejobs.gov.au/recruitmentcentre/canIJoin/overseasApplicants het juiste krijgsmachtdeel moet vinden en daar een apply for a vacancy moest invullen. Dit had wat obstakels opgelopen, maar ik ben nu zover dat ik mijn CV moet opsturen.

Daarom deze vraag of een AUS CV een andere opzet heeft dan een NL CV, of misschien heeft er iemand ook al ervaring mee vanuit de defensie hoek om over te stappen?

Ik hoor het graag van jullie.

Alle tips en tools zijn van harte welkom.

PS: indien dit niet werkt ga ik proberen om o.b.v. mijn HBO diploma (Business, IT and Management) alsnog de overstap te maken naar Australië als burger.

Loop nu al tegen een probleem aan, hoe ga ik mijn defensie opleidingen en trainingen nou vertalen naar begrijpbare begrippen in het Engels...gaat wel goed komen wordt een leuk werkje iig.

Hey Zeus,

Weet je al bij welk onderdeel je gaat solliciteren? Mijn Australische vriend zit in het leger, inmiddels al bijna 12 jaar. Hij is sergeant (SNCO) in de Cavalry. Als je wilt kan ik hem vragen om je CV een keer te bekijken. Hij heeft denk ik wel zicht op dat soort dingen. Op een paar weken na heeft hij de officieren opleiding afgemaakt (hij had bedacht dat hij toch liever een enlisted man wilde zijn :) ) en hij weet denk ik redelijk goed hoe verschillende mensen binnen het leger tegen zaken aan kijken.

@margrietvk:
Ik ben dat nu aan het uitzoeken. Zoals ik het nu zie kan ik op verschillende jobs reageren die in demand zijn voor overseas people. Vraag is alleen of ik RAA wil blijven of naar de RAAF ga overstappen. Voor beide functies heb ik namelijk een bak aan ervaring en certificaten. Tevens genoeg ervaring in uitzendgebieden als Bosnies, Irak en Afghanistan (Incl een samenwerkingsverband met Australiërs.) Als ik nou gewoon op beide functies solliciteer en dan gaan zien of ik ergens een reply op krijg....

Zodra ik een beetje fatsoenlijk (Australische vorm) van een CV heb opgesteld dan mail ik het wel ff naar je door en dan hoor ik graag eventuele verbeterpunten van je.

Alvast bedankt voor de ondersteuning hierin.

Zoals ik al had vermoed moet ik op een bepaalde vacature reageren, alle informatie aanvullen die gevraagd wordt en wordt er een carreers counsellor gekoppeld. mits je natuurlijk voldoet aan hun eisen.

zie mail antwoord hieronder:

Thank you for your email enquiry about a career in the Australian Defence Force.
The process for overseas applicants as advised is to lodge an expression of interest at the website link below and then a Careers Counsellor will respond. We are unable to assist overseas applicants that want to do a lateral transfer at this level.

If you are an ex or current Serving Member of a Foreign Military Force the link below contains the information you need to know about applying from overseas for entry to the respective Australian service.
http://www.defencejobs.gov.au/recruitmentCentre/canIJoin/overseasApplicants/ (please copy and paste this link in to your web browser).
There are contact details through this section of the website for the respective services. Applications for foreign serving and ex-serving members are processed by the respective services, rather than through Defence Force Recruiting.

Alternatively, you can call 13 19 01 and lodge your application with one of our Customer Service Officers. The hours of operation are 7am to 10pm Monday to Friday and 9am to 5pm on Saturday - EST.

Regards,
Vivien
Customer Service Officer
Defence Force Recruiting
13 19 01

Crap...loop vast op hun website omdat ik geen officieel Australian ben, etc. Dat terwijl er juist gevraagd wordt om overseas candidates. Help support geeft ook geen sjoege meer...Zal dan toch echt zelf maar is gaan bellen van de week, kijken of ik een recruiter toegewezen kan krijgen voor meer help.

Can I transfer from an overseas country into the ADF?

The opportunity to request for transfer to the ADF from another Defence Force does exist, but applicants must satisfy normal immigration requirements. (Enquirer's should use the Contact a Recruiter form on this website).

Ja dat is inderdaad wel raar als ze om overseas candidates vragen :confused:.
Ik heb wel eens mensen ontmoet die van het Britse leger naar het Australische zijn overgestapt. Misschien dat het nog anders is omdat zij Commonwealth zijn? Inderdaad maar eens achteraan bellen dan!

@margriet, misschien kan jij wel via via een HR of P&O contactpersoon opsporen voor mij om dan op die manier alsnog binnen te geraken voor verdere informatie? Vandaag weer een verwijzing gekregen via de Contact a Recruiter form dat ik via de geleverde link alle informatie terug kan halen en dan via de job ads die gepubliceerd zijn te reageren....maar dat werkt niet als je geen Aussie citizen bent...zucht! Kastje-muur verhaal...

Zo anders heb ik nu eindelijk een direct mailadres voor de betreffende militaire instanties voor alle drie de krijgsmachtdelen. Jullie raden nooit waar ik deze heb gevonden...nee niet op de Australian Defence Forces pagina, dat is namelijk te makkelijk. Ik heb deze gevonden op de webpagina van de Australische ambassade for South-Korea (http://www.southkorea.embassy.gov.au/seol/RecruitDe.html) Dan kan ik nu alsnog een directe mail sturen voor meer informatie en wat ik hiervoor precies moet gaan doen om in aanmerking te komen voor...

Jullie horen er nog van.

Misschien een hele blonde vraag, maar bedoelen ze niet met die vacatures dat ze een 'buitenlander' zoeken die al wel een visum voor Australië heeft?

Gwen, daar heb ik ook nog over nagedacht, maar aangezien ze expliciet om overseas candidates vragen en na veel zoeken op het internet kom ik de volgende landen tegen van waaruit is overgestapt: UK, USA, NZ, Norway, Zuid-Korea, etc. Idd nog geen NL tegen het lijf gelopen hier, maar misschien kan ik de eerste zijn ;)
Morgen is een deftig mailtje tikken naar de verschillende krijgsmachtdelen en zien wat eruit gaat komen. Hopelijk een duidelijker antwoord dan via DFA webforms! Al is het maar een duidelijke ja, maar of een nee, want...antwoord. Dan kan ik ook weer verder.

Weet iemand hoe je je schoolopleiding moet vertalen? Ja ik heb het ookal op het web uitgezocht maar daar krijg ik teveel verschillende vertalingen voor dezelfde opleidingen.

Lagere school (t/m groep 8)
Middelbare school (mavo/ havo/vwo)
MBO
HBO (bachelor)
Universiteit (master)

Thnx

Lagere school (t/m groep 8) = niet relevant volgens mij
Middelbare school (mavo/ havo/vwo) = pre-vocational secondary education
MBO = secondary vocational education
HBO (bachelor) = wist je al
Universiteit (master) = wist je al

Zoiets zal het wel zijn, denk ik

Mavo = Lower General Secondary Education
Havo = Higher General Secondary Education
VWO = pre-university education (of ook wel: grammar school = gymnasium)

MBO = Lower Vocational Education

thank you...zoals jullie zien is er nu al een verschil qua uitleg. Ik ga er iig mee aan de slag.

Back