LaStavaZa Edireliro

Edireliro

Well-Known Member
Wow, we hebben een CO! :D
Zoveel sneller dan verwacht, maar heel welkom.
Vandaag dan ook gelijk weer in actie gekomen en de VOG's aangevraagd.
29 Mei mogen we naar Brussel voor onze medicals en dan.....hopelijk een heel goed bericht.
 
Tuurlijk! Al vind ik het altijd leuk om de rollercoaster die een visum aanvraag soms is helemaal mee te maken.

En daarnaast ben ik gewoon blij voor jullie hoor :D
 
Hey, wat is de truc? Is het een soort fruitautomaat, gewoon aan de hendel trekken en hopen op een leuke score?
Tell us your secret!

Gefeliciteerd man!
 
Hey, wat is de truc? Is het een soort fruitautomaat, gewoon aan de hendel trekken en hopen op een leuke score?
Tell us your secret!

Gefeliciteerd man!

Voor een lieve lach was de afstand iets te groot, dus dat was het niet.
Schietgebedjes? Ongeduld? Of gewoon heel hard denken: Tempo maken jongens!
En zie....het resultaat kwam uit het niets.
Ik las dat ze inmiddels bezig zijn met aanvragen van januari, dus we zullen duimen dat jullie ook mee mogen in de sneltrein van DIAC.

Succes!!
 
Die is gewoon binnen! ;) Geniet nog maar snel van alles. Mooie IELTS scores trouwens!
 
Medicals boeken leek een heel simpel klusje.
Amsterdam gebeld, gegevens ingesproken (o.a. TRN nummer), maar ik werd niet teruggebeld.
Dus Brussel gebeld. Geen probleem en direct vastgelegd voor 29 mei.

Wordt ik afgelopen vrijdag alsnog teruggebeld door Amsterdam.
Wat blijkt nu: door ons TRN nummer in het e-health systeem in te voeren (wat ook ter controle bedoeld is), wordt hun kliniek aan ons nummer gekoppeld. :oops:
Ik gaf aan waarom we in Brussel de afspraak hebben gemaakt, maar nu blijkt dat ze niet weten of Brussel nu nog wel in ons dossier in het e-health systeem kan.
Ze denkt van wel, maar zeker weten doet ze het niet.
Ze had dit nog nooit eerder meegemaakt.
Hè? Wij zullen toch niet de enige zijn, die naar 2 klinieken bellen en vervolgens kiezen waar we een afspraak willen maken.
Pffff, hier kregen we het toch even warm van.
Amsterdam is veel duurder, dus daar willen we eigenlijk niet heen.

Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad en zo ja......was het een probleem?

Maandag sowieso maar snel bellen met Brussel, want ik moet er niet aan denken dat hierdoor een vertraging gaat ontstaan en onze gegevens niet goed doorgestuurd worden.:(
 
Wow Edireliro! Dit is idd snel en geeft moed voor allen die bezig zijn met hun 175 application. Ik heb hem 2 weken geleden gesubmit, dus met een beetje mazzel is ook mijn kerstvakantie een mooie validation trip down under :)

Vervelend van de medicals, beetje vreemd hoe dat allemaal loopt... Wordt je automatisch gelinked in A'dam clinic voor de testen via e-health of heeft de clinic in A'dam dat voor jullie gedaan?

Ben benieuwd ook naar de kostenverschillen.. Als ik kijk naar de required documents:
- Medical Examination
- Chest X-ray
- HIV test

Wat zijn ongeveer de kosten voor deze A'dam en Brussel?

Dank alvast en succes met de laatste loodjes!!
 
Wow Edireliro! Dit is idd snel en geeft moed voor allen die bezig zijn met hun 175 application. Ik heb hem 2 weken geleden gesubmit, dus met een beetje mazzel is ook mijn kerstvakantie een mooie validation trip down under :)

Vervelend van de medicals, beetje vreemd hoe dat allemaal loopt... Wordt je automatisch gelinked in A'dam clinic voor de testen via e-health of heeft de clinic in A'dam dat voor jullie gedaan?

Ben benieuwd ook naar de kostenverschillen.. Als ik kijk naar de required documents:
- Medical Examination
- Chest X-ray
- HIV test

Wat zijn ongeveer de kosten voor deze A'dam en Brussel?

Dank alvast en succes met de laatste loodjes!!

Hallo!

Het mailtje van DIAC was het mooiste mailtje van de afgelopen maanden. We gingen uit om ergens tussen augustus en oktober wat te horen, maar dit was geweldig!:D

Op het antwoordapparaat bij de kliniek in Amsterdam moet je o.a. je TRN nummer doorgeven. Zij voeren dit nummer in in het e-health systeem en op dat moment worden de kliniek gegevens blijkbaar direct aan je TRN nummer gekoppeld, ondanks dat je nog geen afspraak hebt gemaakt. Ze controleren gegevens adhv het TRN nr, wat op zich heel goed is.
Wat vreemd is, is dat ze dit nog niet eerder aan de hand hebben gehad, terwijl mij lijkt dat meerdere mensen eerst informeren en dan besluiten naar welke kliniek ze gaan.:confused:

De kosten waren ongeveer als volgt (als ik uit mijn hoofd goed zeg en onder voorbehoud)
- Amsterdam: EUR 119 voor lichamelijke keuring / EUR 124 voor Xray en bloedonderzoek
- Brussel: ca EUR 135 voor lichamelijk, thorax en bloed.
- Antwerpen: ca EUR 125 maar geen e-health

Toch wel een groot verschil en voor ons maakt de afstand maar weinig uit.

Jullie ook veel succes en we duimen dat DIAC ook voor jullie en alle andere wachtenden op korte termijn ook goed bericht heeft!

Groetjes
 
En dat waren de medicals in Brussel.:D
Met de GPS was het makkelijk te vinden en we hadden geluk dat we dichtbij een gratis parkeerplaats vonden.
We moesten contant betalen, maar dat was bekend.
De kosten voor de X-ray (Eur 40 p.p.) bij de receptie en de kosten voor de Medicals en bloedtest (Eur 60.00 pp) direct aan de arts.
De artsen spreken iets van Engels met een Frans accent en een vleugje Nederlands hier en daar ;) , maar goed te begrijpen.
2 Dagen wachten op de bloeduitslag en dan stuurt de arts alles door samen met de uitslag van de x-ray.
We gaan ervan uit dat begin volgende week alles bij DIAC binnen is.

Meer kunnen we nu niet zelf meer doen.
Nu is het gewoon wachten op bericht van het DIAC.
Duimen maar dat het verlossende bericht snel komt.
 
Super! en nu maar hopen dat dat goed gaat :)
Bij ons was het blijkbaar heel moeilijk om op het goede "knopje" te duwen voor die brusselaren... (zie sig.)
 
Super! en nu maar hopen dat dat goed gaat :)
Bij ons was het blijkbaar heel moeilijk om op het goede "knopje" te duwen voor die brusselaren... (zie sig.)

Oeps....nu maar hopen dat ze de knoppen nu zonder problemen weten te vinden,;)
Ervaring hebben ze al wel opgedaan, dus dat moet gaan lukken
 
tuurlijk! ik plaag u maar. Dat visum heb je nu wel binnen, tis alleen de vraag hoe lang je nu nog kunt wachten op dat bevrijdend mailtje.
 
Is inderdaad gemakkelijk te vinden in Brussel. Ik hoop dat jullie geen file gehad hebben;)
Wij hebben gisteren nog gebeld naar Brussel omdat we nog niks zagen verschijnen online. De bloedresultaten waren nog niet binnen. Ik hoop voor jullie dat het sneller gaat.

Nu kunnen we alleen maar wachten.
We duimen voor goed nieuws:up:

Zoals we het nu zien, zijn de X-rays received en wachten ze nog op de medicals en bloedtest.
Er is in ieder geval al iets doorgelopen naar DIAC, dus dat gaat goed.
Nu het laatste restje nog.

Hebben jullie inmiddels al meer resultaten online zien verschijnen?
We duimen vrolijk verder hoor. Net zo lang als nodig is.
 


OFX
Back
Top