Lastavaza Familie D.

Sjasje

Active Member
Hallo Allemaal,

Misschien wat voorbarig maar ook ik wilde een lastavaza beginnen.
Wij zijn het gezin D. uit Limburg, bestaande uit Man, ik en onze drie kids (bijna 4, 2 en newborn baby)
Mijn schoonbroer en zijn gezin zijn in 2012 vertrokken naar Ozzy.
Wij zijn in 2014 naar hun toegegaan en meteen een rondreis gemaakt. Maar onze dromen waren zo hoog gespannen (iedereen hemelde alles zo op) dat het eigenlijk ontzettend tegenviel. De nachten in de camper waren ijskoud en onze dochter van 1,5 is met blauwe lipjes bij ons komen slapen. de camper was een ramp. lang leve ducktape. Ik was op dat moment 25weken zwanger en had ontzettende last van mn hormonen (ik wilde vooral settelen en niet steeds inpakken en rondreizen)
De laatste week, in een huisje in Perth maakte veel goed. Daar ontspande we meer en genoten we van Australie. thuis in NL was het duidelijk wij blijven hier. Bij onze grote vriendengroep en familie... dsu we kochten een huis, bevielen van een pracht zoon.

....maar tijd verstrijkt.....

De vriendengroep is zo hecht niet meer, familie loop je stiekem ook de deur niet bij plat. En rustig terug kijkend was de reis een geweldige ervaring! Lieve mensen, mooi land, great attitude... (en stiekem mis ik de magpie's singing)
En dan skype je een paar keer naar Australië, zie je de fb foto's ... en het gekriebel is begonnen.
Zelf heb ik al jaren het gevoel dat ik niet 'op mijn plek zit' en heb in heel NL al gewoond en gewerkt. Zelf een klein tripje naar Ierland. (reizen/verhuizen gaat mij goed af)

Manlief weet het nog niet. Hij zit opzich goed hier en kan er prima mee leven om hier te blijven. Maar ook bij hem kriebelt het soms. (NL/Europa is ook niet alles meer en Australie heeft zoveel moois)
Maar hij is mijn rots (letterlijk, soms lastig van de plek te krijgen hahaha) en ik ben een "hup we gaan dit idee achterna en het komt vast wel goed" typje
Dus we vormen een mooi team :D . Maar nu zijn we nog erg aan het zoeken wat we nu willen: Gaan- niet gaan? Grootste uitdagingen vormen natuurlijk de financiën (niemand kan goedkoop migreren) en voor mijn lieve rots, vind ik wel een baan? kan ik wel voor mijn gezin zorgen zoals ik dat wil?

Gelukkig staat mijn beroep op de SOL (early childhood teacher) én heb ik veel ervaring op het kdv. Dus ook childcare centres zijn goede opties. En onze Ozzy familie wil ons graag helpen bij aankomst.

Ik heb nu toch maar voorzichtig contact gezocht met visa4you voor een visumcheck.
Als die positief uitvalt dan kunnen we door naar een jobcheck voor mijn man.
en zo met baby stapjes kijken of het Australische avontuur voor ons is weggelegd of niet.

Wie weet wat de toekomst brengt!!

Liefs,
 
Suc6 met het traject, een lange, maar wel de moeite waard als die klaar is...
Wij moeten nog gaan, maar alles is iets makkelijker voor ons, een partner visum aanvragen voor mijn vrouwtje zal niet zo moeilijk zijn gezien wij al 1' jaar samen zijn en een dochter hebben.. Wij hopen nu rond 2018/9 te gaan, eerst was het 2017, maar wij gaan nu volgende maand de oost kust af reizen en dan nog een jaartje sparen en alles op een rijtje zetten
 
De magpie. Ook ik wordt daar altijd heel blij van! Een echt Australisch geluid. Een paar weken per jar zijn ze niet te harden (vliegen ze je aan als ze je niet bij hun nest/territorium willen hebben. Maar de rest van het jaar: top!

Succes met je rotsige migratie!
 
Schijt magpies, afschieten! Ben al een keer geswoopt in het park tot bloedens toe (viel wel mee :p) en een keer tijdens het fietsen (vandaar dat de helm verplicht is). Kookaburra's maken toch een veel leuker geluid!

Interesse ontwikkelingen zijn jullie doorgegaan. Misschien keertje op vakantie gaan om te kijken hoe het gevoel nu is?
 
Hoi @FOL

Nog een keer op vakantie gaan is geen optie. Dan gaat er zoveel geld weg (tickets voor 5pers.in hoog seizoen ) dat het eigenlijk geen zin meer heeft om door te gaan. Want eer dat we dan financieel weer wat bij zijn gaat onze leeftijd punten kosten. (man is 38 en ik word 33)

Maar tot hier komen is inderdaad een op een bijzondere manier gebeurt.
 
Schijt magpies, afschieten! Ben al een keer geswoopt in het park tot bloedens toe (viel wel mee :p) en een keer tijdens het fietsen (vandaar dat de helm verplicht is). Kookaburra's maken toch een veel leuker geluid!

Interesse ontwikkelingen zijn jullie doorgegaan. Misschien keertje op vakantie gaan om te kijken hoe het gevoel nu is?
Nee, niet afschieten! Ik kan ook heel erg van het geluid van de magpies genieten! Hoewel ik het ook fijn vind de kookaburras te horen als ik wakker wordt. En de whipbirds en de bellbirds...:)
 
Ik heb een keer gezien hoe drie magpies bij elkaar zaten op de grond en 'in koor' zongen. Was bijna een Disney momentje hihi, zo leuk

De andere vogels ken ik nog niet bij naam (de Bell en whipbird)

Hebben we iets om naar uit te kijken
 
Ik heb een keer gezien hoe drie magpies bij elkaar zaten op de grond en 'in koor' zongen. Was bijna een Disney momentje hihi, zo leuk

De andere vogels ken ik nog niet bij naam (de Bell en whipbird)

Hebben we iets om naar uit te kijken
Ja, mooi he? Ik vind de magpies prachtig. Het geluid is voor mij nog meer Australisch dan dat van de kookaburra, maar dat komt denk ik ook doordat we in het begin veel magpies rond het huis hadden waar we toen woonden.
Voor de andere vogels hangt het er een beetje af waar je woont. Mijn ervaring is dat deze vogels meer in de bush, buiten de stad voorkomen. Kleine vogels, maar wel een typerend geluid.
 
Ik wilde het geluid van een magpie opzoeken op het web, en kwam toen het volgende feitje tegen:

Magpie is considered one of the most intelligent animals in the world, and the only non-mammal species able to recognize itself in a mirror test.

Overigens doet het geluid van een magpie mij sterk denken aan die oude computers in de film. Die maken van diezelfde piepgeluidjes.
 
Dat is wel bijzonder! Zo leer je nog eens wat ;)
Ik vraag mij steeds af of de ekster familie is?
En met het geluid, moest ik altijd denken aan klokken/ bellen.:)
 
Ik wilde het geluid van een magpie opzoeken op het web, en kwam toen het volgende feitje tegen:



Overigens doet het geluid van een magpie mij sterk denken aan die oude computers in de film. Die maken van diezelfde piepgeluidjes.
Het geluid van de magpie is heel divers. Hij kan ook geluiden die hij hoort nadoen, net zoals onze merel andere volgens ka nadoen. Misschien hebben de magpies te veel oude films gezien/gehoord? :p
 
Dat is wel bijzonder! Zo leer je nog eens wat ;)
Ik vraag mij steeds af of de ekster familie is?
En met het geluid, moest ik altijd denken aan klokken/ bellen.:)
Nee, hoewel de Engelse vertaling van ekster Eurasian magpie is, zijn de ekster en Australische magpie geen familie van elkaar.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Australian_magpie

Voor het geluid van belletjes, moet je bij de bellbird zijn, vandaar de naam :)
In ons eerste huis hoorden we de hele dag de magpies, in ons tweede huis (maar 15 km verderop en totaal andere vogels) de hele dag bellbirds en whipbirds (ook zo'n leuk geluid). Ik moet bij het horen van die vogelgeluiden ook altijd gelijk weer terugdenken aan die periodes dat we op die plekken woonden. Beide periodes waren voor ons speciaal.
 
Last edited:
Is de whipbird de wiiiiiiiiiiiiiiiiiiWIEP vogel wellicht?

Een geluid wat ik vaak in het bos hoor maar nog niet aan een vogel heb kunnen plakken.
 


OFX
Back
Top